RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
The sun is shining.

The sun is shining.

Mi-am cumparat primii ochelari de soare in liceu, cu banii stransi din doua alocatii. Cateva zile mai tarziu i-am gasit rupti in rucsacul pe care-l lasasem pe banca dintr-un vestiar. Probabil, cineva s-a asezat pe ei fara sa stie ca sunt acolo si acestea au fost consecintele. Relatia mea cu ochelarii a inceput cu stangul. Si cam tot asa a continuat. In urma cu cativa ani, o pereche de ochelari a ramas undeva pe dealurile din Veliko Tarnovo, iar anul trecut alta pereche m-a parasit la Roma. Cred ca am invatat acum sa nu-i mai prind de gulerul tricoului, atunci cand nu-i port.

Dincolo de faptul ca protejeaza ochii de efectele nocive ale razelor ultraviolete, ochelarii de soare indeplinesc astazi si rolul de accesoriu, iar designul lor ne reflecta stilul. Ne putem regasi in modelele clasice reinterpretate sau in cele mai neconventionale forme conturate de designeri an de an. Daca esti in cautare de inspiratie, iata in continuare o selectie de imagini din backstage-ul show-urilor primavara-vara 2016. Pentru ca preferintele mele se indreapta adesea spre ramele rotunde, supradimensionate sau nu, imi plac in mod deosebit modelele din colectiile Fendi si Max Mara. Tie?

Atunci cand doresti sa-ti achizitionezi o pereche de ochelari de soare sau de vedere, fizionomia iti influenteaza si ea decizia finala. Regula de baza este sa stabilesti un echilibru intre trasaturile fetei si designul ochelarilor. De exemplu, daca ai o fata rotunda, recomandarea este sa iti indrepti atentia spre ochelari cu un design unghiular sau patrat, pe cand, daca ai o fata cu forma patrata, iti sunt indicati ochelarii cu forme rotunjite. Sunt recomandari menite doar sa te inspire, nu sa iti dicteze decizia finala.

Foto: Hepta.ro / Imaginea din deschidere este din backstage-ul Marni.

PUBLISHED ON 07.07.2016

more in Fashion Etc