WE LIKE

Iris van Herpen. Designul prinde...

Designul prinde viata, la propriu, in Sympoiesis, colectia Iris van Herpen…

INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

Inspiratie

Elsa Peretti, Tiffany & Co. si bijuteriile de colectie

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala, "The Bone Cuff". O bijuterie statement, care imbraca incheietura mainii, ca un semnal din argint masiv pentru delicatetea feminina. Liza Minnelli, Catherine Deneuve sau Margot Robbie iubesc aceasta bratara. Si noi la fel. Aceasta piesa a fost creata pentru Tiffany la inceputul anilor '70 si a marcat inceputul unei revolutii pentru creatia de bijuterii. In primul rand, a fost remarcata pentru designul foarte simplu si de impact: fara dantelarii sau pietre pretioase, pur si simplu, o sculptura in metal. Ea avea sa ignore orice conventie legata de materialul de bijuterii, intrucat argintul era foarte rar folosit la acel moment. "Stilul e intotdeauna ceva simplu," spunea Peretti, in timp ce reusea sa impuna argintul in lumea bijuteriilor de lux. Creatiile Elsei Peretti au intrat in portofoliul Tiffany & Co. datorita presedintelui de la acea vreme, Walter Hoving, care a cunoscut-o datorita lui Halston, prietenul lor comun. Tanara designer de bijuterii a adus pentru prima data argintul in portofoliul Tiffany, desi ei nu il comercializasera niciodata timp de 25 de ani. "Regulile bunului gust nu au nicio legatura cu pretul", spunea atunci Hoving. "Un articol cu un pret mai mic poate fi la fel de a...

Inapoi Inainte
Tricoul Fain pe care trebuie sa-l ai in garderoba

Tricoul Fain pe care trebuie sa-l ai in garderoba

Proiectul Tricoul fain propune o reintrepretare si o celebrare urbana a panzelor romanesti, autentice, a vorbelor si a expresiilor populare - ca aplicatii pe o linie de tricouri 'new style'.

“Tricoul fain” este un produs Mandra Chic (atelier-sezatoare in cadrul Muzeului de Panze si Povesti) & Snobbish Breakfast. Proiectul promoveaza ideea de multiculturalitate, specifica Tarii Fagarasului, si armonizarea tuturor elementelor si simbolurilor vechi cu vremurile prezente. Totul prin intermediul unor detalii specifice.

Nu intamplator, tricourile faine au aplicatii de panze romanesti si sasesti, culorile broderiilor au influente maghiare, si, in ceea ce priveste accesoriile, s-au folosit acoperitori de cap autentice, cu puternice influente asiatice. Caita cu urechi, de exemplu, care este spectaculoasa si extrem de fashion astazi, a disparut din port imediat dupa primul razboi mondial. Ea avea influente mongole, iar Tara Fagarasului e singura zona etnografica din Romania unde se regaseste in tinutele vechi. Este un detaliu vestimentar care poate sa fie oricand reinterpretat cu mare stil.

Tricoul fain doreste sa redea panzei traditionale si vorbelor autentice romanesti valoarea si pretuirea pe care le merita. Astfel “Tricoul fain” vinde, de fapt, bucatica de tesatura si vorba brodata pe ea, cu tot cu tot cu o poveste.

Tricourile se pot achizitiona din mansarda Carturesti Verona. Mai multe modele poti vedea AICI.

Foto: http://www.mandrachic.blogspot.com/

PUBLISHED ON 06.03.2012

more in Newsroom