INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Stefan Caltia. Locuri. O expozitie adunata intr-un album

Stefan Caltia. Locuri. O expozitie adunata intr-un album

“Cand se aseza o cruce undeva, acel undeva nu era un loc intamplator – era un Loc. Era locul unde caii oboseau, unde omul oprea caruta. Locul din care, umbland de o parte si de alta a acestor dealuri, cuprindeai totul. Aici gaseai, poate, un izvor si era firesc sa te asezi, sa te odihnesti si totodata sa privesti. Aici asezau crucea, aici se opreau toti. Deci chiar atunci cand umblai singur, aici te intalneai cu toti cei dinaintea ta. Si aici iti lasai gandurile”, spune Stefan Caltia. Astfel de Locuri neintamplatoare in viata artistului sunt ilustrate in lucrarile gazduite, pana pe 5 decembrie 2014, de Muzeul de Arta din Timisoara.

Stefan Caltia Locuri CoverPornind de la acest proiect, editura Curtea Veche a realizat albumul “Stefan Caltia. Locuri”. Acesta aduna 70 de lucrari, dintre care multe neexpuse pana acum publicului larg, ce sunt insotite de cuvintele a sase autori printre care Victor Neumann, directorul Muzeului de Arta din Timisoara si Dan C. Mihailescu.

„Cand Stefan Caltia m-a invitat intaia oara in atelierul sau am fost fascinat de amalgamul de lumini si de umbre al locului in care isi petrecea cea mai mare parte a fiecarei zile; am fost impresionat de ferestrele inalte ale imobilului, mangaiate de frunzele si florile gradinii din fata lui. Descopeream misterul pe care artistul stie sa-l cultive voluntar ori involuntar, admiram arta etnografica impodobind casa – obiectele de ceramica, vechiul pat al casei taranesti, lazile de lemn depozitand documente prafuite ale unor vremuri indepartate, fotografii de familie -, toate asociindu-le universului din care descind picturile maestrului.” – Victor Neumann, directorul Muzeului de Arta din Timisoara

„Himere care vin de niciunde, indreptandu-se catre nicaieri. Levitatii funambulesti cu inscenari de bestiar medieval, incremeniri clovnesti si metamorfoze halucinante, pentru care trecerea, calatoria, plutirea, suspendarea in vid, sticla (cu misterioasele eitaceri vorbitoare), ceata, drumul, norii, luminisul, luntrea, pestele, dealul – figurile evanescentei si ispitele inefabilului, semnele acelui Dincolo ce definesc fiintarea ca mister impartasit – se asociaza piezis cu ambiguitatea carnavalesca si teatralizarea obiectelor.” – Dan C. Mihailescu

Foto si info: Galeria Posibila

Fotografii din cadrul expozitiei 'Stefan Caltia. Locuri'

PUBLISHED ON 23.10.2014

more in Newsroom