HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Eszter Imre. Portelan, arta & design
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Eszter Imre. Portelan, arta & design

“M-am nascut in Ungaria, in anul in care cometa Halley s-a apropiat cel mai tare de Pamant. Culoarea mea preferata este Toamna si cred in semne. Cant la chitara si la alte instrumente, sunt pasionata de portelan si imi place sa zambesc si sa dansez […].” Naturaletea cu care Eszter Imre schimba semnificatiile cuvintelor in descrierea de pe site-ul personal nu este deloc intamplatoare. Asa se intampla si cu conceptele care definesc piesele din portelan pe care le creeaza. Firescul si ineditul se imbina armonios in fiecare dintre ele.

eszter imre 3 The Memory of Paper, Foto: Eszter Imre

Motorul procesului ei creativ este curiozitatea de a transforma, prin intermediul ceramicii, lucruri din viata de zi cu zi. Unul dintre ele este coala de hartie pe care ne asternem gandurile pentru a le proteja de uitare. Prin intermediul proiectului The Memory of Paper, artista a explorat calitatile care apropie si distanteaza, totodata, hartia si portelanul. Ambele sunt fragile, insa vulnerabilitatea lor se manifesta diferit. Tinut departe de pericolul de a fi spart, un obiect de portelan nu se deterioreaza pe parcursul timpului. Eszter Imre si-a propus sa ofere si hartiei insusirea de a fi “nemuritoare” si a recreat-o din portelan. I-a redat textura poroasa, dimensiunile si posibilitatea de a fi scrisa. I-a modelat toate imperfectiunile: de la urmele care raman pe suprafata hartiei atunci cand este mototolita, la patratele perforate ale unei foi rupte dintr-un caiet cu spirala. A trebuit sa renunte insa la maleabilitatea ei. Odata scoasa din cuptor, forma hartiei de portelan ramane neschimbata pentru totdeauna. Cercetarea lui Eszter Imre s-a concretizat intr-o serie de sculpturi impresionante, parte din proiectul cu care a incheiat, in 2010, masterul in Arte Decorative la School of Design and Crafts din Gothenburg, Suedia – oras in care locuieste si astazi.

The Memory of Paper este proiectul prin care am descoperit universul ei creativ, in care arta si designul convietuiesc impreuna. Am reintalnit conceptul hartiei din portelan si in alte lucrari ce poarta semnatura lui Eszter Imre, precum “We’ll cross that bridge when we get there.” si “Eternal Paper”. Intr-o societate din ce in ce mai digitalizata, aceste sculpturi par o incercare de a documenta si de a pastra istoria hartiei.

Pe teritoriul designului de produs sau de bijuterie, artista pastreaza aceeasi dorinta de a prezenta elemente familiare in moduri surprinzatoare. In colectia Table Wear, o bucata de ceasca si marginea unei farfurii devin pandantive, toarta unei cesti se transforma in brosa sau cercei, iar un ceainic decupat devine o bratara neconventionala. Canile capata un design neasteptat prin intermediul toartelor. Modelate in forme diferite de cele clasice, acestea propun o experienta noua de a-ti bea cafeaua. Dar cel mai simpatic proiect este Share the Moment. Artista povesteste pe contul ei de pe Behance.net ca inspiratia lui s-a conturat in timpului unui workshop urmat de ea in Germania, in 2010. Pe parcursul evenimentului, pauzele de masa, de cafea sau de ceai, reprezentau singurele momente in care artistii se deconectau de la munca si petreceau timpul impreuna. Acest “impreuna” a dictat designul recipientelor Caffe Latte si 2 Tea For 2, care combina piese cu scopuri diferite intr-un singur obiect de portelan.

eszter imre 6

caffe latte eszter imre

Share the Moment. Foto: Eszter Imre

Eszter Imre a descoperit arta ceramicii in timpul liceului. De atunci, studiile ei s-au concentrat in jurul acestui domeniu. Dupa masterul incheiat in 2010, ea a absolvit, patru ani mai tarziu, si un master in design, la aceeasi scoala din Gothenburg. Pe parcursul carierei, artista si-a prezentat lucrarile in expozitii solo si de grup, in tari precum Ungaria, Suedia, Italia, Marea Britanie, Germania sau Romania. Talentul ei a fost recompensat cu premii si mentiuni la diverse competitii de specialitate, printre care se regasesc mentiunea speciala la competitia Open to Art din cadrul International Art and Design Ceramics Competition de la Milano (2014), Hertha Bengtson Award (2013) sau Hungarian Design Award 2012.

Pentru a descoperi mai multe despre proiectele semnate de Eszter Imre, nu ezita sa vizitezi pagina de Facebook/Imreszti, site-ul imreszti.com sau contul ei de pe behance.net.

Fotografie principala: Beautiful Tools of Creation. Eszter Imre.

PUBLISHED ON 09.02.2016

more in Mood Board