FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Black ‘n White. 1 concept, 4 perspective.

Black ‘n White. 1 concept, 4 perspective.

Lansarea Tchibo For Black ‘n White a fost celebrata, saptamana trecuta, printr-un eveniment in care conceptul de alb & negru a fost declinat din lumea cafelei in universul modei, al fotografiei si pana in cel al gastronomiei. Chef Florin Dumitrescu, designerul vestimentar Adina Grapa si fotograful Cornel Lazia au imbogatit discursul reprezentantilor companiei germane cu propriile perpective asupra acestei teme.

tchibo blacknwhite 1

Alb & negru in lumea cafelei, cu Noemi Varga, Head of Marketing Tchibo Romania & Ungaria

Noemi Varga a vorbit despre atributele care insotesc albul si negrul si despre cum au inspirat acestea noul produs. De partea albului, a alaturat calitati precum blandetea, delicatetea, prietenia, aerul visator sau relaxarea, iar de partea negrului, a adaugat cuvinte precum puterea, energia sau pasiunea. “Stim ca nimic nu este doar alb sau doar negru. Totul este o imbinare dintre cele doua. […] In ciuda faptului ca suntem cu totii diferiti, impartasim nevoi si dorinte comune. Daca traduc acest lucru in limbajul cafelei, atunci pot spune ca nu conteaza cum sau cand iti bei cafeaua, felul in care o prepari, daca te bucuri de ea singura sau impreuna cu cineva, ceea ce ne dorim cu totii este sa bem o cafea buna, care isi pastreaza gustul. Ideea din spatele produsului Black ’n White este exact aceasta: sa realizam un amestec de cafea care isi pastreaza aroma indiferent de felul in care o prepari. Vei avea parte de aceeasi experienta incantatoare, fie ca o bei neagra sau cu lapte.”

Alb & negru in gastronomie, cu chef Florin Dumitrecu

In gastronomie, albul si negrul definesc doua stiluri diferite de a gati. “Albul vine cu partea clasica. Noi, bucatarii, purtam alb pentru ca avem foarte multe lucruri in comun cu doctorii. In afara de faptul ca scriem retete, putem sa vindecam prin mancarea noastra. Cream mai mult de cand am inceput sa purtam negru, a povestit zambind Florin Dumitrescu. Pana atunci, gateam clasic, incercam sa hranim, sa gatim cu suflet pentru oameni. Acum, de cand negrul a intrat in gastronomie, am inceput sa fim artisti. Suntem avangardisti, gatim pentru gust, dar mai mult pentru texturi, pentru povesti. Asta este diferenta intre alb si negru.” El a mentionat si un studiu recent care a urmarit cum influenteaza culoarea farfuriei in care este servita mancarea perceptia asupra gustului. Rezultatele au aratat ca un desert servit intr-o farfurie alba are un gust mai bun, mai dulce. “[…] farfuria neagra ne duce din nou in avangardism, unde importanta texturii este mult peste importanta gustului,” a completat el.

Alb & negru in moda, cu Adina Grapa

Creatiile vestimentare semnate de Adina Grapa sunt realizate aproape integral in alb si negru. Pentru designer, alb si negru reprezinta antiteza vietii. Sunt doua extreme care o provoaca si o inspira in egala masura. “Hainele mele sunt foarte versatile, sunt foarte simple, liniile sunt – asa cum le numesc eu – clean-cut, materialele pe care le folosesc sunt naturale: bumbac, lana, matase. Si nu ma vad purtand altceva. Pentru mine, alb si negru reprezinta un stil de viata,” a mentionat ea.

Alb & negru in fotografie, cu Cornel Lazia

Cornel Lazia a povestit despre cum a influentat tehnologia pasiunea lui pentru fotografia alb-negru si a prezentat invitatilor cateva dintre atuurile acestui tip de imagine, menite sa ne inspire atunci cand realizam propriile fotografii. El a pasit in acest univers artistic inainte ca digitalul sa-l aduca atat de aproape de cei mai multi dintre noi. In perioada fotografiei pe film, povesteste el ca: “alb-negru era mult mai abordabil, era mai ieftin si era mult mai usor logistic de lucrat de unul singur, fara sa apelezi la un laborator.” Chiar daca cele doua nonculori ofera in realitate la fel de multe nuante si posibilitati de expresie ca partea de color, filmele se gaseau atunci intr-o varietate restransa. Lumea digitalului a sters aceste limite. Fotografia digitala ofera astazi mult mai multa libertate, atat in momentul in care o realizezi efectiv, cat si in partea de post-productie.

Atemporalitatea reprezinta unul dintre elementele cheie care definesc o imagine alb-negru. Pentru Cornel Lazia, aceasta “este mult mai putin legata de timp. O fotografie alb-negru ne da o senzatie mult mai pregnanta de atemporalitate.” Tododata, ea evidentiaza foarte bine formele geometrice si texturile si ofera o libertate mai mare in lucrul cu lumina. Faptul ca aceasta nu reda diferentele de culoare ale luminii (calde sau reci) poate reprezenta un avantaj important, mai ales pentru un fotograf amator.

PUBLISHED ON 08.03.2016

more in Newsroom