HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Black ‘n White. 1 concept, 4 perspective.

Black ‘n White. 1 concept, 4 perspective.

Lansarea Tchibo For Black ‘n White a fost celebrata, saptamana trecuta, printr-un eveniment in care conceptul de alb & negru a fost declinat din lumea cafelei in universul modei, al fotografiei si pana in cel al gastronomiei. Chef Florin Dumitrescu, designerul vestimentar Adina Grapa si fotograful Cornel Lazia au imbogatit discursul reprezentantilor companiei germane cu propriile perpective asupra acestei teme.

tchibo blacknwhite 1

Alb & negru in lumea cafelei, cu Noemi Varga, Head of Marketing Tchibo Romania & Ungaria

Noemi Varga a vorbit despre atributele care insotesc albul si negrul si despre cum au inspirat acestea noul produs. De partea albului, a alaturat calitati precum blandetea, delicatetea, prietenia, aerul visator sau relaxarea, iar de partea negrului, a adaugat cuvinte precum puterea, energia sau pasiunea. “Stim ca nimic nu este doar alb sau doar negru. Totul este o imbinare dintre cele doua. […] In ciuda faptului ca suntem cu totii diferiti, impartasim nevoi si dorinte comune. Daca traduc acest lucru in limbajul cafelei, atunci pot spune ca nu conteaza cum sau cand iti bei cafeaua, felul in care o prepari, daca te bucuri de ea singura sau impreuna cu cineva, ceea ce ne dorim cu totii este sa bem o cafea buna, care isi pastreaza gustul. Ideea din spatele produsului Black ’n White este exact aceasta: sa realizam un amestec de cafea care isi pastreaza aroma indiferent de felul in care o prepari. Vei avea parte de aceeasi experienta incantatoare, fie ca o bei neagra sau cu lapte.”

Alb & negru in gastronomie, cu chef Florin Dumitrecu

In gastronomie, albul si negrul definesc doua stiluri diferite de a gati. “Albul vine cu partea clasica. Noi, bucatarii, purtam alb pentru ca avem foarte multe lucruri in comun cu doctorii. In afara de faptul ca scriem retete, putem sa vindecam prin mancarea noastra. Cream mai mult de cand am inceput sa purtam negru, a povestit zambind Florin Dumitrescu. Pana atunci, gateam clasic, incercam sa hranim, sa gatim cu suflet pentru oameni. Acum, de cand negrul a intrat in gastronomie, am inceput sa fim artisti. Suntem avangardisti, gatim pentru gust, dar mai mult pentru texturi, pentru povesti. Asta este diferenta intre alb si negru.” El a mentionat si un studiu recent care a urmarit cum influenteaza culoarea farfuriei in care este servita mancarea perceptia asupra gustului. Rezultatele au aratat ca un desert servit intr-o farfurie alba are un gust mai bun, mai dulce. “[…] farfuria neagra ne duce din nou in avangardism, unde importanta texturii este mult peste importanta gustului,” a completat el.

Alb & negru in moda, cu Adina Grapa

Creatiile vestimentare semnate de Adina Grapa sunt realizate aproape integral in alb si negru. Pentru designer, alb si negru reprezinta antiteza vietii. Sunt doua extreme care o provoaca si o inspira in egala masura. “Hainele mele sunt foarte versatile, sunt foarte simple, liniile sunt – asa cum le numesc eu – clean-cut, materialele pe care le folosesc sunt naturale: bumbac, lana, matase. Si nu ma vad purtand altceva. Pentru mine, alb si negru reprezinta un stil de viata,” a mentionat ea.

Alb & negru in fotografie, cu Cornel Lazia

Cornel Lazia a povestit despre cum a influentat tehnologia pasiunea lui pentru fotografia alb-negru si a prezentat invitatilor cateva dintre atuurile acestui tip de imagine, menite sa ne inspire atunci cand realizam propriile fotografii. El a pasit in acest univers artistic inainte ca digitalul sa-l aduca atat de aproape de cei mai multi dintre noi. In perioada fotografiei pe film, povesteste el ca: “alb-negru era mult mai abordabil, era mai ieftin si era mult mai usor logistic de lucrat de unul singur, fara sa apelezi la un laborator.” Chiar daca cele doua nonculori ofera in realitate la fel de multe nuante si posibilitati de expresie ca partea de color, filmele se gaseau atunci intr-o varietate restransa. Lumea digitalului a sters aceste limite. Fotografia digitala ofera astazi mult mai multa libertate, atat in momentul in care o realizezi efectiv, cat si in partea de post-productie.

Atemporalitatea reprezinta unul dintre elementele cheie care definesc o imagine alb-negru. Pentru Cornel Lazia, aceasta “este mult mai putin legata de timp. O fotografie alb-negru ne da o senzatie mult mai pregnanta de atemporalitate.” Tododata, ea evidentiaza foarte bine formele geometrice si texturile si ofera o libertate mai mare in lucrul cu lumina. Faptul ca aceasta nu reda diferentele de culoare ale luminii (calde sau reci) poate reprezenta un avantaj important, mai ales pentru un fotograf amator.

PUBLISHED ON 08.03.2016

more in Newsroom