INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Sportswear Anywhere
Hot Trend
Autor: Elena Bagescu

Sportswear Anywhere

2010, Madrid. O deplasare de serviciu a insemnat, printre altelele, si achizitionarea primei mele perechi de pantaloni din bumbac, care a inlocuit pentru o vreme jeansii. Ok… erau pantaloni de trening. I-am purtat cu tenisi, cu pantofi Oxford, cu balerini si ghete. Cu tricouri si camasi sau cu pulovere lucrate fin. Si nu am fost singura. Acea perioada a marcat inceputul a ceea ce, cinci ani mai tarziu, avea sa devina un trend: hainele sport purtate ca tinute de zi cu zi.

In 2011, pantofii de alergare au fost adevarate staruri in moda strazii. Purtati cu jeansi, cu pantaloni de costum, cu fuste creion sau cu rochii vaporoase, acestia erau integrati in orice combinatie. “The global appetite for sports has never been stronger” (Apetitul global pentru sport nu a fost niciodata mai puternic), spunea Mark Parker, CEO Nike, in declaratia care anunta “rezultate exceptionale” la sfarsitul anului fiscal.

The New Balance. The Perfect Balance.

Celebritatile reprezinta dintotdeauna o sursa importanta de inspiratie cand vine vorba de moda vestimentara. Daca ne gandim ca, in 2011, Google afisa 7.080.000 de rezultate pentru cautarea “celebrities wearing running shoes”, e lesne de inteles de ce, un an mai tarziu, adidasii au devenit un must have, atat in garderoba de zi cu zi a femeilor cat si in cea a barbatilor. Iar daca, in primele pagini ale cautarii, vedetele sunt surprinse purtand pantofi sport in timp ce fac jogging sau in drumul lor spre sau de la sala de antrenament, pe masura ce scrollam printre fotografii, ajungem la asa numitii trendy trainers, purtati prin oras, cu tinute casual.

Calvin Klein show, Autumn Winter 2014 Mercedes-Benz Fashion Week, New York, America - 13 Feb 2014Alexa Chung @ Prezentarea Calvin Klein AW 2014

2013 a fost apogeul modei New Balance. Considerati de unii de-a dreptul inestetici pana in acel moment si purtati mai degraba din comoditate, pantofii sport au devenit dintr-odata cool dupa ce Steve Jobs i-a integrat in propria garderoba. Cu designul aproape neschimbat pe parcursul timpului si N-ul distinctiv, New Balance s-a tranformat peste noapte dintr-un brand de nisa intr-unul mainstream, iar colaborarile cu brandul J. Crew sau cu designerul Ronnie Fieg au facut ca o pereche de pantofi sport sa devina uniforma internationala.

Athletic Luxury

Un an mai tarziu, Karl Lagerfeld a dat un nou inteles hainelor si pantofilor sport prin colectia toamna-iarna 2014/15, creata pentru Chanel. Pe podiumul transformat intr-un supermarket, Cara Delevingne a fost unul dintre modelele care au purtat un trening stilizat, pantofi sport stralucitori si un palton supradimensionat, combinatie ce a trasat reperele unei tendinte indraznete. Piesele inspirate din universul sportiv au inspirat chiar si moda haute couture. Pantofii de alergare, genunchierele sau borsetele reinterpretate intr-o maniera glam au accesorizat intr-o maniera surprinzatoare tinutele colectiei Chanel Couture SS 2014.

Chanel Fall/Winter 2014Chanel AW 2014/15

Haute-Couture Fashion Week - Chanel Runway - Paris Chanel Couture SS 2014

Tot in 2014, Alexander Wang a creat pentru H&M o intreaga colectie inspirata de imbracamintea sport, care a fost sold out in doar cateva ore. Un alt parteneriat celebru, de data aceasta dintre Topshop si Beyonce, a explorat mai departe apetitul pentru sport si a propus o colectie activewear. Iar, daca vorbim despre succesul pantofilor sport, nu putem omite colaborarea dintre Kanye West si Adidas. Prezentati in cadrul Saptamanii Modei de la New York, pantofi sport Yeezy au fost sold out in 15 minute in SUA. Pretul n-a fost deloc modic – aproape 600 de dolari- semn ca americanii si nu numai sunt pregatiti sa investeasca in acest nou trend.

Kris & Kendall Jenner Touch Down At LAX Kris Jenner, purtand o pereche de adidasi Yezzy

In urma cu cateva luni, o prietena a postat pe instagram o fotografie cu textul “I only do customized”. Era vorba despre Adidas Stan Smith comeback. Cei mai vanduti pantofi Adidas ai tuturor timpurilor au revenit in tendinte, iar posibilitatea de customizare a acestora nu si-a lasat fanii indiferenti. Cu 110 dolari (fata de 65), puteti imprima orice mesaj pe taloneta din interior. Stan Smith si ai lui derivati – sau wannabes- sunt acum printre preferati in ce priveste pantofii sport.

adidas instagram

Si pentru ca se pare ca acest trend nu este unul trecator, a primit si o denumire care va intra in 2016 in dictionarul Merriam-Webster. Athleisure este cuvantul care defineste “hainele casual create pentru a fi purtate atat la sala cat si in restul timpului”.

Athleisure, welcome!

Foto: Hepta.ro
Fotografia din imaginea principala este realizata in backstage-ul Chanel AW 2014/15

PUBLISHED ON 02.12.2015

more in Fashion Etc