PARTENERIAT MEDIA

Digital Divas Conference & Awards...

Digital Divas Conference & Awards revine, pe 12 septembrie 2024, la…

INSPIRATIE

I am: Celine Dion. O...

Celine Dion e printre putinii artisti care se regasesc pe coloana…

STREET STYLE

The playful side of fashion

Moda strazii de la evenimentele #fashionweek difera usor de la un…

EDITOR'S CHOICE

O coafura, un machiaj &...

Anumite coafuri si machiaje devin embleme ale unor momente, ritualuri, stari sau…

HOT TREND

Denim cu denim

Combinatia denim cu denim face parte din propunerile designerilor pentru sezonul…

EDITOR'S CHOICE

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite…

RED CARPET

10 rochii couture FW 2024/25....

Continui exercitiul de imaginatie dedicat rochiilor pe care mizez ca le…

Inspiratie

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc sa ma gandesc la aceasta piesa muzicala, ce a fost lansata in anul 2000, atunci cand ma inspira diverse piese de design, in nuante intense sau pale de galben. E ca si cum cineva apasa pe butonul play al unui aparat imaginar si: "Look at the stars / Look how they shine for you / And everything you do / Yeah, they were all yellow…" Am constientizat aceasta legatura de ceva timp, cu toate ca s-ar putea sa fie prima oara cand scriu despre asta. Versurile melodiei imi rasuna cel mai des in minte in contextul modei. S-a intamplat asta chiar si ieri, in timp ce ma uitam la fotografiile cu colectiile designerilor pentru primavara-vara 2024. Bottega Veneta SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Daca nu gresesc, rochia Bottega Veneta, cu broderie englezeasca, a dat startul muzicii. Atmosfera a fost intretinuta apoi de rochia intr-o nuanta intensa, semnata Fendi, de bluza JW Anderson, de geanta Missoni si tot asa. Cand am schimbat activitatea, coloana sonora s-a oprit. Fendi SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro JW Anderson SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Missoni SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Doar ca, de dimineata, fotografiile de la show-ul prin care Jacquemus a celebrat, ieri, 10 iunie, aniv...

Inapoi Inainte
Circuitul tendintelor in comunicare
FASHION BRIEF
Autor: Vicki Nicola

Circuitul tendintelor in comunicare

 
Amintiri despre print 
Una dintre primele amintiri din publicitate este de la un festival de print, din 2001. La Sinaia, cu multe ad-uri expuse in complexul Furnica si multe discutii si vise proiectate catre Portoroz. Mi-a ramas in minte un ad pentru Nike, care avea ca vizual o imagine superba cu Bucurestiul noaptea, iar sloganul “Bucharest by Nike”. Si mi-am amintit cu Andreea Macri o alta reclama pe care o inscrisese ADDV, era la un produs banal de epilare. Dar vizualul, genial, era imaginea picioarelor perfect lucioase ale unei papusi Barbie. Modelul era papusa ei. De atunci facea casting bun de modelele :))
Intre timp, au trecut peste 20 de ani. In mintea mea aceasta propozitie suna in egala masura cu mandrie, dar si cu neliniste. Unitati de timp de genul asta aveau doar parintii nostri si pur si simplu nu stiu cand s-au insinuat si in portofoliul nostru. Dar, totusi, un asa interval de timp, care suna mai degraba a verdict, are si un avantaj: toti anii astia nu sunt doar niste cifre, ci experiente care iti schimba perspectiva.
Circuitul tendintelor in comunicare 
Pentru ca, intre timp, am facut ceea ce cred ca pentru profesia mea a fost cea mai generoasa strategie. Nu am avut niciodata un rol de anduranta, cu titluri in care creste treptat gradul de “senior”. Dar mi-am construit o cariera in comunicare din sprinturi, din bucati de experiente complet diferite.
Am facut evenimente de PR, am scris brief-uri ca account, am dat sloganuri ca un copywriter, am scris strategii. Iar intriga in toate aceste episoade de sine statatoare a fost mereu scrisul. Asa ca la un moment dat am lansat si o revista. Apoi brusc, nu stiu cum, dar urmarind cu pasiune reviste de moda, am observat cum printul insusi devine demodat. Iar expresia “scris negru pe alb” a fost inlocuita cu “iti trimit un link” si parca si amintirile de la festivalul de print au devenit mai difuze. Acum avem stories, reels si posturi carusel. Cine mai are timp de expozitii? Asa ca m-am reinventat cu eseuri video pentru continutul online. Scriu in continuare strategii de comunicare si (ma) prezint cu emotie in pitch-uri la clienti. Unele lucruri nu se schimba niciodata.
Soft thinking
Dar am fost intrebata uneori:
“ – Auzi, dar tu, exact, exact cu ce te ocupi?
  – Exact, exact, aproximez!”
Da, asta am facut dintotdeauna. Am explorat tot ce este nou, am observat tendinte, am conceptualizat strategii si am scris mesaje. Si, in ultimii 20 de ani, am vazut multe tendinte “hot” devenite istorii uitate. Dar un singur lucru ramane mereu valabil. In acest puzzle despre ce e “nou”, ceea ce va conta intotdeauna suntem “noi”. Fiindca doar perceptia noastra poate sa transforme informatia in semnificatie. Si doar asa putem sa schimbam stirile care trec,in amintiri care se pastreaza.
Asa ca va invit pe canalul meu de YouTube (Ooops :)) unde ma incapatanez sa pun tendintele in context, adica in niste rame imaginare, asa ca la o expozitie :))
Enjoy!
Vicki
PUBLISHED ON 15.02.2023

more in Conversation Marks