ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte

Expozitia “Tree of Digital Life” la Halucinarium

Tree of Digital Life. New Environmental Imagining (Copacul Vietii Digitizate. Noua Imaginatie Ambientala) exploreaza relatia oamenilor cu ambientul natural, din perspectiva transformarilor economice, organizationale si culturale, declansate de noile tehnologii.

Gazduita de Galeria Halucinarium din Bucuresti pana pe 30 octombrie, expozitia curatoriata de Carmen Casiuc prezinta trei instalatii semnate de artistii digitali Thea Lazar, George Cringasu si Matei Dumitriu si doua proiecte de design ambiental, concepute de Andreea Braescu si Luisa Balaban. Pe 11 octombrie, cu ocazia Noptii Albe a Galeriilor, Luisa Balaban va sustine si un atelier de biodesign sustenabil, intitulat Culori Vii.

Copacul vietii, un simbol stravechi, reprezinta ideea ca armonia si prosperitatea vietii depind de echilibrul relatiilor dintre oameni si celelalte forme de viata, dintre pamant si cosmos. Totul este interconectat. Expozitia adapteaza semnificatia acestui simbol la timpul prezent. Aflate la intersectia dintre stiinte naturale, design interior, arta multimedia si mitologie, lucrarile descriu cadrul natural ca pe un produs al contopirii indivizibile dintre sistemele tehnologice, biologice si societale.

Fiecare artist contribuie cu propria viziune la regandirea unor concepte precum peisajul, sustenabilitatea si artificialitatea, imaginand o civilizatie globala care gaseste echilibrul intre conservarea principiilor naturii si dezvoltarea sustenabila a capitalului ambiental, cu ajutorul noilor tehnologii.


Lucrare realizata de Andreea Braescu

Lucrari realizate de George Cringasu si de Matei Dumitriu

Lucrare realizata de Luisa Balaban

Lucrare realizata de Thea Lazar

Scurta descriere a artistilor:

Thea Lazar este o artista multimedia din Cluj-Napoca, co-fondatoare a spatiului nomad de proiecte Aici Acolo.
Este interesata de circulatia informatiei in mediile virtuale si de impactul pe care aceste fluxuri il au asupra societatii.
Expozitii solo si de grup din portofoliul ei: Let Us Approach The Internet At The Speed Of Dreams, Muzeul de Arta, Arad (2018), The birthday party of an android not yet installed, Aici Acolo, Cluj-Napoca (2017),  Life 2.0, pavilionul online isthisit? din cadrul The Wrong Biennale, Londra (2018), Internet of Ki (IoK), Muzeul de Arta, Arad (2017), ppm #2, Aici Acolo, Cluj-Napoca (2017).

Matei Dumitriu este un artist vizual preocupat de cultura digitala si de modul in care experientele din online influenteaza perceptia asupra lumilor interioare si exterioare. Traieste si lucreaza in Bucuresti. Like my life depends on it (2018) este prima expozitie personala. Aceasta a avut loc la 1001 Arte si, in cadrul ei, artistul a explorat relatiile dintre idealizarea corpului atletilor si iconografia crestina. Lucrarile lui au facut parte si din expozitia de grup My Solo group Show de la Centrul de Arte Vizuale din Bucuresti.

George Cringasu este un artist digital din Cluj, care lucreaza la Roma si Viena. El abordeaza mediul virtual ca pe un studio nomad de artist.
Expozitii solo si de grup din portofoliul sau: Devonian Leap, Horizont Gallery, Budapesta (2019), Orange as the Grove, Salty as the Sea, Galeria Nicodim, Bucuresti (2017), Artefactual Persistence, SUPERLIQUIDATO, The Paintbrush Factory, Cluj-Napoca (2016), Polished Honesty, CAV, Bucuresti (2016), Digital Pop, Athens Digital Art Festival, Atena (2016), BOOKS London Edition, Arebyte Gallery, Londra (2016), You dreamt with straight lines, I did with curves, which had acid shadows, House of Contemporary Arts, Budapesta (2015), ppm | copy-art show. pages per minute, Aici-Acolo Pop Up Gallery, Cluj-Napoca (2015), Appearance and Essence, Bienala Art Encounters Biennale, Timco Halls, Timisoara (2015).

Andreea Braescu este artista ceramista si designer. Inspirata de fenomenele naturale, precum fototropismul sau inflorirea, ea realizeaza, din metale pretioase si portelan, sculpturi functionale, aflate la intersectia dintre tehnologie, design si arta. In septembrie anul acesta, a castigat premiul pentru cel mai bun design de iluminat la Homes and Gardens Awards de la Londra.

Luisa Balaban este graficiana, cercetatoare si consultanta in dezvoltarea sustenabila a industriei textile. A studiat Designul Sustenabil al Textilelor la Chelsea College of Arts, University of Arts din Londra, si Grafica la Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, iar, in prezent, dezvolta biodesignuri sustenabile, pe baza de microorganisme si materie organica.

Sursa foto si info: Halucinarium

PUBLISHED ON 02.10.2019

more in Newsroom