RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Women of Bauhaus. Ioana Ciolacu SS’18.

Women of Bauhaus. Ioana Ciolacu SS’18.

Covoarele realizate de Anni Albers, stilul fotografei Gertrud Arndt, obiectele de design concepute de Marianne Brandt sunt cateva dintre elementele pe care Ioana Ciolacu le-a reinterpretat in colectia ei pentru primavara-vara 2018. Desi exploreaza forme diferite de expresie, cele trei artiste mentionate impartasesc un lucru in comun. Se regasesc printre femeile care au studiat si au lucrat la scoala Bauhaus, infiintata in 1919.

Cand a pornit in cautarea inspiratiei pentru colectie, Ioana Ciolacu a gasit intamplator unul dintre putinele articole din online dedicate lor. Designerul a povestit, intr-un interviu realizat de Lorena Buhnici, cat de mult a impresionat-o modul in care aceste artiste au reusit sa-si croiasca propriul drum profesional pe teritorii destinate, pe atunci, barbatilor. Ea s-a aratat, totodata, surprinsa de cat de putin se vorbeste despre rolul pe care aceste femei l-au jucat in arta si design. De aici, decizia de a le celebra talentul si forta in colectia intitulata Women of Bauhaus.

Imprimeurile materialelor, siluetele tinutelor si alaturarile inedite de texturi au fost influentate atat de lucrarile artistelor de la Bauhaus, precum si de stilul lor personal nonconformist. Rochiile lejere, cu detalii asimetrice, cu jocuri de transparente, taieturi si texturi neasteptate aduc estetica anilor ’20 in contemporan. La aerul modern al colectiei, contribuie si hanoracele, devenite o emblema a stilului utilitar al Ioanei Ciolacu. Croiala lor clasica este regandita, astfel incat intalnim maneci bufante, constructii asimetrice si texte cu fonturi Bauhaus. Bluzele sport sunt purtate peste rochii transparente, iar pantalonii largi sunt combinati cu camasi ce pornesc de la croieli clasice, cu topuri ce prezinta forme si pliseuri neasteptate sau cu hanorace.

Imprimeurile, un alt element emblematic pentru designer, ocupa un loc de top in cadrul colectiei. Formele lor grafice au fost inspirate de covoarele lui Albers. Tot de acolo pare sa porneasca inspiratia si pentru suprafetele texturate ale unora dintre materiale. Textilele sunt realizate din matase si lana reciclate, combinate cu tricoturi subtiri de vara si tricotaje metalice, cu un aspect pretios. In ceea ce priveste paleta cromatica, domina rosul, negrul, albul si nuantele de nude.

Prezentata in 2017 la Berlin, colectia va fi disponibila in shopul ioanaciolacu.com din 20 martie. Piesele ce poarta semnatura designerului roman se regasesc si in magazinele Farfetch, Entrance Store, Ramon – Antwerp, The Anthologist – Paris, Band of Creators, Cuddly & Co – Vienna, Desir Boutique, Emme 26 – Paris, Mobuy, Moja, Molecule F Concept Store – Promenada Mall, Peek & Cloppenburg si The Urbanist.

Fotograf: Horatiu Sovaiala
Asistent foto: Sebastian Hogea
Make-up artist: Raluca Craciun
Models: Sarah Saed, Andreea Cristea, Anca din Casa, Ioana Bugarin, Irenne Themba
Asistent de set: Eli Vangheli
Accesorii: Entrance Store

Video: Youtube.com / MERCEDES-BENZ FASHION WEEK BERLIN

PUBLISHED ON 20.03.2018

more in Newsroom