ARTA & DESIGN

CONIFERA, o instalatie printata 3D...

CONIFERA este o instalatie de mari dimensiuni, printata 3D din lemn…

INSPIRATIE

Mici trucuri de mare efect,...

Nu am urmat inca, de la un cap la altul, metoda…

INTERVIU

RAQUETTE x ALEXANDRA CASPRUF Jewelry....

La inceputul primaverii, unul dintre mesajele din inbox-ul meu venea cu…

ARTA & DESIGN

O micro-gradina intr-o lampa de...

Am mai vorbit despre pasiunea mea pentru corpurile de iluminat si…

INSPIRATIE

Machiaje pentru primavara-vara ’19. Ce...

In universul machiajului, trecerile de la un an la altul nu…

INSPIRATIE

Denimul prespalat & tie-dye, din...

De fiecare data cand scriu despre denim, imi vin in minte…

INSPIRATIE

Cromatica sezonului primavara-vara 2019

Pentru sezonul primavara-vara 2019, designerii par sa-si fi impartit roata culorilor,…

Inspiratie

Denimul prespalat & tie-dye, din nou la moda

De fiecare data cand scriu despre denim, imi vin in minte primii mei jeansi favoriti, de culoare oarecum incerta, dar cu un design clar, care a revenit in tendinte in ultimii ani. Este vorba despre mom jeans, definiti de o talie inalta si de o croiala lejera. Cand m-am uitat peste propunerile designerilor pentru sezonul primavara-vara 2019 in materie de denim, amintirile mele s-au derulat inapoi si mai mult si s-au oprit undeva la inceputul anilor '90. Eram abia in scoala primara pe atunci. Acum, cand scriu, nu am o idee clara despre ce purtam eu in acea perioada. Pentru a-mi improspata memoria, va trebui sa scotocesc printre fotografii. Imi amintesc, in schimb, cateva dintre piesele pe care le purtau adolescentii din cartier – un fel de influenceri pentru comunitatea de vecini si mai tineri decat ei. Blugii se regasesc printre aceste piese, iar ei sunt insotiti de experimentele prin care primeau un refresh care sa-i mentina in pas cu moda pentru mai mult timp. Prin decolorare, dar nu numai. In acea perioada, nu existau inca prea multe variante pe piata vestimentara, asa ca Do It Yourself devenea, mai des sau mai rar, prima varianta. Dincolo de amintiri, denimul prespalat si cu efect tie-dye, la moda in anii '80-'90, a revenit in forta printre tendintele sezonului cald in...

Inapoi Inainte
CONIFERA, o instalatie printata 3D din lemn si bioplastic

CONIFERA, o instalatie printata 3D din lemn si bioplastic

CONIFERA este o instalatie de mari dimensiuni, printata 3D din lemn si bioplastic (PLA) creat din materiale regenerabile. Ea a fost conceputa de arhitectul Arthur Mamou-Mani pentru cea de-a opta participare consecutiva a brandului COS la Salone del Mobile (2019). Lucrarea este expusa din 9 aprilie si mai poate fi vizitata, pana la sfarsitul saptamanii, la Palazzo Isimbardi din Milano.


Karin Gustafsson, directoare de creatie COS, si Arthur Mamou-Mani. Fotografie: cu amabilitatea COS – Mark Cocksedge.

Construita din 700 de piese modulare, ca niste trunchiuri de piramida interconectate, instalatia este gazduita atat in curtea palatului construit in secolul al XVI-lea, cat si in gradina acestuia. Elementele nu au o singura culoare de la un capat la celalalt. O parte dintre ele sunt translucide, fiind realizate din bioplastic pur. Altele sunt albe datorita pigmentului adaugat si mai sunt unele cu o nuanta calda de maro, obtinuta prin combinarea bioplasticului cu lemn. Instalatia intra in armonie cu arhitectura cladirii si cu coltul de natura din gradina, de unde nu lipsesc, deloc intamplator, coniferele.

“CONIFERA imbina digitalul cu lumea fizica, abordand, in acelasi timp, sustenabilitatea prin utilizarea bioplasticului compostabil, produs si imprimat 3D. Este vorba despre un dialog intre tehnologie si mestesug, intre manufactura si natura, intre monumentalitate si facilitate. Sper ca vizitatorii vor aprecia atat aspectul futurist high-tech al instalatiei, cat si profunzimea, poezia si umanul ce o caracterizeaza,” povesteste arhitectul francez, stabilit la Londra. Arthur Mamou-Mani este directorul premiatului studio de arhitectura care ii poarta numele: Mamou-Mani Architects.

Karin Gustafsson, directoarea de creatie COS, considera proiectul o fereastra spre viitorul designului si al arhitecturii. El arata “ce este posibil atunci cand materialele regenerabile sunt cuplate cu progresele tehnologice moderne si inspiratia din natura.”

Componentele CONIFERA au fost realizate prin reducerea cantitatii de material la minimum, iar caracterul lor modular permite ca acestea sa fie reutilizate si reasamblate in configuratii noi. Prin acest proiect, Mamou-Mani si studioul sau se alatura unor nume ca Phillip K. Smith III, Gary Card, Bonsoir Paris, Nendo, Snarkitecture, Sou Fujimoto sau Studio Swine, cu care COS a colaborat pentru participarile anterioare de la Salone del Mobile.

Filmul este realizat de Matthew Donaldson
Imagini si info via COS

PUBLISHED ON 11.04.2019 TAGS:

more in Mood Board