WE LIKE

Artown NOW 2025. Spiritul locului...

Anuala de arta urbana Artown NOW de la Ploiesti prezinta toamna…

FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte

Cu mesaj

Stilul vestimentar ne reflecta personalitatea. Este o afirmatie pe care o intalnim intr-o forma sau alta in discutiile despre moda. Chiar si fara ajutorul cuvintelor, hainele pe care alegem sa le purtam vorbesc despre noi. Culorile, imprimeurile, croiala lor, modul in care combinam piesele devin codurile unor atribute care ne reprezinta.

Sunt si situatii in care comunicarea prin moda se intampla mult mai direct de atat. Ma refer aici la situatiile in care suprafata materialelor se transforma in pancarte inscriptionate cu mesajele dorite. Unele dintre ele adreseaza probleme cu care se confrunta societatea actuala sau declara sustinerea unei cauze, altele descriu, pur si simplu, o stare de spirit printr-un joc creativ de cuvinte.

Am cules o serie de astfel de mesaje care mi-au captat, de curand, atentia. Am pornit de pe catwalk cu “We should all be feminists.” Imprimat pe un tricou alb, titlul eseului sustinut de Chimamanda Ngozi Adichie la un eveniment TEDx in 2012 a devenit mesajul central al primei colectii semnate de Maria Grazia Chiuri pentru Christian Dior. Pasaje din discursul feminist al autoarei nigeriene au fost incluse si pe coloana sonora a show-ului de la Paris, iar Adichie s-a regasit si printre invitatii din primul rand al evenimentului. In descrierea colectiei pentru primavara-vara 2017, Chiuri a vorbit despre dorinta ei de a crea o moda care se aseamana femeii de astazi, “o moda care corespunde nevoilor lor in schimbare, o moda eliberata de clasificarile stereotipe <masculin/feminin>, <tanara/nu foarte tanara>, <ratiune/emotie>, care se intampla sa fie aspecte complementare.” De altfel, in cei peste 70 de ani de activitate, este pentru prima oara cand casa de moda Dior are, ca director de creatie, o femeie.

mesaje inscriptionate pe haine

De pe catwalk, am facut un pas virtual pe strazile capitalelor modei. Un alt tricou alb, un alt statement. “No beauty anymore” prezinta o pozitie critica fata de tiparele care definesc, astazi, conceptul de frumusete. Tricoul poarta semnatura brandului CHAKSHYN din Ucraina.

“Anti Social Social Club” este si el in topul mesajelor mele preferate. Mi-a adus zambetul pe buze instant si pare un motto in acord cu starea pe care ne-o poate da vremea mohorata de afara.

NYFW 2016 - Street Style

“I love Haters” si alte mesaje haiose, ironice sau auto-ironice:

mesaje imprimate pe haine

mesaje inscriptionate pe haine

Street Style - NYC

Street Style - Paris

Emily Parsons

Darja Barannik

Foto: Hepta.ro

PUBLISHED ON 11.10.2016

more in Fashion Etc