BOTTEGA GREEN
A fost culoarea culturala a anului 2021. Dar, pentru mine, “Bottega green” s-a fixat pentru prima data pe retina drept un trend, dincolo de brand, in momentul in care am vazut proiectul lor supradimensionat de outdoor. Magnific! Care este cea mai mare locatie de outdoor? Cea care se vede de pe Luna! Astfel ca, in luna februarie, au plasat un ad impresionant in verdele specific Bottega, intr-o locatie iconica precum Marele Zid Chinezesc. La fel, “Bottega green” a fost culoarea care a dominat canalele din Marina Bay Sands din Singapore intr-o miscare, cum altfel, daca nu vizibila, pentru a marca celebrarea Noului An Chinezesc.
sursa foto / Hepta.ro
Si de atunci, am privit constant prin acest filtru de “Bottega green”, datorita caruia am remarcat instant orice piesa vestimentara in nuanta cu pricina.
In 2021 clasica geanta “padded casette” sau discutatele ghete de cauciuc “puddle” au introdus aceasta nuanta vivace in colectia Bottega Veneta. Anul acesta “Bottega green” s-a viralizat, asa ca este prezent in orice propunere de colectie, fie ea semnata de un designer, fie din portofoliul unui brand mass market.
Mie mi-a atras atentia clutch- ul YSL “Loulou puffer” in “emerald green”, o bijuterie pentru orice tinuta mai ales de vara si un accent sofisticat in combinatii tomnatice cu orice tonuri de mov.
Rochia “Risty” de la Zadig Voltaire este un model iconic, perfecta intr-o accesorizare sofisticata de seara, dar suficient de versatila cat sa rimeze cu o pereche comoda de flats, pentru zilele lejere de vacanta. Anul acesta a avut si varianta de print “Buisson” in care regasesti desigur si verdele cu pricina. Superb!
Sabotii de la Manolo Blahnik, care de obicei te atrag catre culori clasice de negru sau bleumarin, au avut anul trecut si anul acesta 2 variante superbe in nuanta verde: este vorba de modelul cu toc si cu funda “Pertianu” si de clasicul papuc din satin cu bijuteria catarama, “Hangisi”.
sursa foto / arhiva personala
“Emerald green” face si sport. Alo Yoga are o propunere completa de piese specifice pentru kit-ul clasic de gim, de la colanti, pana la scrunchie pentru prins parul, iar cele mai multe dintre ele sunt sold out pe multe dintre site-urile multibrand.
sursa foto / Andreea Macri
Cel mai relevant exemplu pentru mine este modelul Nike Dunk Low unde, la fel ca la multe alte modele de sneakers Nike, culoarea este barometrul pentru gradul de aspirational si, implicit, pentru pret. Nike Dunk Low Celtic Green este un model super popular pe care am inceput si eu sa il remarc in hipnoza mea de “green-colored item”.
Si, de altfel, aceasta culoare a fost si principalul motiv pentru care mi-am cumparat pentru prima data o pereche Nike Dunk Low, evident “Essential Paisley Pack Green”.
sursa foto / arhiva personala
Dar cea mai frumoasa piesa pentru mine este geanta “Loop Mini” de la Bottega Veneta, in aceasta superba culoare despre care vorbim si noi azi si pe care ei o denumesc foarte inspirat, ”Parakeet”. Si imi place in mod special acest model pentru ca este ceea ce am putea denumi “the new old Bottega”. Impletitura “intrecciato” este semnatura clasica pentru Bottega, iar culoarea Parakeet, este cel mai nou si mai vizibil element de identitate. Ambele “semnaturi” aduse impreuna pe acelasi model sunt echilibru perfect de branding. Si sunt dovada “must have”, la propriu si la figurat, ca valoarea confirmata a traditiei si potentialul fresh al creativitatii se amplifica cel mai bine impreuna, reciproc.
Bottega Veneta a fost mereu cunoscut pentru gentile “no logo”, dar cu impletitura clasica “intrecciatto”. Daniel Lee, designerul millenial britanic este cel care a dus acest brand intr-o zona hype, care striga culoare si se potriveste perfect cu ritmul unui scroll obsesiv pe Instagram. Dar Daniel Lee a plecat inopinat anul trecut in octombrie. Acum, Matthieu Blazy este cel care a gasit un echilibru intre rebrandingul edgy si puterea tacuta a unui brand autentic de lux.
sursa foto / arhiva personala
sursa foto / Andreea Macri
sursa foto / arhiva personala