AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Street Delivery, editia a VIII-a – apel de proiecte

Street Delivery, editia a VIII-a – apel de proiecte

Cea de-a opta editie Street Delivery se desfasoara intre 14 si 16 iunie in Bucuresti, Timisoara si Iasi. Evenimentul de arhitectura si arte are ca scop recuperarea spatiului public. In fiecare an, Street Delivery inchide strazile pentru masini si transforma carosabilul in loc de promenada pentru pietoni si biciclisti.

Fundatia Carturesti si Ordinul Arhitectilor din Romania au deschis sesiunea de aplicatii pentru editia din 2013 a evenimentului Street Delivery, care va avea in trei orase simultan. Anul acesta, Iasul se alatura pentru oara proiectului.
Aplicantii se pot inscrie pe site-ul www.streetdelivery.ro pana pe 19 mai. Proiectele lor (fie ei persoane fizice, organizatii sau institutii) vor fi jurizate de echipa Street Delivery, urmand ca rezultatele selectiei sa fie anuntate pe 26 mai.

Sectiunile Street Delivery 2013:

1) Arhitectura, urbanism, design urban, peisagistica
2) Societate civila, ecologie, mediu
3) Muzica
4) Arte vizuale
5) Film
6) Teatru, dans, performance
7) Activitati pentru copii

Logo-ul Street Delivery 2013 este desenat de Alexandru Ciubotariu (Pisica Patrata), ilustrator, street artist si istoric al benzii desenate romanesti. Street Delivery este singurul eveniment romanesc si unul din putinele din lume care isi schimba logo-ul si identitatea vizuala la fiecare editie. Acest lucru se intampla pentru a da ocazia designerilor romani sa contribuie cu viziunea lor la eliberarea strazilor. Celelalte logo-uri Street Delivery au fost realizate de: IRLO, Daniel Voinea, Wonderboy, Matei Apostolescu (013a), Bob Toma, Stefan Lucut. Prima editie Street Delivery nu a avut logo, doar un sticker de Oana Felipov.

Tema Street Delivery 2013 porneste de la ideea ca locuitorii au dreptul la patrimoniu, arhitectura de calitate si peisaj, la fel cum au dreptul la sanatate si justitie (Declaratia de la Cluj – OAR 2008). De aceea, Street Delivery isi propune un exercitiu de locuire de calitate prin patrimoniu si arhitectura de calitate, fara kitsch-ul alimentat de indiferenta si bani. Street Delivery declara:

Arhitectura este pentru oameni.
Arhitectura de calitate este patrimoniu pentru viitor.
Spatiul public nu are valoare fara patrimoniu.
Patrimoniul e o resursa limitata care, odata pierduta, nu poate fi înlocuita.
Ca sa salvezi patrimoniul, trebuie sa-l ingrijesti si sa-l sporesti.
Patrimoniul este in acelasi timp un bun privat si unul colectiv.
Patrimoniul bine gestionat aduce profit.
Ca locuitori ai orasului si cetateni, pretindem locuire de calitate!

Persoane de contact:
Ana Niculescu
ananiculescu@carturesti.ro

0732.003.048

Anca Danila
ancadanila@carturesti.ro

0732.003.059

Foto si info via Carturesti

PUBLISHED ON 24.04.2013

more in Newsroom