ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Street Delivery, editia a VIII-a – apel de proiecte

Street Delivery, editia a VIII-a – apel de proiecte

Cea de-a opta editie Street Delivery se desfasoara intre 14 si 16 iunie in Bucuresti, Timisoara si Iasi. Evenimentul de arhitectura si arte are ca scop recuperarea spatiului public. In fiecare an, Street Delivery inchide strazile pentru masini si transforma carosabilul in loc de promenada pentru pietoni si biciclisti.

Fundatia Carturesti si Ordinul Arhitectilor din Romania au deschis sesiunea de aplicatii pentru editia din 2013 a evenimentului Street Delivery, care va avea in trei orase simultan. Anul acesta, Iasul se alatura pentru oara proiectului.
Aplicantii se pot inscrie pe site-ul www.streetdelivery.ro pana pe 19 mai. Proiectele lor (fie ei persoane fizice, organizatii sau institutii) vor fi jurizate de echipa Street Delivery, urmand ca rezultatele selectiei sa fie anuntate pe 26 mai.

Sectiunile Street Delivery 2013:

1) Arhitectura, urbanism, design urban, peisagistica
2) Societate civila, ecologie, mediu
3) Muzica
4) Arte vizuale
5) Film
6) Teatru, dans, performance
7) Activitati pentru copii

Logo-ul Street Delivery 2013 este desenat de Alexandru Ciubotariu (Pisica Patrata), ilustrator, street artist si istoric al benzii desenate romanesti. Street Delivery este singurul eveniment romanesc si unul din putinele din lume care isi schimba logo-ul si identitatea vizuala la fiecare editie. Acest lucru se intampla pentru a da ocazia designerilor romani sa contribuie cu viziunea lor la eliberarea strazilor. Celelalte logo-uri Street Delivery au fost realizate de: IRLO, Daniel Voinea, Wonderboy, Matei Apostolescu (013a), Bob Toma, Stefan Lucut. Prima editie Street Delivery nu a avut logo, doar un sticker de Oana Felipov.

Tema Street Delivery 2013 porneste de la ideea ca locuitorii au dreptul la patrimoniu, arhitectura de calitate si peisaj, la fel cum au dreptul la sanatate si justitie (Declaratia de la Cluj – OAR 2008). De aceea, Street Delivery isi propune un exercitiu de locuire de calitate prin patrimoniu si arhitectura de calitate, fara kitsch-ul alimentat de indiferenta si bani. Street Delivery declara:

Arhitectura este pentru oameni.
Arhitectura de calitate este patrimoniu pentru viitor.
Spatiul public nu are valoare fara patrimoniu.
Patrimoniul e o resursa limitata care, odata pierduta, nu poate fi înlocuita.
Ca sa salvezi patrimoniul, trebuie sa-l ingrijesti si sa-l sporesti.
Patrimoniul este in acelasi timp un bun privat si unul colectiv.
Patrimoniul bine gestionat aduce profit.
Ca locuitori ai orasului si cetateni, pretindem locuire de calitate!

Persoane de contact:
Ana Niculescu
ananiculescu@carturesti.ro

0732.003.048

Anca Danila
ancadanila@carturesti.ro

0732.003.059

Foto si info via Carturesti

PUBLISHED ON 24.04.2013

more in Newsroom