AMINTIRI

Printre oracole si caiete de...

De la clasicul Nu te supara, frate!, la papusile Aradeanca, fel…

AMINTIRI

Suvenirurile, portaluri spre vacante

Experientele traite sunt cele mai pretioase suveniruri, vei spune, iar eu…

EDITOR'S CHOICE

Mood board de toamna, cu...

Toamna isi anunta venirea din timp. Asa ca, in preintampinarea ei,…

INSPIRATIE

Ai o rochie alba. Ce...

Rochia alba e una dintre piesele emblematice ale verii. O vedem…

FASHION BRIEF

Magazinul Dior de pe Avenue...

Dior mi-a parut intotdeauna un brand care domina. Dior inseamna statut….

INSPIRATIE

Tinute emblematice Barbie, inspiratie pentru...

Orice turneu de promovare a unui film are si o componenta…

INSPIRATIE

10 rochii couture fw 2023/24....

Continui traditia de a alege 10 rochii din colectiile haute-couture prezentate…

Interviu

Bijuteriile Lito

Nu as fi crezut ca estetica unui artist este asa de mult influentata de personalitatea lui, pana cand nu am cunoscut-o pe Lito Karakostanoglou, la evenimentul "meet the designer" de la Madison Perfumery. Bijuteriile ei nu sunt despre stralucire si statut. Sunt bijuterii pe care trebuie sa le incerci si abia atunci descoperi un limbaj nonverbal, prin care sa iti poti exprima cel mai bine o ipostaza a feminitatii si o stare de moment. Lito este tactila, isi poarta bijuteriile si se joaca cu ele ca si cu niste cuvinte care, daca le pui in alta ordine, isi schimba complet sensul. Si cel mai mare talent al ei este ca e o femeie adevarata, care stie exact ce vrea sa spuna si o spune perfect prin bijuteriile ei. * Se spune ca relatia cu bijuteriile este o mostenire din copilarie: de la cineva din familie sau, pur si simplu, de la cineva care ne-a placut si ne-a influentat. Care este prima ta amintire cu o bijuterie? Este un inel in forma de floare pe care il avea mama mea si pe care mi-l doream si eu, dar si fiecare dintre surorile mele. Toate eram fascinate de acel inel. Si am primit fiecare o replica a acelui inel, din partea mamei, cand am implinit 18 ani. Pentru o bijuterie, forma este un element important. Intrebarea mea este daca forma urmeaza emotia sau vicev...

Inapoi Inainte
What’s in my trashbag

What’s in my trashbag

Initiativa What’s in my trashbag, parte din campania The Dumpstore a organizatiei Samusocial, ne indeamna sa reflectam asupra risipei alimentare si, in acelasi timp, asupra realitatii cotidiene a oamenilor fara adapost, pentru care, de multe ori, cosul de cumparaturi este cosul de gunoi. Initiativa este si o invitatie la actiune. Donatiile in bani primite vor sprijini organizatia sa-i sprijine mai departe pe cei aflati in nevoie.

Daca urmaresti si tu seria Vogue “In the bag”, cel mai probabil ti-au aparut deja in minte unul sau mai multe cadre din interviurile in care celebritatile dezvaluie publicului obiectele pe care le poarta in geanta de zi cu zi. Contrastul dintre aceste cadre si imaginile pe care le provoaca raspunsul la “What’s in my trashbag” devine, pe buna dreptate, izbitor. Paralela si discrepanta dintre scenarii functioneaza ca o introducere spre tema campaniei realizate alaturi de agentia Tribal Worldwide.


Foto: Gabrielle Ribeiro / Unsplash

Puternic este si contrastul dintre cum arata vietile noastre de zi cu zi si cele ale persoanelor care traiesc in saracie. Lucruri pe care noi le luam de bune, de la mancare, la un loc pe care-l numim acasa, sunt de fapt privilegii de care nu toata lumea are parte. Asa cum evidentiaza ONG-ul, nu de putine ori, pentru cei fara posibilitati materiale, cosul de gunoi inlocuieste experienta cumparaturilor de la supermarket, iar strada este acasa.

Potrivit unor date din campanie, un roman arunca 75 de kg de alimente pe an, iar impreuna aruncam 25 de milioane de tone. In spatele acestor cifre, sunt sume mari de bani care ar putea avea o cu totul alta finalitate daca, in loc de risipa, am vorbi despre economii si, odata cu asta, despre moduri utile de a le gestiona, utile pentru noi si pentru comunitatea in care traim.

In plus, atunci cand acesta exista, surplusul de alimente poate fi si el gestionat cu mai multa grija fata de oamenii aflati in situatii vulnerabile, astfel incat acestia sa aiba acces la hrana, fara sa mai fie nevoiti sa o caute in cosul de gunoi. Verificarea periodica a termenului de valabilitate si donarea produselor in timp util fie direct catre ei, fie catre organizatii, banci de alimente sau cantine sociale reprezinta o solutie.

Samusocial ne incurajeaza pe fiecare sa consumam mai responsabil si, din banii economisiti astfel, sa donam o parte. Poti sustine cauza lor pe site-ul campaniei dumpstore.samusocial.ro. Tot acolo, afli mai multe detalii atat despre intreaga initiativa, cat si despre activitatea ONG-ului in general.

Fotografie principala: charlesdeluvio / Unsplash

PUBLISHED ON 21.03.2023

more in Newsroom