INSPIRATIE

RADAR Festival 2025. Arta &...

RADAR – Festivalul de New Media Art este locul in care…

EDITOR'S CHOICE

Bijuterii inspirate de plante, vazute...

Peste 270 de designeri din 40 de tari contureaza cea de-a…

WE LIKE

Olivia Palermo & stilul ei...

Inspiratia vestimentara la evenimentele Saptamana Modei nu se gaseste doar pe…

WE LIKE

Artown NOW 2025. Spiritul locului...

Anuala de arta urbana Artown NOW de la Ploiesti prezinta toamna…

FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

Postcards from friends

Un muzeu pe zi: Baloon Museum | Grand Palais

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o sursa sigura de inspiratie. Ne-am obisnuit ca, la finalul lor, sa avem parte de un rasfat vizual prin vederile surprinse de ea in locurile in care ajunge. Andreea stie mereu cum sa ne surprinda, chiar si atunci cand destinatia e una in care a ajuns de multe ori, in vacanta sau in deplasari profesionale, asa cum este Parisul. De aceasta data, a ales, ca focus pentru vederile ei, muzeele si galeriile din capitala Frantei, un oras-muzeu in sine. Am ales sapte dintre ele si dedicam fiecare zi a acestei saptamani unui loc vizitat si fotografiat de ea in august. Miercurea e binevenit un boost de energie si avem proiectul potrivit pentru asta. "Euphoria - Art is in the air" este o expozitie interactiva de arta gonflabila, prezentata de Baloon Museum, pana pe 7 septembrie 2025, la Grand Palais. Scopul muzeului este acela de a explora posibilitatile pe care le ofera aerul ca mediu de expresie in arta. Desi invizibil si usor, acesta contribuie la realizarea unor instalatii de mari dimensiuni, intr-o paleta larga de culori si, prin urmare, cu un efect vizual puternic. In plus, componenta interactiva transforma o vizita la muzeu intr-o experienta iesita din comun… chiar euforica.:) ...

Inapoi Inainte
Uniunea Europeana interzice testarea cosmeticelor pe animale

Uniunea Europeana interzice testarea cosmeticelor pe animale

Dupa peste 20 de ani de campanii impotriva testarii pe animale, importul si vanzarea produselor cosmetice si a ingredientelor testate pe animale vor fi interzise in Uniunea Europeana, incepand cu 11 Martie 2013.

Astfel, oricine doreste sa vanda noi produse cosmetice si ingrediente in UE nu trebuie sa le testeze pe animale nicaieri in lume. Interzicerea afecteaza toate cosmeticele: inclusiv produse de ingrijire si de infrumusetare, de la sapun la pasta de dinti.

The Body Shop este unul dintre putinele branduri de beauty care nu va fi afectat de aceasta interzicere, fiind o companie Against Animal Testing dintotdeauna.  Pana pe 11 martie, The Body Shop si Cruelty Free International vor lansa o serie de activitati speciale comemorative, in sprijinul confirmarii venite din partea Comisarului Tonio Borg care atesta ca interzicerea va continua asa cum s-a stabilit. Borg a scris recent intr-o scrisoare adresata militantilor impotriva testarii pe animale: “Consider ca interzicerea va intra in vigoare in martie 2013 asa cum Parlamentul si Consiliul au decis deja. Nu intentionez sa propun o amanare sau o derogare a acestei interdictii”.

Interzicerea propusa trimite un mesaj puternic in toata lumea in sprijinul frumusetii fara cruzime, adresat in special tarilor precum China, care inca cer testari pe animale pentru cosmetice. Michelle Thew, Cruelty Free International Chief Executive, spune: “Acesta este cu adevarat un eveniment istoric si punctul culminant al peste 20 ani de campanii. Acum va trebui sa aplicam determinarea si viziunea noastra la o scara globala pentru a ne asigura ca si restul lumii va urma aceasta cale.

Paul McGreevy, International Values Director la The Body Shop, le multumeste clientilor care au sprijinit campania companiei impotriva testarii pe animale a cosmeticelor de-a lungul anilor si spune: “Aceasta mare realizare in Europa este doar finalul unui capitol. Viitorul in domeniul frumusetii trebuie sa fie cruelty-free.”

In 1991, BUAV (fondatorul Cruelty Free International) a pus bazele unei coalitii europene formate din organizatii pentru protectia animalelor din toata Europa (ECEAE) avand ca obiectiv stoparea folosirii animalelor pentru testarea cosmeticelor. A pus in miscare o campanie publica si politica in toata Europa care s-a intins pe parcursul a 20 de ani.

In 1993, The Body Shop, prima companie de beauty care a luat actiune cu privire la testarea cosmeticelor pe animale, a sprijinit campania antrenand suportul clientilor sai din toata Europa. Trei ani mai tarziu, Dame Anita Roddick, fondatoarea The Body Shop, a devenit membra a ECEAE si a prezentat o petitie cu 4 milioane de semnaturi Comisiei Europene.

In 2012, BUAV a pus bazele Cruelty Free International, prima organizatie globala dedicata stoparii testarii cosmeticelor pe animale in intrega lume. Impreuna cu Cruelty Free International, The Body Shop a lansat o noua campanie internationala care a activat, pana acum, clienti din 55 tari sa semneze o petitie globala in sprijinul stoparii testarii pe animale a cosmeticelor odata pentru totdeauna.

Interzicerea testarii pe animale in UE: un drum lung si lent

1898 – S-a infiintat British Union for the Abolition of Vivisection (BUAV) pentru a milita impotriva tuturor formelor de testare pe animale

1973 – BUAV a adus pentru prima oara in atentia publicului problema testarii cosmeticelor pe animale

1990 – BUAV a pus bazele Coalitiei Europene pentru Stoparea Testarii Cosmeticelor pe Animale (acum European Coalition to End Animal Experiments – ECEAE) o alianta de organizatii de top pentru protectia animalelor cu scopul de a stopa testarea pe animale a cosmeticelor in UE

1991 – BUAV si ECEAE au organizat un mars international si o adunare in Bruxelles si un turneu ‘laboratory rabbit’ Vanity tours prin tari din toata Europa pentru a-i determina pe membrii parlamentului sa voteze stoparea testarii pe animale a cosmeticelor

1993 – The Body Shop se imbarca in campania la nivel european pentru stoparea testarii pe animale a cosmeticelor in UE

1996 – Anita Roddick, fondatoarea The Body Shop, devine membra a ECEAE, si impreuna cu Chrissie Hynde a prezentat o petiei cu 4 millioane de semnaturiComisiei Europene pentru stoparea testarii pe animale a cosmeticelor

2004 – O interzicerea a testarii pe animale a produselor cosmetice finite (nu si a ingredientelor) a fost impusa in Europa

2009 – Testarea ingredientelor cosmetice pe animale oriunde in UE este ilegala, ca si vanzarea sau importul in UE a ingredientelor testate pe animale folosite in cosmetice. Totusi, trei teste pe animale au fost scutite pentru a permite testelor non-animal sa fie validate.

2011 – BUAV si partenerii sai europeni lanseaza campania No Cruel Cosmetics pentru ca importul si vanzarea sa fie interzise in 2013 asa cum a fost planificat fara amanare sau derogare.

2012 – The Body Shop sprijina lansarea Cruelty Free International de catre BUAV. Impreuna, militeaza pentru interzicerea testarii pe animale a cosmeticelor.

11 martie 2013 – o interzicere  totala a testarii pe animale a cosmeticelor este implementata in UE

Sursa info si foto: The Body Shop

PUBLISHED ON 31.01.2013

more in Newsroom