INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

EDITOR'S CHOICE

Jean Paul Gaultier Haute Couture...

Sunt momente in care simt, pur si simplu, ce sa aleg…

RED CARPET

Rosamund Pike & florile

Nominalizarile pentru rolul din filmul Saltburn o transforma pe Rosamund Pike…

INSPIRATIE

Umor si activism pe scena...

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat…

Inspiratie

De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024

Institutul Pantone a desemnat recent PANTONE 13-1023 Peach Fuzz culoarea anului 2024. In vremurile dificile pe care le traim ca societate, aceasta nuanta delicata si catifelata de piersica devine un simbol pentru bunatatea sincera si un raspuns cromatic la nevoia de empatie si compasiune a oamenilor, de a fi impreuna pentru a se simti in siguranta. Leatrice Eiseman, directoare executiva la Pantone Color Institute, e de parere ca aceasta nuanta intre roz si portocaliu inspira sentimentul de apartenenta, invita la recalibrare si, totodata, confera o stare de calm si creeaza un spatiu in care sa fim, sa simtim, sa ne vindecam si sa prosperam, prin timpul petrecut impreuna sau prin momentele de conectare cu noi insine. "In egala masura, o idee si un sentiment, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz ne trezeste simturile prin tactilitatea reconfortanta si caldura cu care ne invaluie," concluzioneaza ea. Culorile ne pot influenta starea de spirit, iar trendurile nu fac altceva decat sa reflecte dorintele noastre intr-o perioada anume. Peach Fuzz mi-a amintit de culoarea lui 2019, intr-o varianta mai temperata ca impact vizual si cu un accent mai mare pe textura. Atunci, asa-numitul Living Coral a reprezentat nevoia de optimism, de obiective spre care oamenii sa priveasca cu bucurie. E o ...

Inapoi Inainte
Circuitul tendintelor in comunicare
FASHION BRIEF
Autor: Vicki Nicola

Circuitul tendintelor in comunicare

 
Amintiri despre print 
Una dintre primele amintiri din publicitate este de la un festival de print, din 2001. La Sinaia, cu multe ad-uri expuse in complexul Furnica si multe discutii si vise proiectate catre Portoroz. Mi-a ramas in minte un ad pentru Nike, care avea ca vizual o imagine superba cu Bucurestiul noaptea, iar sloganul “Bucharest by Nike”. Si mi-am amintit cu Andreea Macri o alta reclama pe care o inscrisese ADDV, era la un produs banal de epilare. Dar vizualul, genial, era imaginea picioarelor perfect lucioase ale unei papusi Barbie. Modelul era papusa ei. De atunci facea casting bun de modelele :))
Intre timp, au trecut peste 20 de ani. In mintea mea aceasta propozitie suna in egala masura cu mandrie, dar si cu neliniste. Unitati de timp de genul asta aveau doar parintii nostri si pur si simplu nu stiu cand s-au insinuat si in portofoliul nostru. Dar, totusi, un asa interval de timp, care suna mai degraba a verdict, are si un avantaj: toti anii astia nu sunt doar niste cifre, ci experiente care iti schimba perspectiva.
Circuitul tendintelor in comunicare 
Pentru ca, intre timp, am facut ceea ce cred ca pentru profesia mea a fost cea mai generoasa strategie. Nu am avut niciodata un rol de anduranta, cu titluri in care creste treptat gradul de “senior”. Dar mi-am construit o cariera in comunicare din sprinturi, din bucati de experiente complet diferite.
Am facut evenimente de PR, am scris brief-uri ca account, am dat sloganuri ca un copywriter, am scris strategii. Iar intriga in toate aceste episoade de sine statatoare a fost mereu scrisul. Asa ca la un moment dat am lansat si o revista. Apoi brusc, nu stiu cum, dar urmarind cu pasiune reviste de moda, am observat cum printul insusi devine demodat. Iar expresia “scris negru pe alb” a fost inlocuita cu “iti trimit un link” si parca si amintirile de la festivalul de print au devenit mai difuze. Acum avem stories, reels si posturi carusel. Cine mai are timp de expozitii? Asa ca m-am reinventat cu eseuri video pentru continutul online. Scriu in continuare strategii de comunicare si (ma) prezint cu emotie in pitch-uri la clienti. Unele lucruri nu se schimba niciodata.
Soft thinking
Dar am fost intrebata uneori:
“ – Auzi, dar tu, exact, exact cu ce te ocupi?
  – Exact, exact, aproximez!”
Da, asta am facut dintotdeauna. Am explorat tot ce este nou, am observat tendinte, am conceptualizat strategii si am scris mesaje. Si, in ultimii 20 de ani, am vazut multe tendinte “hot” devenite istorii uitate. Dar un singur lucru ramane mereu valabil. In acest puzzle despre ce e “nou”, ceea ce va conta intotdeauna suntem “noi”. Fiindca doar perceptia noastra poate sa transforme informatia in semnificatie. Si doar asa putem sa schimbam stirile care trec,in amintiri care se pastreaza.
Asa ca va invit pe canalul meu de YouTube (Ooops :)) unde ma incapatanez sa pun tendintele in context, adica in niste rame imaginare, asa ca la o expozitie :))
Enjoy!
Vicki
PUBLISHED ON 15.02.2023

more in Conversation Marks