AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Expozitia “Tree of Digital Life” la Halucinarium

Tree of Digital Life. New Environmental Imagining (Copacul Vietii Digitizate. Noua Imaginatie Ambientala) exploreaza relatia oamenilor cu ambientul natural, din perspectiva transformarilor economice, organizationale si culturale, declansate de noile tehnologii.

Gazduita de Galeria Halucinarium din Bucuresti pana pe 30 octombrie, expozitia curatoriata de Carmen Casiuc prezinta trei instalatii semnate de artistii digitali Thea Lazar, George Cringasu si Matei Dumitriu si doua proiecte de design ambiental, concepute de Andreea Braescu si Luisa Balaban. Pe 11 octombrie, cu ocazia Noptii Albe a Galeriilor, Luisa Balaban va sustine si un atelier de biodesign sustenabil, intitulat Culori Vii.

Copacul vietii, un simbol stravechi, reprezinta ideea ca armonia si prosperitatea vietii depind de echilibrul relatiilor dintre oameni si celelalte forme de viata, dintre pamant si cosmos. Totul este interconectat. Expozitia adapteaza semnificatia acestui simbol la timpul prezent. Aflate la intersectia dintre stiinte naturale, design interior, arta multimedia si mitologie, lucrarile descriu cadrul natural ca pe un produs al contopirii indivizibile dintre sistemele tehnologice, biologice si societale.

Fiecare artist contribuie cu propria viziune la regandirea unor concepte precum peisajul, sustenabilitatea si artificialitatea, imaginand o civilizatie globala care gaseste echilibrul intre conservarea principiilor naturii si dezvoltarea sustenabila a capitalului ambiental, cu ajutorul noilor tehnologii.


Lucrare realizata de Andreea Braescu

Lucrari realizate de George Cringasu si de Matei Dumitriu

Lucrare realizata de Luisa Balaban

Lucrare realizata de Thea Lazar

Scurta descriere a artistilor:

Thea Lazar este o artista multimedia din Cluj-Napoca, co-fondatoare a spatiului nomad de proiecte Aici Acolo.
Este interesata de circulatia informatiei in mediile virtuale si de impactul pe care aceste fluxuri il au asupra societatii.
Expozitii solo si de grup din portofoliul ei: Let Us Approach The Internet At The Speed Of Dreams, Muzeul de Arta, Arad (2018), The birthday party of an android not yet installed, Aici Acolo, Cluj-Napoca (2017),  Life 2.0, pavilionul online isthisit? din cadrul The Wrong Biennale, Londra (2018), Internet of Ki (IoK), Muzeul de Arta, Arad (2017), ppm #2, Aici Acolo, Cluj-Napoca (2017).

Matei Dumitriu este un artist vizual preocupat de cultura digitala si de modul in care experientele din online influenteaza perceptia asupra lumilor interioare si exterioare. Traieste si lucreaza in Bucuresti. Like my life depends on it (2018) este prima expozitie personala. Aceasta a avut loc la 1001 Arte si, in cadrul ei, artistul a explorat relatiile dintre idealizarea corpului atletilor si iconografia crestina. Lucrarile lui au facut parte si din expozitia de grup My Solo group Show de la Centrul de Arte Vizuale din Bucuresti.

George Cringasu este un artist digital din Cluj, care lucreaza la Roma si Viena. El abordeaza mediul virtual ca pe un studio nomad de artist.
Expozitii solo si de grup din portofoliul sau: Devonian Leap, Horizont Gallery, Budapesta (2019), Orange as the Grove, Salty as the Sea, Galeria Nicodim, Bucuresti (2017), Artefactual Persistence, SUPERLIQUIDATO, The Paintbrush Factory, Cluj-Napoca (2016), Polished Honesty, CAV, Bucuresti (2016), Digital Pop, Athens Digital Art Festival, Atena (2016), BOOKS London Edition, Arebyte Gallery, Londra (2016), You dreamt with straight lines, I did with curves, which had acid shadows, House of Contemporary Arts, Budapesta (2015), ppm | copy-art show. pages per minute, Aici-Acolo Pop Up Gallery, Cluj-Napoca (2015), Appearance and Essence, Bienala Art Encounters Biennale, Timco Halls, Timisoara (2015).

Andreea Braescu este artista ceramista si designer. Inspirata de fenomenele naturale, precum fototropismul sau inflorirea, ea realizeaza, din metale pretioase si portelan, sculpturi functionale, aflate la intersectia dintre tehnologie, design si arta. In septembrie anul acesta, a castigat premiul pentru cel mai bun design de iluminat la Homes and Gardens Awards de la Londra.

Luisa Balaban este graficiana, cercetatoare si consultanta in dezvoltarea sustenabila a industriei textile. A studiat Designul Sustenabil al Textilelor la Chelsea College of Arts, University of Arts din Londra, si Grafica la Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, iar, in prezent, dezvolta biodesignuri sustenabile, pe baza de microorganisme si materie organica.

Sursa foto si info: Halucinarium

PUBLISHED ON 02.10.2019

more in Newsroom