AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
New Spring

New Spring

Cand am vazut proiectul realizat de COS pentru sarbatorile de iarna – cel in care sase designeri de mobilier joaca “Scaunele Muzicale” cu propriile creatii – m-am intrebat cu ce alta colaborare dintre moda si design ar mai putea sa ma surprinda la fel de placut. Cu urmatoarea, bineinteles!:)

Pentru editia Salone del Mobile 2017, COS a colaborat cu arhitectul japonez Azusa Murakami si cu artistul britanic Alexander Groves de la Studio Swine, iar rezultatul este #wow. Duo-ul creativ a conceput NEW SPRING, o instalatie multisenzoriala care seamana cu un copac ale carui flori se desprind de pe ramuri, rand pe rand. In loc de flori, sculptura emite niste bule parfumate, cu abur in interior. Cand ating pielea, acestea se sparg, insa raman intacte cand intra in contact cu materialele textile. Lucrarea este amplasata in cinematograful dezafectat Cinema Arti din Milano, iar vizitatorii pot interactiona cu ea pana pe 9 aprilie.

Sursa de inspiratie de la care a pornit totul este chiar orasul in care aceasta este prezentata. “Am fost imediat atrasi de candelabrele de murano din palatele milaneze si, in contrast, de traditia designului italienesc modern – aceste lucruri ne-au ajutat sa culegem informatii despre structura centrala pentru NEW SPRING. Dorind sa cream o experienta comunala, o alta referinta cheie au devenit fantanile publice din Italia, unul dintre cele mai mari luxuri ale tarii,” spun cei de la Studio Swine.

Ambianta din jurul sculpturii a fost influentata deloc intamplator de cinematografie, mai precis de scena cu flori a lui Kurosawa din “Cei Sapte Samurai” (1954) si din scena candelabrului din “Il Casanova di Federico Fellini” (1976). Realizata aproape integral din aluminiu reciclat, instalatia masoara aproape sase metri in inaltime, astfel incat poate gazdui mai multi oameni sub coroana ei.

“Am fost inspirati de munca de la Studio Swine si suntem foarte incantati sa vedem cum NEW SPRING prinde viata. Speram ca ideea pentru instalatia din acest an sa capteze imaginatia celor care o vor vizita. Este o bucurie pentru noi sa colaboram cu oameni atat de talentati si sa ne inspiram din comunitatea creativa atat de des pentru COS,” spune Karin Gustafsson, Directorul Creativ de la COS. “Suntem incantati sa celebram aniversarea de 10 ani si al saselea an consecutiv in Milano, pe durata Salone cu prietenii nostri din universul artei si al designului.”

Pentru cine se afla la Milano zilele acestea, cateva proiecte anterioare din portofoliul Studio Swine sunt expuse, pana pe 11 aprilie, si in magazinele COS Brera si Corso Venezia. Printre acestea, se regasesc “Hair Highway” (2014), compusa din piese din par uman, prelucrat astfel incat sa capete textura si aspect de lemn, si “Fordlandia” (2016), un proiect recent, inspirat de utopia pierduta din Padurea Amazoniana a lui Henry Ford.

Foto si video: COS

PUBLISHED ON 07.04.2017

more in Mood Board