WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Circuitul tendintelor in comunicare
FASHION BRIEF
Autor: Vicki Nicola

Circuitul tendintelor in comunicare

 
Amintiri despre print 
Una dintre primele amintiri din publicitate este de la un festival de print, din 2001. La Sinaia, cu multe ad-uri expuse in complexul Furnica si multe discutii si vise proiectate catre Portoroz. Mi-a ramas in minte un ad pentru Nike, care avea ca vizual o imagine superba cu Bucurestiul noaptea, iar sloganul “Bucharest by Nike”. Si mi-am amintit cu Andreea Macri o alta reclama pe care o inscrisese ADDV, era la un produs banal de epilare. Dar vizualul, genial, era imaginea picioarelor perfect lucioase ale unei papusi Barbie. Modelul era papusa ei. De atunci facea casting bun de modelele :))
Intre timp, au trecut peste 20 de ani. In mintea mea aceasta propozitie suna in egala masura cu mandrie, dar si cu neliniste. Unitati de timp de genul asta aveau doar parintii nostri si pur si simplu nu stiu cand s-au insinuat si in portofoliul nostru. Dar, totusi, un asa interval de timp, care suna mai degraba a verdict, are si un avantaj: toti anii astia nu sunt doar niste cifre, ci experiente care iti schimba perspectiva.
Circuitul tendintelor in comunicare 
Pentru ca, intre timp, am facut ceea ce cred ca pentru profesia mea a fost cea mai generoasa strategie. Nu am avut niciodata un rol de anduranta, cu titluri in care creste treptat gradul de “senior”. Dar mi-am construit o cariera in comunicare din sprinturi, din bucati de experiente complet diferite.
Am facut evenimente de PR, am scris brief-uri ca account, am dat sloganuri ca un copywriter, am scris strategii. Iar intriga in toate aceste episoade de sine statatoare a fost mereu scrisul. Asa ca la un moment dat am lansat si o revista. Apoi brusc, nu stiu cum, dar urmarind cu pasiune reviste de moda, am observat cum printul insusi devine demodat. Iar expresia “scris negru pe alb” a fost inlocuita cu “iti trimit un link” si parca si amintirile de la festivalul de print au devenit mai difuze. Acum avem stories, reels si posturi carusel. Cine mai are timp de expozitii? Asa ca m-am reinventat cu eseuri video pentru continutul online. Scriu in continuare strategii de comunicare si (ma) prezint cu emotie in pitch-uri la clienti. Unele lucruri nu se schimba niciodata.
Soft thinking
Dar am fost intrebata uneori:
“ – Auzi, dar tu, exact, exact cu ce te ocupi?
  – Exact, exact, aproximez!”
Da, asta am facut dintotdeauna. Am explorat tot ce este nou, am observat tendinte, am conceptualizat strategii si am scris mesaje. Si, in ultimii 20 de ani, am vazut multe tendinte “hot” devenite istorii uitate. Dar un singur lucru ramane mereu valabil. In acest puzzle despre ce e “nou”, ceea ce va conta intotdeauna suntem “noi”. Fiindca doar perceptia noastra poate sa transforme informatia in semnificatie. Si doar asa putem sa schimbam stirile care trec,in amintiri care se pastreaza.
Asa ca va invit pe canalul meu de YouTube (Ooops :)) unde ma incapatanez sa pun tendintele in context, adica in niste rame imaginare, asa ca la o expozitie :))
Enjoy!
Vicki
PUBLISHED ON 15.02.2023

more in Conversation Marks