EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
De ce este “Living Coral” culoarea anului 2019

De ce este “Living Coral” culoarea anului 2019

Institutul Pantone a desemnat culoarea anului 2019. Este vorba despre Living Coral (coral viu), un corai cu subtonuri aurii, care simbolizeaza nevoia de optimism a oamenilor, de obiective spre care sa priveasca cu bucurie.

Cercetarile Institutului arata ca, din cauza ca tehnologia digitala si social media ne acapareaza vietile, ravnim din ce in ce mai tare la interactiune umana si conexiune sociala. In acest context, pare sa rezonam cu aceasta culoare joviala, care bucura privirea si creeaza o senzatie de confort.


Sursa foto: Pantone.com

Transpus in moda, Living Coral are atuul de a fi vibrant, fara sa fie strident, iar asta il face mai usor de integrat in garderoba, mai ales daca ne gandim la tinutele pentru sezonul cald. Carolina Herrera, Cristiano Siriano si Chloe se regasesc printre casele de moda care au fost inspirate de energia coraiului pentru colectiile primavara-vara 2019. Am intalnit culoarea in tinute uni, integrata in degraderuri calde sau pusa in contrast cu alte nuante.


Chloe

“Culoarea intensifica si influenteaza modul in care ne traim viata,” spune Laurie Pressman, vice presedinta Pantone Color Institute. Din punct de vedere vizual, Living Coral este, fara doar si poate, o nuanta vesela si inteleg de ce insight-urile consumatorilor i-a determinat pe reprezentatii Institutului sa faca aceasta alegere care, in cuvintele lui Pressman, “consolideaza modul in care culorile pot intruchipa experienta noastra colectiva si reflecta ceea ce se intampla in cultura globala intr-un anumit moment.” Lumea subacvatica alcatuieste un caleidoscop fermecator de culori, care confera o stare de calm si de bine, cautata de oameni.

Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc faptul ca Living Coral a fost numita culoarea anului intr-o perioada in care viata recifelor de corali este pusa in pericol de incalzirea globala. Din aceasta perspectiva, desemnarea ei devine, intentionat sau nu, si un mesaj despre sustenabilitate. Daca nu ingrijim mai bine mediul inconjurator, vom pierde tot mai multe resurse care contribuie la sanatatea pamantului si implicit la calitatea vietii noastre. Sunt lucruri care mai pot fi salvate inca, iar acel “inca” mai lasa loc de speranta, intr-un prezent nu tocmai roz.


Christian Siriano

Carolina Herrera

Sursa fotografii de pe catwalk: Hepta.ro (In fotografia principala este un look din colectia Schiaparelli Haute Couture. Update: imaginea este, de fapt, din colectia couture pentru primavara 2018)

PUBLISHED ON 07.12.2018

more in Fashion Etc