AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Un brad din cuvinte, realizat de Es Devlin
We like
Autor: Ioana Lovin

Un brad din cuvinte, realizat de Es Devlin

Daca rememorez toate amintirile care au pe fundal bradul de Craciun, observ ca nu sunt singura in niciuna dintre ele. L-am impodobit mereu impreuna sau pentru cineva drag, iar locul lui a fost ales strategic inca de la inceput, astfel incat reuniunile de familie sau de prieteni sa se petreaca in prezenta lui. Asa ca, daca ar fi sa-i rezum povestea la un singur cuvant, as spune “impreuna”.

Acesta este probabil si unul dintre motivele pentru care am rezonat imediat cu bradul de Craciun creat de scenografa Es Devlin pentru Victoria & Albert Museum din Londra. Numit “The Singing Tree”, el poate fi nu doar vazut, ci si ascultat pana pe 6 ianuarie, la intrarea in muzeu.


Es Devlin si “The Singing Tree”

Desi este un brad neconventional, sursa lui de inspiratie a pornit chiar de la radacina unor vechi obiceiuri, pe care Devlin le-a actualizat. Instalatia ei audio-vizuala este construita din bucati dreptunghiulare de placaj, prinse pe sarma, astfel incat sa sugereze silueta pomului de Craciun. Pe suprafata fiecarei piese care pare sa pluteasca in aer, sunt proiectate cu multa precizie cuvinte trimise de vizitatorii muzeului. Bradul este astfel imbodobit impreuna cu comunitatea locului, iar cuvintele venite din partea ei tin locul globurilor si al luminitelor clasice. Tot ele inlocuiesc si versurile colindelor traditionale si sunt transformate, prin intermediul tehnologiei, intr-o colinda cantata de un cor de voci atat umane, cat si sintetizate pe calculator.

Es Devlin este un nume despre care am aflat relativ recent, chiar daca, fara sa stiu, m-am intersectat de-a lungul timpului cu diferite proiecte ce-i poarta semnatura. Ea a creat conceptele scenografice pentru concertele unor artisti ca Beyonce, U2, Adele, Lenny Kravitz sau Lady Gaga, dar si pentru productii de la Royal Opera House si de la Teatrul National din Londra sau pentru ceremonia de inchidere a Olimpiadei de la Londra si ceremonia de deschidere a Olimpiadei de la Rio.

Ideea “The Singing Tree” a fost transformata in realitate prin colaborarea lui Es Devlin cu designerul video Luke Halls, cu Ross Goodwin, care s-a ocupat de tehnologia necesara pentru ca totul sa fie posibil, cu agentia de creatie Sunshine si, nu in ultimul rand, cu echipa Res.Lab, responsabila de partea audio a instalatiei.

Pe parcursul perioadei de sarbatori, vizitatorii muzeului pot contribui in continuare cu cate un cuvant care sa impodobeasca bradul si sa compuna colinda. Daca iti doresti sa fii parte din proiect, poti trimite cuvantul tau si de la distanta pe site-ul muzeului. Eu am facut-o deja. Am ales: speranta (hope).

Foto: Hepta.ro
Video: Youtube.com/Victoria & Albert Museum

PUBLISHED ON 06.12.2017

more in Mood Board