INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Interviu: ALEXANDRA SACEANU despre Lia – delicii pentru piele

Interviu: ALEXANDRA SACEANU despre Lia – delicii pentru piele

Alexandra Saceanu este copywriter de meserie. A lucrat intre timp si ca redactor si traducator pentru diferite reviste de moda si lifestyle. Eu am cunoscut-o insa prin intermediul deliciilor pentru piele, create de ea nu doar din cuvinte, ci din ingrediente naturale… “pe care nu ti-ar fi teama sa le pui pe limba”, dupa cum spune Alexandra. 'Lia – delicii pentru piele' este un brand de produse cosmetice naturale ce-ti rasfata pielea, cu denumiri de care te indragostesti, cu texturi placute si arome ispititoare. Care este parfumul stelelor? Descopera in continuare!

Cum a inceput povestea Lia – delicii pentru piele?
Cu uleiul de cocos. Ulei pe care il cumparasem pentru gatit si despre care am citit ulterior ca ar fi minunat si pentru piele si par. Tot cercetand, am dat peste niste retete de “massage bar” care contineau tot felul de unturi si uleiuri care mai de care mai exotice – mango, avocado, shea si… ceara de albine. Pe cea din urma am gasit-o in piata la un apicultor local si iata prima mea “opera”: ulei de cocos organic plus ceara de albine pura, cea mai aromata si mai hidratanta crema pe care o folosisem vreodata. A fost o adevarata revelatie. La scurt timp mi-am comandat din Marea Britanie unturi de shea si cacao si am inceput sa ma joc. Astfel s-a nascut “Salveaza-mi pielea” cu ceara de albine, shea si cocos pe care am denumit-o “lotiune de corp solida”. Denumirea s-a impamantenit intre timp in vocabularul creatoarelor de cosmetice handmade, desi ea nu exista inainte de septembrie 2010, cand mi-am deschis magazinul pe Breslo.

Care au fost cele mai mari provocari pe care le-ai intampinat pana acum?
Prin natura mea si a meseriei mele, tot ce tine de creatie, imagine sau vorbe imi este la indemana. Adevarata provocare a fost (si este in continuare) partea tehnica, cu cifre, loturi, dosare, facturi, chitante, bonuri de intrari si iesiri, notificari, calcul de pret, bugete, oferte, contracte si cate si mai cate amanunte, care, pe cat imi sunt de nesuferite, pe atat sunt de importante. Am inteles de la inceput necesitatea acestor detalii, dar a fost dificila adaptarea la partea asta atat de… exacta. Am avut si am multe de invatat. Norocul meu este ca am de la cine.

3 este un fel de cifra magica pentru produsele Lia – delicii pentru piele. Fiecare produs contine doar trei ingrediente. Cum alegi ingredientele potrivite pentru un produs si de ce trei?
Cifra magica trei e legata de primele experimente, mai precis de faptul ca nu mi-as fi permis sa cumpar de la inceput zeci de ingrediente si sa fac retete sofisticate. “Keep it simple” mi-am zis. Din unt de cacao, unt de shea, ulei de cocos, ceara de albine si ulei de migdale dulci am creat primele mele trei lotiuni solide, fiecare cu cate trei ingrediente. Nu puteam sa nu vad o idee buna in asta, nu? Mai ales ca, asa simple cum erau, erau extraordinare si unice. Si asa au ramas si acum, 50 de produse mai tarziu.

Cum aleg ingredientele? In functie de proprietati, de miros, dar, cel mai important, de potentialul de a spune o poveste. Cand am inceput, imi petreceam nopti intregi citind ofertele furnizorilor de ingrediente si de aici imaginatia mea isi lua zborul. Deja cand ajungeam in posesia unui ingredient imi era foarte clar ce voi face cu el. Iti dau un exemplu. Am citit intr-o zi despre uleiul de samburi de pruna, de care chiar nu mai auzisem pana atunci. Pe langa proprietatile sale de hranire si hidratare care sunau excelent, uleiul era descris ca avand un miros intens de migdale amare, asemanator martipanului. Hopaaa! S-a aprins beculetul si am zis ca trebuie neaparat sa fac o crema care sa se cheme “martipan” si care sa contina obligatoriu acest ulei de prune, plus unt de migdale (pe care l-am gasit cu foarte mare dificultate, dar l-am gasit). Cireasa de pe tort (sau crema?) a fost untul de tucuma, un unt exotic nemaipomenit, cu aroma fina de caramel. Si da, crema Martipan exista, miroase fenomenal si este unul dintre cele mai apreciate produse ale mele.

