INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Expozitia “Tree of Digital Life” la Halucinarium

Tree of Digital Life. New Environmental Imagining (Copacul Vietii Digitizate. Noua Imaginatie Ambientala) exploreaza relatia oamenilor cu ambientul natural, din perspectiva transformarilor economice, organizationale si culturale, declansate de noile tehnologii.

Gazduita de Galeria Halucinarium din Bucuresti pana pe 30 octombrie, expozitia curatoriata de Carmen Casiuc prezinta trei instalatii semnate de artistii digitali Thea Lazar, George Cringasu si Matei Dumitriu si doua proiecte de design ambiental, concepute de Andreea Braescu si Luisa Balaban. Pe 11 octombrie, cu ocazia Noptii Albe a Galeriilor, Luisa Balaban va sustine si un atelier de biodesign sustenabil, intitulat Culori Vii.

Copacul vietii, un simbol stravechi, reprezinta ideea ca armonia si prosperitatea vietii depind de echilibrul relatiilor dintre oameni si celelalte forme de viata, dintre pamant si cosmos. Totul este interconectat. Expozitia adapteaza semnificatia acestui simbol la timpul prezent. Aflate la intersectia dintre stiinte naturale, design interior, arta multimedia si mitologie, lucrarile descriu cadrul natural ca pe un produs al contopirii indivizibile dintre sistemele tehnologice, biologice si societale.

Fiecare artist contribuie cu propria viziune la regandirea unor concepte precum peisajul, sustenabilitatea si artificialitatea, imaginand o civilizatie globala care gaseste echilibrul intre conservarea principiilor naturii si dezvoltarea sustenabila a capitalului ambiental, cu ajutorul noilor tehnologii.


Lucrare realizata de Andreea Braescu

Lucrari realizate de George Cringasu si de Matei Dumitriu

Lucrare realizata de Luisa Balaban

Lucrare realizata de Thea Lazar

Scurta descriere a artistilor:

Thea Lazar este o artista multimedia din Cluj-Napoca, co-fondatoare a spatiului nomad de proiecte Aici Acolo.
Este interesata de circulatia informatiei in mediile virtuale si de impactul pe care aceste fluxuri il au asupra societatii.
Expozitii solo si de grup din portofoliul ei: Let Us Approach The Internet At The Speed Of Dreams, Muzeul de Arta, Arad (2018), The birthday party of an android not yet installed, Aici Acolo, Cluj-Napoca (2017),  Life 2.0, pavilionul online isthisit? din cadrul The Wrong Biennale, Londra (2018), Internet of Ki (IoK), Muzeul de Arta, Arad (2017), ppm #2, Aici Acolo, Cluj-Napoca (2017).

Matei Dumitriu este un artist vizual preocupat de cultura digitala si de modul in care experientele din online influenteaza perceptia asupra lumilor interioare si exterioare. Traieste si lucreaza in Bucuresti. Like my life depends on it (2018) este prima expozitie personala. Aceasta a avut loc la 1001 Arte si, in cadrul ei, artistul a explorat relatiile dintre idealizarea corpului atletilor si iconografia crestina. Lucrarile lui au facut parte si din expozitia de grup My Solo group Show de la Centrul de Arte Vizuale din Bucuresti.

George Cringasu este un artist digital din Cluj, care lucreaza la Roma si Viena. El abordeaza mediul virtual ca pe un studio nomad de artist.
Expozitii solo si de grup din portofoliul sau: Devonian Leap, Horizont Gallery, Budapesta (2019), Orange as the Grove, Salty as the Sea, Galeria Nicodim, Bucuresti (2017), Artefactual Persistence, SUPERLIQUIDATO, The Paintbrush Factory, Cluj-Napoca (2016), Polished Honesty, CAV, Bucuresti (2016), Digital Pop, Athens Digital Art Festival, Atena (2016), BOOKS London Edition, Arebyte Gallery, Londra (2016), You dreamt with straight lines, I did with curves, which had acid shadows, House of Contemporary Arts, Budapesta (2015), ppm | copy-art show. pages per minute, Aici-Acolo Pop Up Gallery, Cluj-Napoca (2015), Appearance and Essence, Bienala Art Encounters Biennale, Timco Halls, Timisoara (2015).

Andreea Braescu este artista ceramista si designer. Inspirata de fenomenele naturale, precum fototropismul sau inflorirea, ea realizeaza, din metale pretioase si portelan, sculpturi functionale, aflate la intersectia dintre tehnologie, design si arta. In septembrie anul acesta, a castigat premiul pentru cel mai bun design de iluminat la Homes and Gardens Awards de la Londra.

Luisa Balaban este graficiana, cercetatoare si consultanta in dezvoltarea sustenabila a industriei textile. A studiat Designul Sustenabil al Textilelor la Chelsea College of Arts, University of Arts din Londra, si Grafica la Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, iar, in prezent, dezvolta biodesignuri sustenabile, pe baza de microorganisme si materie organica.

Sursa foto si info: Halucinarium

PUBLISHED ON 02.10.2019

more in Newsroom