HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Stefan Caltia. Locuri. O expozitie adunata intr-un album

Stefan Caltia. Locuri. O expozitie adunata intr-un album

“Cand se aseza o cruce undeva, acel undeva nu era un loc intamplator – era un Loc. Era locul unde caii oboseau, unde omul oprea caruta. Locul din care, umbland de o parte si de alta a acestor dealuri, cuprindeai totul. Aici gaseai, poate, un izvor si era firesc sa te asezi, sa te odihnesti si totodata sa privesti. Aici asezau crucea, aici se opreau toti. Deci chiar atunci cand umblai singur, aici te intalneai cu toti cei dinaintea ta. Si aici iti lasai gandurile”, spune Stefan Caltia. Astfel de Locuri neintamplatoare in viata artistului sunt ilustrate in lucrarile gazduite, pana pe 5 decembrie 2014, de Muzeul de Arta din Timisoara.

Stefan Caltia Locuri CoverPornind de la acest proiect, editura Curtea Veche a realizat albumul “Stefan Caltia. Locuri”. Acesta aduna 70 de lucrari, dintre care multe neexpuse pana acum publicului larg, ce sunt insotite de cuvintele a sase autori printre care Victor Neumann, directorul Muzeului de Arta din Timisoara si Dan C. Mihailescu.

„Cand Stefan Caltia m-a invitat intaia oara in atelierul sau am fost fascinat de amalgamul de lumini si de umbre al locului in care isi petrecea cea mai mare parte a fiecarei zile; am fost impresionat de ferestrele inalte ale imobilului, mangaiate de frunzele si florile gradinii din fata lui. Descopeream misterul pe care artistul stie sa-l cultive voluntar ori involuntar, admiram arta etnografica impodobind casa – obiectele de ceramica, vechiul pat al casei taranesti, lazile de lemn depozitand documente prafuite ale unor vremuri indepartate, fotografii de familie -, toate asociindu-le universului din care descind picturile maestrului.” – Victor Neumann, directorul Muzeului de Arta din Timisoara

„Himere care vin de niciunde, indreptandu-se catre nicaieri. Levitatii funambulesti cu inscenari de bestiar medieval, incremeniri clovnesti si metamorfoze halucinante, pentru care trecerea, calatoria, plutirea, suspendarea in vid, sticla (cu misterioasele eitaceri vorbitoare), ceata, drumul, norii, luminisul, luntrea, pestele, dealul – figurile evanescentei si ispitele inefabilului, semnele acelui Dincolo ce definesc fiintarea ca mister impartasit – se asociaza piezis cu ambiguitatea carnavalesca si teatralizarea obiectelor.” – Dan C. Mihailescu

Foto si info: Galeria Posibila

Fotografii din cadrul expozitiei 'Stefan Caltia. Locuri'

PUBLISHED ON 23.10.2014

more in Newsroom