INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
W by Veronica Zaharia & Vickipedia.ro
Interviu
Autor: Ioana Lovin

W by Veronica Zaharia & Vickipedia.ro

Vicki Nicola de la Vickipedia.ro  si Veronica Zaharia, designerul Parlor, au lansat o colectie-capsula, pe care au numit-o “W”. Aceasta cuprinde un hanorac moale, cu o inima neagra pe spate, impartita in doua jumatati de un fermoar, si un palton pufos si calduros, cu nasturi mari, cordon in talie si o captuseala contrastanta. Pe cat de chic, pe atat de confortabile.

Colaborarea lor este o invitatie dubla de a adauga putin roz pe fundalul rece al zilelor de iarna. Despre cum s-a intamplat totul, le-am invitat pe ele sa ne povesteasca:

Proiectul “W” by Veronica Zaharia si Vickipedia.ro v-a pus pe fiecare intr-o noua ipostaza. Este prima data cand fiecare dintre voi va implicati intr-o colectie capsula. Cum a fost experienta?

Veronica: Pentru orice designer, inspiratia vine din cele mai diferite locuri. De aceasta data, infuzia a venit dintr-o conversatie cu o prietena. A fost o experienta noua, in care cel mai mult mi-a placut sa vad cum dialogul unor idei duce proiectul intr-o anume directie.
Vicki: Eu imi imaginez mereu niste scenarii, iar ele capata forma in campanii concrete de promovare. Acum Veronica le-a dat “tipar” si a fost ceva complet nou pentru mine sa vad ca ele se concretizeaza in haine. E o forma noua de exprimare si mi-a placut.

Cum s-a produs declicul de a colabora impreuna?

Veronica: Cred foarte tare ca prietenia ordoneaza lucrurile frumos intr-un proiect care cere creativitate si implica multe variabile pe parcurs. Si da, cred ca prietenia noastra a fost declicul. De altfel, lucrurile s-au intamplat firesc, iar ideea acestei colectii a venit la o cafea si nu dintr-un obiectiv scris clar pe o foaie de hartie. Vorbeam cu Vicki despre acele momente in care te simti confortabil si cum arata hainele pe care le porti in astfel de momente, iar raspunsul nostru a fost un hanorac comod din blana artificiala in culori pastel.

V-ati propus sa transpuneti intr-o haina acele momente in care ne simtim bine si confortabil. Ce momente ati avut in gand?

Vicki: Unul dintre momente a fost chiar acea cafea de dimineata, de la Frudisiac. Stiu ca sunt si alte prietenii care se construiesc acolo in conversatii la cafea. Stiu, pentru ca le observ mereu. Pentru mine personal, mai sunt diminetile de sambata si discutiile de pe terasa de la birou. Dar fiecare are propriul lui scenariu. Important este ca aceasta haina se potriveste cu ideea de confort si relaxare, indiferent de ce context are ea in filmul fiecareia.

Cum a fost traseul de la idee pana la forma finala a celor doua piese W? De ce blana artificiala si de ce roz?

Veronica: Un moment important al acestui proiect a fost discutia cu mostrele de material in fata, pentru ca materialul a fost cel care cumva ne-a desenat rutele mai departe. Pe de-o parte, a fost hanoracul pentru care am ales imediat combinatia de culori la care am marsat amandoua, iar trench-ul s-a desenat instant in imaginatie, in momentul in care am vazut materialul.
Vicki: Mai departe, productia acestor doua piese a fost un dans complicat, dar Veronica i-a stiut foarte bine pasii si i-a stapanit ritmurile pe alocuri mai agitate. Cat despre culoare, in oricare dintre combinatiile de mostre, rozul era invariabil prima alegere. Chiar cred ca aceste haine castiga o cu totul alta semnificatie, pentru simplul motiv ca sunt roz. Este o culoare feminina si cu simtul umorului si vorbeste cel mai mai direct despre o relaxare vestimentara pe care ar trebui sa ne-o permitem toate, macar din cand in cand.

Alegerea lui “W” pare cat se poate de fireasca acum ca o vedem. A fost prima si singura varianta sau a fost cea care le-a depasit pe toate celelalte? Cum s-a intamplat?

Vicki: A fost prima si singura varianta. Scriam o scrisoare pentru a promova colectia si, in momentul cand am semnat-o cu Veronica si Vicki, “W” a fost conexiunea directa. Ne-am jucat pe tableta sa vedem cum ar arata si ne-a placut mult acel font, tocmai pentru ca era chiar de mana, personal si simplu.

“W” este un proiect singular sau va ganditi si la posibilitatea de a-l continua pe viitor?

Veronica: Initial l-am gandit ca pe un proiect singular. Dar am primit deja reactii foarte bune, iar acest lucru ne bucura si ne inspira sa venim cu o propunere de primavara pentru #cozycoats.

Piesele sunt disponibile pe parlor.ro,  molecule-f.com, bandofcreators.comwolfandbadger.com si showroom-ul Parlor – Strada Armeneasca  numarul 12, etajul 1.
#W
#cozycoats
#pinkisthething
#pinkWinter

Fotografii: Andreea Macri

PUBLISHED ON 11.12.2017

more in Conversation Marks