WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Eszter Imre. Portelan, arta & design
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Eszter Imre. Portelan, arta & design

“M-am nascut in Ungaria, in anul in care cometa Halley s-a apropiat cel mai tare de Pamant. Culoarea mea preferata este Toamna si cred in semne. Cant la chitara si la alte instrumente, sunt pasionata de portelan si imi place sa zambesc si sa dansez […].” Naturaletea cu care Eszter Imre schimba semnificatiile cuvintelor in descrierea de pe site-ul personal nu este deloc intamplatoare. Asa se intampla si cu conceptele care definesc piesele din portelan pe care le creeaza. Firescul si ineditul se imbina armonios in fiecare dintre ele.

eszter imre 3 The Memory of Paper, Foto: Eszter Imre

Motorul procesului ei creativ este curiozitatea de a transforma, prin intermediul ceramicii, lucruri din viata de zi cu zi. Unul dintre ele este coala de hartie pe care ne asternem gandurile pentru a le proteja de uitare. Prin intermediul proiectului The Memory of Paper, artista a explorat calitatile care apropie si distanteaza, totodata, hartia si portelanul. Ambele sunt fragile, insa vulnerabilitatea lor se manifesta diferit. Tinut departe de pericolul de a fi spart, un obiect de portelan nu se deterioreaza pe parcursul timpului. Eszter Imre si-a propus sa ofere si hartiei insusirea de a fi “nemuritoare” si a recreat-o din portelan. I-a redat textura poroasa, dimensiunile si posibilitatea de a fi scrisa. I-a modelat toate imperfectiunile: de la urmele care raman pe suprafata hartiei atunci cand este mototolita, la patratele perforate ale unei foi rupte dintr-un caiet cu spirala. A trebuit sa renunte insa la maleabilitatea ei. Odata scoasa din cuptor, forma hartiei de portelan ramane neschimbata pentru totdeauna. Cercetarea lui Eszter Imre s-a concretizat intr-o serie de sculpturi impresionante, parte din proiectul cu care a incheiat, in 2010, masterul in Arte Decorative la School of Design and Crafts din Gothenburg, Suedia – oras in care locuieste si astazi.

The Memory of Paper este proiectul prin care am descoperit universul ei creativ, in care arta si designul convietuiesc impreuna. Am reintalnit conceptul hartiei din portelan si in alte lucrari ce poarta semnatura lui Eszter Imre, precum “We’ll cross that bridge when we get there.” si “Eternal Paper”. Intr-o societate din ce in ce mai digitalizata, aceste sculpturi par o incercare de a documenta si de a pastra istoria hartiei.

Pe teritoriul designului de produs sau de bijuterie, artista pastreaza aceeasi dorinta de a prezenta elemente familiare in moduri surprinzatoare. In colectia Table Wear, o bucata de ceasca si marginea unei farfurii devin pandantive, toarta unei cesti se transforma in brosa sau cercei, iar un ceainic decupat devine o bratara neconventionala. Canile capata un design neasteptat prin intermediul toartelor. Modelate in forme diferite de cele clasice, acestea propun o experienta noua de a-ti bea cafeaua. Dar cel mai simpatic proiect este Share the Moment. Artista povesteste pe contul ei de pe Behance.net ca inspiratia lui s-a conturat in timpului unui workshop urmat de ea in Germania, in 2010. Pe parcursul evenimentului, pauzele de masa, de cafea sau de ceai, reprezentau singurele momente in care artistii se deconectau de la munca si petreceau timpul impreuna. Acest “impreuna” a dictat designul recipientelor Caffe Latte si 2 Tea For 2, care combina piese cu scopuri diferite intr-un singur obiect de portelan.

eszter imre 6

caffe latte eszter imre

Share the Moment. Foto: Eszter Imre

Eszter Imre a descoperit arta ceramicii in timpul liceului. De atunci, studiile ei s-au concentrat in jurul acestui domeniu. Dupa masterul incheiat in 2010, ea a absolvit, patru ani mai tarziu, si un master in design, la aceeasi scoala din Gothenburg. Pe parcursul carierei, artista si-a prezentat lucrarile in expozitii solo si de grup, in tari precum Ungaria, Suedia, Italia, Marea Britanie, Germania sau Romania. Talentul ei a fost recompensat cu premii si mentiuni la diverse competitii de specialitate, printre care se regasesc mentiunea speciala la competitia Open to Art din cadrul International Art and Design Ceramics Competition de la Milano (2014), Hertha Bengtson Award (2013) sau Hungarian Design Award 2012.

Pentru a descoperi mai multe despre proiectele semnate de Eszter Imre, nu ezita sa vizitezi pagina de Facebook/Imreszti, site-ul imreszti.com sau contul ei de pe behance.net.

Fotografie principala: Beautiful Tools of Creation. Eszter Imre.

PUBLISHED ON 09.02.2016

more in Mood Board