Cu mesaj
Stilul vestimentar ne reflecta personalitatea. Este o afirmatie pe care o intalnim intr-o forma sau alta in discutiile despre moda. Chiar si fara ajutorul cuvintelor, hainele pe care alegem sa le purtam vorbesc despre noi. Culorile, imprimeurile, croiala lor, modul in care combinam piesele devin codurile unor atribute care ne reprezinta.
Sunt si situatii in care comunicarea prin moda se intampla mult mai direct de atat. Ma refer aici la situatiile in care suprafata materialelor se transforma in pancarte inscriptionate cu mesajele dorite. Unele dintre ele adreseaza probleme cu care se confrunta societatea actuala sau declara sustinerea unei cauze, altele descriu, pur si simplu, o stare de spirit printr-un joc creativ de cuvinte.
Am cules o serie de astfel de mesaje care mi-au captat, de curand, atentia. Am pornit de pe catwalk cu “We should all be feminists.” Imprimat pe un tricou alb, titlul eseului sustinut de Chimamanda Ngozi Adichie la un eveniment TEDx in 2012 a devenit mesajul central al primei colectii semnate de Maria Grazia Chiuri pentru Christian Dior. Pasaje din discursul feminist al autoarei nigeriene au fost incluse si pe coloana sonora a show-ului de la Paris, iar Adichie s-a regasit si printre invitatii din primul rand al evenimentului. In descrierea colectiei pentru primavara-vara 2017, Chiuri a vorbit despre dorinta ei de a crea o moda care se aseamana femeii de astazi, “o moda care corespunde nevoilor lor in schimbare, o moda eliberata de clasificarile stereotipe <masculin/feminin>, <tanara/nu foarte tanara>, <ratiune/emotie>, care se intampla sa fie aspecte complementare.” De altfel, in cei peste 70 de ani de activitate, este pentru prima oara cand casa de moda Dior are, ca director de creatie, o femeie.
De pe catwalk, am facut un pas virtual pe strazile capitalelor modei. Un alt tricou alb, un alt statement. “No beauty anymore” prezinta o pozitie critica fata de tiparele care definesc, astazi, conceptul de frumusete. Tricoul poarta semnatura brandului CHAKSHYN din Ucraina.
“Anti Social Social Club” este si el in topul mesajelor mele preferate. Mi-a adus zambetul pe buze instant si pare un motto in acord cu starea pe care ne-o poate da vremea mohorata de afara.
“I love Haters” si alte mesaje haiose, ironice sau auto-ironice:
Foto: Hepta.ro