WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
De ce este “Living Coral” culoarea anului 2019

De ce este “Living Coral” culoarea anului 2019

Institutul Pantone a desemnat culoarea anului 2019. Este vorba despre Living Coral (coral viu), un corai cu subtonuri aurii, care simbolizeaza nevoia de optimism a oamenilor, de obiective spre care sa priveasca cu bucurie.

Cercetarile Institutului arata ca, din cauza ca tehnologia digitala si social media ne acapareaza vietile, ravnim din ce in ce mai tare la interactiune umana si conexiune sociala. In acest context, pare sa rezonam cu aceasta culoare joviala, care bucura privirea si creeaza o senzatie de confort.


Sursa foto: Pantone.com

Transpus in moda, Living Coral are atuul de a fi vibrant, fara sa fie strident, iar asta il face mai usor de integrat in garderoba, mai ales daca ne gandim la tinutele pentru sezonul cald. Carolina Herrera, Cristiano Siriano si Chloe se regasesc printre casele de moda care au fost inspirate de energia coraiului pentru colectiile primavara-vara 2019. Am intalnit culoarea in tinute uni, integrata in degraderuri calde sau pusa in contrast cu alte nuante.


Chloe

“Culoarea intensifica si influenteaza modul in care ne traim viata,” spune Laurie Pressman, vice presedinta Pantone Color Institute. Din punct de vedere vizual, Living Coral este, fara doar si poate, o nuanta vesela si inteleg de ce insight-urile consumatorilor i-a determinat pe reprezentatii Institutului sa faca aceasta alegere care, in cuvintele lui Pressman, “consolideaza modul in care culorile pot intruchipa experienta noastra colectiva si reflecta ceea ce se intampla in cultura globala intr-un anumit moment.” Lumea subacvatica alcatuieste un caleidoscop fermecator de culori, care confera o stare de calm si de bine, cautata de oameni.

Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc faptul ca Living Coral a fost numita culoarea anului intr-o perioada in care viata recifelor de corali este pusa in pericol de incalzirea globala. Din aceasta perspectiva, desemnarea ei devine, intentionat sau nu, si un mesaj despre sustenabilitate. Daca nu ingrijim mai bine mediul inconjurator, vom pierde tot mai multe resurse care contribuie la sanatatea pamantului si implicit la calitatea vietii noastre. Sunt lucruri care mai pot fi salvate inca, iar acel “inca” mai lasa loc de speranta, intr-un prezent nu tocmai roz.


Christian Siriano

Carolina Herrera

Sursa fotografii de pe catwalk: Hepta.ro (In fotografia principala este un look din colectia Schiaparelli Haute Couture. Update: imaginea este, de fapt, din colectia couture pentru primavara 2018)

PUBLISHED ON 07.12.2018

more in Fashion Etc