ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
STREET DELIVERY 7: La pas pe Verona

STREET DELIVERY 7: La pas pe Verona

Intre 15 si 17 iunie 2012, Street Delivery inchide strada Arthur Verona pentru masini si o deschide pentru oameni. Timp de trei zile, Bucurestiul capata o alta fata: mai prietenoasa, mai creativa si mai plina de viata.

In urma studiului Aphekom, Bucurestiul a fost declarat in 2011 cea mai poluata capitala europeana, fiind o victima a dezvoltarii, in detrimentul confortului si al calitatii vietii. Astazi, peisajul urban este rezultatul exclusiv al unor proiecte oficiale si al interventiei dezvoltatorilor imobiliari, fara spatiu de negociere in favoarea a ceea ce inseamna armonie ambientala si a dreptului comunitatii de a influenta calitatea acestuia. Astfel, nu e de mirare ca centrul orasului nu are trasee pietonale coerente pe care sa te plimbi in voie pe jos sau pe bicicleta. In acest context, Street Delivery a aparut ca o forma de rezistenta, organizata de Fundatia Carturesti si Ordinul Arhitectilor din Romania.

“Street Delivery a inceput prin mici exercitii legate de detalii: de parcelare, marginea strazii, gard, resturi de pavaje si gradini. Treptat, am  ajuns la concluzia ca o buna vecinatate si interesul comun ar putea sa genereze ideea de traseu cultural. Nu am pornit, cum se intampla de obicei, de la o comanda publica, ci de la initiativa particulara si nevoia agregarii vecinatatilor unui cartier. Scopul a fost sa reintregim strada Arthur Verona, traversand Bulevardul Magheru – pentru ca ea, de fapt, incepe dincolo de acesta – si astfel Parcul Gradina Icoanei s-ar uni cu Gradina Cismigiu. Aceasta promenada creeaza un alt gen de relatie decat cele obisnuite cu orasul, cu casele si cu traficul. Descoperi astfel oportunitati si locuri pe care acum nici nu ne-am putea imagina ca pot fi folosite. Exista un beneficiu economic si de confort urban pe care poti sa-l fructifici in momentul cand accepti si respecti drepturile pietonului si ale biciclistului”, declara arhitectul Serban Sturdza, Presedintele Fundatiei Pro Patrimonio.

Inca din 2006, Street Delivery isi propune sa arate prin arta, prin colaborare si dialog, prin bucuria de a petrece timp impreuna, potentialul pe care il au Bucurestiul si alte orase din Romania care se confrunta cu situatii similare.

„Street Delivery este un exercitiu de bucurie prin buna invecinare” spune Serban Tiganas, presedintele Ordinului Arhitectilor din Romania. “Daca ne referim la acest conflict, la suprapunerea dintre o strada veche, pe care cetateanul putea sa circule intre Gradina Icoanei si Ateneu, si acest bulevard, care a insemnat modernizarea Bucurestiului la un moment dat, atunci se poate spune ca proiectul nu este inca terminat Street Delivery este esenta unui tip de actiune care capata forma unei reveniri periodice, un eveniment anual, un obicei care se reia, dar care vorbeste despre lucruri care se pot intampla in fiecare zi, oriunde, oricand, legat de spatiul public si de continuitatea acestuia. Pietonul este la fel de important ca automobilistul in contextul in care intelegem mobilitatea ca un deziderat si o nevoie de a parcurge spatiul si de a putea sa participam la ceea ce ofera orasul, care este o aglomerare de interese. Strada Arthur Verona este o strada ca oricare alta, dar cei care locuiesc sau lucreaza aici, – Ordinul Arhitectilor, Libraria Carturesti si toti ceilalti care au inteles sa participe – si-au deschis portile si au lansat o invitatie la colaborare si dialog. La fiecare editie, Street Delivery isi propune sa rezolve o problema a cartierului, cat de mica, fie ca e vorba de un trotuar care trebuie reparat, de un gard care trebuie refacut de niste mesteri, de monumente sau de piateta din fata Bisericii Anglicane. Sunt lucruri simple, care aduc calitate spatiului urban.”

Sursa: Fundatia Carturesti

PUBLISHED ON 13.06.2012

more in Newsroom