De ce Lia?
Lia este fetita mea, care are acum 2 ani si jumatate. Datorita ei, am descoperit ca am mai multa imaginatie, creativitate si putere de munca decat as fi crezut vreodata. Este incredibil cum reusesc copiii sa scoata la iveala tot ce e mai bun in noi. Numele ei mi s-a parut foarte nimenit pentru produsele mele pentru ca este simplu, pur si romanesc, asa cum sunt si ele. Si are trei litere.

Rasarit in Tahiti, After shave feroce, Parfum de stele… fiecare produs are un nume special… Cum influenteaza numele alegerea produselor de catre cliente?
Cum spuneam, creez fiecare produs ca si cum as crea un personaj. Pe balsamurile de buze chiar le botezasem Vanilatul, Marocanul (cu ulei de argan), Matinalul (cu aroma de cafea). Nu mai spun de Printesa levantica, crema mea cea mai iubita, care exact asa este: pura, delicata, cu miros fin de lavanda… Clientele sunt amuzate, in primul rand, si asta se observa cel mai bine la targuri unde am ocazia sa observ la cald reactia oamenilor. Si oamenii zambesc, indiferent daca au intentia sa cumpere sau nu. Mie una mi-a fost foarte clar de la inceput ca n-am sa-mi denumesc produsele in engleza sau franceza. Si nu pentru ca n-as fi avut idei, ci pentru ca e pacat. Cred ca o femeie gravida din Romania se va bucura intotdeauna mult mai tare sa primeasca untul “Burtica fericita” decat un “Mommy balm” sau “Belly butter”.

Care sunt cele mai cautate produse?
Printesa levantica, Burtica fericita, Galbenel, Insula pustie si Parfum de stele.

Care sunt produsele Lia – delicii pentru piele pe care le folosesti?
Uleiul Zona T e nelipsit de la mine din baie. Folosesc si “Parfum de Stele”, crema cu iasomie pe care o ador. Pe maini folosesc “Salveaza-mi pielea”. In plus, imi fac singura deodorant si sapun din unturi si uleiuri vegetale.

Si pentru ca vorbeam de After shave feroce… Pasesc si barbatii in universul virtual Lia- delicii pentru piele?
Pasesc… de mana cu iubitele sau sotiile. Comenzile pe care le primesc din partea barbatilor sunt pentru produse pe care le daruiesc partenerelor. La fel, After-shave-urile vandute merg catre doamne care vor sa le ofere sotilor sau iubitilor un produs de ingrijire natural. Si sa stii ca am convins multi sceptici sa renunte la produsele pe baza de alcool si parfumuri sintetice intepatoare.

Cum a fost 2011 pentru brandul tau si ce planuri ai pentru acest an?
A fost un an uimitor. Anul in care visele mele legate de aceasta afacere au prins o forma concreta, datorita unui parteneriat de succes incheiat in primavara. Un atelier adevarat, o forma de activitate bine pusa la punct, mai multi distribuitori, mai multi clienti.

Iar 2012 va fi si mai bun, simt asta. Primul eveniment va fi lansarea domeniului www.lia-delicii.ro la care lucrez alaturi de o echipa creativa extraordinara. Asta va insemna, bineinteles, si un shop online. In curand vom adauga cateva produse la gama existenta, cu trei ingrediente. Vom lansa insa si o gama noua, de o cu totul alta factura – gama “Esente pretioase”. Ea va contine, pentru inceput, doua parfumuri botanice 100% naturale. Parfumeria naturala e o pasiune care m-a luat prin surprindere, total pe nepregatite, si m-a aruncat intr-un univers fascinant din care nu ma vad evadand prea curand. E o poveste frumoasa intalnirea mea cu esentele naturale pretioase si abia astept sa v-o impartasesc.

Descrie-mi in trei cuvinte Lia – delicii pentru piele!
Rasfat. Simplitate. Puritate.

Foto: Lia – delicii pentru piele

PUBLISHED ON 18.01.2012

more in Newsroom