WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
We like
Autor: Ioana Lovin

Anul Iepurelui. Din zodiacul chinezesc in moda.

2023 este Anul Iepurelui de Apa in zodiacul chinezesc. E o informatie care a ajuns la urechile mele la trecerea dintre ani si apoi, peste inca trei saptamani, cand a fost celebrat Anul Nou Lunar. Cu toate astea, nu astrologii sunt cei care mi-au starnit curiozitatea de a afla semnificatia acestui lucru, ci designerii de moda.

Cum? Datorita colectiilor-capsula realizate de ei si inspirate de astre.

Iepurele este, fara doar si poate, unul dintre cele mai simpatice animale, prezent in viata noastra inca din copilarie, in tot felul de forme, de la jucarii la personaje de poveste, de la imprimeuri pe piese vestimentare la obiecte decorative. Nu e de mirare ca, in contextul unui an dedicat lui, mai multi designeri l-au integrat in proiectele lor. Iata patru care mi-au captat atentia.

*

Loewe & The Year of the Rabbit collection


Loewe / Sursa foto: Hepta.ro

Pentru aceasta colectie, the rabbit bag de la Loewe a primit noi interpretari simpatice, iar forma clasica a gentii hammock a fost regandita in acord cu tema.

Gentilor li se alatura si alte piese, precum tricoul sau hanoracul imprimat cu iepurasi, brelocurile sau niste lumanari al caror design te face sa ti le doresti, chiar daca stii ca nu te vei incumeta sa le folosesti cu adevarat, ci le vei pastra asa cum sunt.


Loewe / Sursa foto: Hepta.ro

Loewe / Sursa foto: Hepta.ro

*

Disney x Givenchy


Disney x Givenchy / Sursa foto: Hepta.ro

In 2023, Disney implineste 100 de ani de la infiintarea companiei, o varsta rotunda celebrata, printre altele, cu o colectie-capsula realizata alaturi de Givenchy. Deloc intamplator, aceasta are ca personaj principal un iepure celebru, pe Oswald The Lucky Rabbit, imaginat de directorul Matthew M. Williams intr-o calatorie in intreaga lume. Printre destinatii se regaseste si Shanghaiul.


Disney x Givenchy / Sursa foto: Hepta.ro


Disney x Givenchy / Sursa foto: Hepta.ro

*

Bugs Bunny & Moschino


Moschino / Sursa foto: Hepta.ro

Cu gandul la Anul Nou Lunar, Jeremy Scott, directorul de creatie al casei Moschino, a conceput o colectie-capsula inspirata de un alt iepure celebru din desene animate, si anume: Bugs Bunny. Expresia “Fashion is Fun” i se potriveste cum nu se poate mai bine lui Scott, iar piesele create devin noi exemple care certifica acest lucru.

Bugs Bunny apare imprimat pe jachete din piele, bluze, tricouri sau genti. Cu aceasta ocazie, geanta Moschino Biker este accesorizata cu doua urechi de iepure, care creeaza impresia ca Bugs Bunny sta ascuns in interiorul ei.


Moschino / Sursa foto: Hepta.ro


Moschino / Sursa foto: Hepta.ro

*

Lunar New Year & Thom Browne

Nu cred ca exista gand despre brandul Thom Browne, care sa nu imi contureze in minte geanta inspirata de cainele designerului, Hector bag. Anul Nou Lunar i-a adus lui Hector un nou prieten in lumea modei. Este vorba despre un iepuras la fel de simpatic. Thom Browne nu s-a oprit la genti, ci a folosit imaginea acestuia intr-o intreaga colectie-capsula, care contine piese vestimentare si accesorii. Le poti vedea si pe contul de Instagram Thom Browne.

*

Cum spuneam, moda mi-a starnit curiozitatea de a afla si ce spun astrele despre Anul Iepurelui de Apa. Asa am aflat ca, potrivit mediafax.com, iepurele reprezinta un simbol pentru speranta, pace si prosperitate.

PUBLISHED ON 09.02.2023

more in Fashion Etc