INSPIRATIE

Ateliere creative sau cum sa...

Practicarea unei activitati recreative, cu care rezonam, poate fi o modalitate…

ARTA & DESIGN

Back Side – Fashion from...

Expozitia Back Side – Fashion from Behind de la Paris aduce…

EDITOR'S CHOICE

Rochia midi pentru zile lungi...

Hainele confortabile imi definesc stilul inca dinainte de-a sti ca am…

ARTA & DESIGN

Roos Kalff aduce la lumina...

Roos Kalff realizeaza corpuri de iluminat si obiecte decorative din farfurioare,…

INSPIRATIE

Tinute couture in alb &...

Saptamana Modei Haute Couture de la Paris, dedicata colectiilor pentru sezonul…

INSPIRATIE

Effortless chic. Codul vestimentar al...

Daca vara ar avea un cod vestimentar, expresia effortless chic i…

AMINTIRI

Cum ne amintim azi tinuta...

Din una in alta, conversatia a ajuns pana la sfarsitul clasei…

Amintiri

Cum ne amintim azi tinuta de la banchet

Din una in alta, conversatia a ajuns pana la sfarsitul clasei a 8-a. Mai exact, la primul banchet din viata noastra si la tinutele purtate cu acea ocazie. Vorbeam cu o prietena pe messenger, iar replicile noastre au inceput sa curga in siraguri de cuvinte, incheiate cu emoji-uri zambitoare. Au trecut mai mult de 20 de ani de atunci, dar memoria noastra a pastrat vii anumite detalii. M-am intrebat daca asta e soarta inevitabila a tinutelor de la banchetele de absolvire: sa ne faca sa zambim peste ani de rezultatele exercitiilor noastre de styling, rezolvate cu mai multa sau mai putina stangacie. Dupa povestea mea, as spune ca da, dar cum suna alte povesti? Pentru o imagine mai ampla, am invitat cateva prietene sa-mi impartaseasca amintirile lor despre tinuta de la primul banchet sau de la cel care le inspira mai tare. … Start wearing purple Laura Ionescu, creative freelancer si cofondatoare Dume de mestecat Nu eram foarte entuziasmata de balul de absolvire pentru ca fusese un an greu. In plus, balul se intampla inainte de BAC, ceea ce mi se parea de parca ne fortam norocul. Eu eram printre enervantii aia care credeau ca-l vor pica, dupa care luau nota mare. Am stiut din prima cu ce o sa ma imbrac pentru ca sora-mea imi luase rochia cu trei ani inainte, facand afacer...

Inapoi Inainte
CONIFERA, o instalatie printata 3D din lemn si bioplastic

CONIFERA, o instalatie printata 3D din lemn si bioplastic

CONIFERA este o instalatie de mari dimensiuni, printata 3D din lemn si bioplastic (PLA) creat din materiale regenerabile. Ea a fost conceputa de arhitectul Arthur Mamou-Mani pentru cea de-a opta participare consecutiva a brandului COS la Salone del Mobile (2019). Lucrarea este expusa din 9 aprilie si mai poate fi vizitata, pana la sfarsitul saptamanii, la Palazzo Isimbardi din Milano.


Karin Gustafsson, directoare de creatie COS, si Arthur Mamou-Mani. Fotografie: cu amabilitatea COS – Mark Cocksedge.

Construita din 700 de piese modulare, ca niste trunchiuri de piramida interconectate, instalatia este gazduita atat in curtea palatului construit in secolul al XVI-lea, cat si in gradina acestuia. Elementele nu au o singura culoare de la un capat la celalalt. O parte dintre ele sunt translucide, fiind realizate din bioplastic pur. Altele sunt albe datorita pigmentului adaugat si mai sunt unele cu o nuanta calda de maro, obtinuta prin combinarea bioplasticului cu lemn. Instalatia intra in armonie cu arhitectura cladirii si cu coltul de natura din gradina, de unde nu lipsesc, deloc intamplator, coniferele.

“CONIFERA imbina digitalul cu lumea fizica, abordand, in acelasi timp, sustenabilitatea prin utilizarea bioplasticului compostabil, produs si imprimat 3D. Este vorba despre un dialog intre tehnologie si mestesug, intre manufactura si natura, intre monumentalitate si facilitate. Sper ca vizitatorii vor aprecia atat aspectul futurist high-tech al instalatiei, cat si profunzimea, poezia si umanul ce o caracterizeaza,” povesteste arhitectul francez, stabilit la Londra. Arthur Mamou-Mani este directorul premiatului studio de arhitectura care ii poarta numele: Mamou-Mani Architects.

Karin Gustafsson, directoarea de creatie COS, considera proiectul o fereastra spre viitorul designului si al arhitecturii. El arata “ce este posibil atunci cand materialele regenerabile sunt cuplate cu progresele tehnologice moderne si inspiratia din natura.”

Componentele CONIFERA au fost realizate prin reducerea cantitatii de material la minimum, iar caracterul lor modular permite ca acestea sa fie reutilizate si reasamblate in configuratii noi. Prin acest proiect, Mamou-Mani si studioul sau se alatura unor nume ca Phillip K. Smith III, Gary Card, Bonsoir Paris, Nendo, Snarkitecture, Sou Fujimoto sau Studio Swine, cu care COS a colaborat pentru participarile anterioare de la Salone del Mobile.

Filmul este realizat de Matthew Donaldson
Imagini si info via COS

PUBLISHED ON 11.04.2019

more in Mood Board