HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Uniunea Europeana interzice testarea cosmeticelor pe animale

Uniunea Europeana interzice testarea cosmeticelor pe animale

Dupa peste 20 de ani de campanii impotriva testarii pe animale, importul si vanzarea produselor cosmetice si a ingredientelor testate pe animale vor fi interzise in Uniunea Europeana, incepand cu 11 Martie 2013.

Astfel, oricine doreste sa vanda noi produse cosmetice si ingrediente in UE nu trebuie sa le testeze pe animale nicaieri in lume. Interzicerea afecteaza toate cosmeticele: inclusiv produse de ingrijire si de infrumusetare, de la sapun la pasta de dinti.

The Body Shop este unul dintre putinele branduri de beauty care nu va fi afectat de aceasta interzicere, fiind o companie Against Animal Testing dintotdeauna.¬† Pana pe 11 martie, The Body Shop si Cruelty Free International vor lansa o serie de activitati speciale comemorative, in sprijinul confirmarii venite din partea Comisarului Tonio Borg care atesta ca interzicerea va continua asa cum s-a stabilit. Borg a scris recent intr-o scrisoare adresata militantilor impotriva testarii pe animale: “Consider ca interzicerea va intra in vigoare in martie 2013 asa cum Parlamentul si Consiliul au decis deja. Nu intentionez sa propun o amanare sau o derogare a acestei interdictii”.

Interzicerea propusa trimite un mesaj puternic in toata lumea in sprijinul frumusetii fara cruzime, adresat in special tarilor precum China, care inca cer testari pe animale pentru cosmetice. Michelle Thew, Cruelty Free International Chief Executive, spune: “Acesta este cu adevarat un eveniment istoric si punctul culminant al peste 20 ani de campanii. Acum va trebui sa aplicam determinarea si viziunea noastra la o scara globala pentru a ne asigura ca si restul lumii va urma aceasta cale.

Paul McGreevy, International Values Director la The Body Shop, le multumeste clientilor care au sprijinit campania companiei impotriva testarii pe animale a cosmeticelor de-a lungul anilor si spune: “Aceasta mare realizare in Europa este doar finalul unui capitol. Viitorul in domeniul frumusetii trebuie sa fie cruelty-free.”

In 1991, BUAV (fondatorul Cruelty Free International) a pus bazele unei coalitii europene formate din organizatii pentru protectia animalelor din toata Europa (ECEAE) avand ca obiectiv stoparea folosirii animalelor pentru testarea cosmeticelor. A pus in miscare o campanie publica si politica in toata Europa care s-a intins pe parcursul a 20 de ani.

In 1993, The Body Shop, prima companie de beauty care a luat actiune cu privire la testarea cosmeticelor pe animale, a sprijinit campania antrenand suportul clientilor sai din toata Europa. Trei ani mai tarziu, Dame Anita Roddick, fondatoarea The Body Shop, a devenit membra a ECEAE si a prezentat o petitie cu 4 milioane de semnaturi Comisiei Europene.

In 2012, BUAV a pus bazele Cruelty Free International, prima organizatie globala dedicata stoparii testarii cosmeticelor pe animale in intrega lume. Impreuna cu Cruelty Free International, The Body Shop a lansat o noua campanie internationala care a activat, pana acum, clienti din 55 tari sa semneze o petitie globala in sprijinul stoparii testarii pe animale a cosmeticelor odata pentru totdeauna.

Interzicerea testarii pe animale in UE: un drum lung si lent

1898 – S-a infiintat British Union for the Abolition of Vivisection (BUAV) pentru a milita impotriva tuturor formelor de testare pe animale

1973 – BUAV a adus pentru prima oara in atentia publicului problema testarii cosmeticelor pe animale

1990 – BUAV a pus bazele Coalitiei Europene pentru Stoparea Testarii Cosmeticelor pe Animale (acum European Coalition to End Animal Experiments – ECEAE) o alianta de organizatii de top pentru protectia animalelor cu scopul de a stopa testarea pe animale a cosmeticelor in UE

1991 – BUAV si ECEAE au organizat un mars international si o adunare in Bruxelles si un turneu ‘laboratory rabbit’ Vanity tours prin tari din toata Europa pentru a-i determina pe membrii parlamentului sa voteze stoparea testarii pe animale a cosmeticelor

1993 – The Body Shop se imbarca in campania la nivel european pentru stoparea testarii pe animale a cosmeticelor in UE

1996 – Anita Roddick, fondatoarea The Body Shop, devine membra a ECEAE, si impreuna cu Chrissie Hynde a prezentat o petiei cu 4 millioane de semnaturiComisiei Europene pentru stoparea testarii pe animale a cosmeticelor

2004 – O interzicerea a testarii pe animale a produselor cosmetice finite (nu si a ingredientelor) a fost impusa in Europa

2009 – Testarea ingredientelor cosmetice pe animale oriunde in UE este ilegala, ca si vanzarea sau importul in UE a ingredientelor testate pe animale folosite in cosmetice. Totusi, trei teste pe animale au fost scutite pentru a permite testelor non-animal sa fie validate.

2011 – BUAV si partenerii sai europeni lanseaza campania No Cruel Cosmetics pentru ca importul si vanzarea sa fie interzise in 2013 asa cum a fost planificat fara amanare sau derogare.

2012 – The Body Shop sprijina lansarea Cruelty Free International de catre BUAV. Impreuna, militeaza pentru interzicerea testarii pe animale a cosmeticelor.

11 martie 2013 Рo interzicere  totala a testarii pe animale a cosmeticelor este implementata in UE

Sursa info si foto: The Body Shop

PUBLISHED ON 31.01.2013

more in Newsroom