INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Black ‘n White. 1 concept, 4 perspective.

Black ‘n White. 1 concept, 4 perspective.

Lansarea Tchibo For Black ‘n White a fost celebrata, saptamana trecuta, printr-un eveniment in care conceptul de alb & negru a fost declinat din lumea cafelei in universul modei, al fotografiei si pana in cel al gastronomiei. Chef Florin Dumitrescu, designerul vestimentar Adina Grapa si fotograful Cornel Lazia au imbogatit discursul reprezentantilor companiei germane cu propriile perpective asupra acestei teme.

tchibo blacknwhite 1

Alb & negru in lumea cafelei, cu Noemi Varga, Head of Marketing Tchibo Romania & Ungaria

Noemi Varga a vorbit despre atributele care insotesc albul si negrul si despre cum au inspirat acestea noul produs. De partea albului, a alaturat calitati precum blandetea, delicatetea, prietenia, aerul visator sau relaxarea, iar de partea negrului, a adaugat cuvinte precum puterea, energia sau pasiunea. “Stim ca nimic nu este doar alb sau doar negru. Totul este o imbinare dintre cele doua. […] In ciuda faptului ca suntem cu totii diferiti, impartasim nevoi si dorinte comune. Daca traduc acest lucru in limbajul cafelei, atunci pot spune ca nu conteaza cum sau cand iti bei cafeaua, felul in care o prepari, daca te bucuri de ea singura sau impreuna cu cineva, ceea ce ne dorim cu totii este sa bem o cafea buna, care isi pastreaza gustul. Ideea din spatele produsului Black ’n White este exact aceasta: sa realizam un amestec de cafea care isi pastreaza aroma indiferent de felul in care o prepari. Vei avea parte de aceeasi experienta incantatoare, fie ca o bei neagra sau cu lapte.”

Alb & negru in gastronomie, cu chef Florin Dumitrecu

In gastronomie, albul si negrul definesc doua stiluri diferite de a gati. “Albul vine cu partea clasica. Noi, bucatarii, purtam alb pentru ca avem foarte multe lucruri in comun cu doctorii. In afara de faptul ca scriem retete, putem sa vindecam prin mancarea noastra. Cream mai mult de cand am inceput sa purtam negru, a povestit zambind Florin Dumitrescu. Pana atunci, gateam clasic, incercam sa hranim, sa gatim cu suflet pentru oameni. Acum, de cand negrul a intrat in gastronomie, am inceput sa fim artisti. Suntem avangardisti, gatim pentru gust, dar mai mult pentru texturi, pentru povesti. Asta este diferenta intre alb si negru.” El a mentionat si un studiu recent care a urmarit cum influenteaza culoarea farfuriei in care este servita mancarea perceptia asupra gustului. Rezultatele au aratat ca un desert servit intr-o farfurie alba are un gust mai bun, mai dulce. “[…] farfuria neagra ne duce din nou in avangardism, unde importanta texturii este mult peste importanta gustului,” a completat el.

Alb & negru in moda, cu Adina Grapa

Creatiile vestimentare semnate de Adina Grapa sunt realizate aproape integral in alb si negru. Pentru designer, alb si negru reprezinta antiteza vietii. Sunt doua extreme care o provoaca si o inspira in egala masura. “Hainele mele sunt foarte versatile, sunt foarte simple, liniile sunt – asa cum le numesc eu – clean-cut, materialele pe care le folosesc sunt naturale: bumbac, lana, matase. Si nu ma vad purtand altceva. Pentru mine, alb si negru reprezinta un stil de viata,” a mentionat ea.

Alb & negru in fotografie, cu Cornel Lazia

Cornel Lazia a povestit despre cum a influentat tehnologia pasiunea lui pentru fotografia alb-negru si a prezentat invitatilor cateva dintre atuurile acestui tip de imagine, menite sa ne inspire atunci cand realizam propriile fotografii. El a pasit in acest univers artistic inainte ca digitalul sa-l aduca atat de aproape de cei mai multi dintre noi. In perioada fotografiei pe film, povesteste el ca: “alb-negru era mult mai abordabil, era mai ieftin si era mult mai usor logistic de lucrat de unul singur, fara sa apelezi la un laborator.” Chiar daca cele doua nonculori ofera in realitate la fel de multe nuante si posibilitati de expresie ca partea de color, filmele se gaseau atunci intr-o varietate restransa. Lumea digitalului a sters aceste limite. Fotografia digitala ofera astazi mult mai multa libertate, atat in momentul in care o realizezi efectiv, cat si in partea de post-productie.

Atemporalitatea reprezinta unul dintre elementele cheie care definesc o imagine alb-negru. Pentru Cornel Lazia, aceasta “este mult mai putin legata de timp. O fotografie alb-negru ne da o senzatie mult mai pregnanta de atemporalitate.” Tododata, ea evidentiaza foarte bine formele geometrice si texturile si ofera o libertate mai mare in lucrul cu lumina. Faptul ca aceasta nu reda diferentele de culoare ale luminii (calde sau reci) poate reprezenta un avantaj important, mai ales pentru un fotograf amator.

PUBLISHED ON 08.03.2016

more in Newsroom