AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Sculpturile din sare ale artistei Sigalit Landau
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Sculpturile din sare ale artistei Sigalit Landau

Sigalit Landau transforma Marea Moarta in propriul atelier si, odata cu asta, diferite obiecte din viata de zi cu zi in sculpturi din cristale de sare. I-am descoperit lucrarile prin intermediul unei rochii ilustrate in doua fotografii, un “before & after” care m-a impresionat si mi-a divulgat, totodata, procesul creativ din spate. Piesa vestimentara a fost scufundata in apa marii si lasata acolo pana cand particulele de sare au acoperit, in intregime, suprafata materialului textil si i-au imortalizat formele fluide.


Sigalit Landau in colaborare cu Yotam. Salt Crystal Bridal Gown III, 2014 Color Print, 163 x 106 cm, prin amabilitatea artistei

Pentru artista nascuta in 1969, Marea Moarta a fost parte din viata ei inca de la inceput. Este locul in care, in trecut, isi petrecea sambetele cu familia si locul in care, in prezent, se simte aproape de mama ei, care s-a stins din viata. De 15 ani, marea a devenit si parte din arta care ii poarta semnatura. “Cunosc marea si aceasta zona de cand ma stiu. In copilarie, obisnuiam sa le vad de la fereastra casei mele din Ierusalim. Anii in care am lucrat cu solutii lichide dense din Marea Moarta sunt conectati cu amintirile si, totodata, cu un proces de doliu; o incercare de a vindeca si de a repara ceva prin acest dialog cu natura. Atat de simple si, totodata, atat de <glamourous>, sculpturile sunt ca niste testimoniale arheologice personale, cristalizate si imortalizate,” povesteste ea pe platforma indiegogo.com, in cadrul campaniei de crowdfounding pentru proiectul Salt Years, o carte care descrie in detaliu fascinatia ei pentru Marea Moarta.

“Lucrarile pe care le creez in Marea Moarta se relationeaza cu istoria, cu obiecte obisnuite gasite, cu corpul. Luand in considerare scopul experientelor si al realizarilor, o carte este cea mai buna modalitate de a impartasi acest proiect, de a <cristaliza> o parte din povestea mea prin texte si imagini noi, printr-o documentatie recenta si de arhiva,” adauga ea. Landau este o artista interdisciplinara. Pe langa sculptura, ea exploreaza si alte medii de expresie, precum instalatia, video-ul si fotografia.


Strand, 2017. Foto: Yotam From

Landau cu o noua sculptura din sare, Iulie 2016.  Foto: Shaxaf Haber

When I go, 2017, Foto: Yotam From

ARTA CA FORMA DE VINDECARE

Obiectele lui Landau nu sunt alese intamplator. Fiecare are o poveste personala sau o poveste in care ea se regaseste. Conform declaratiilor ei dintr-un material video despre Salt Years, rochia de balerina, de exemplu, are legatura cu experienta ei ca dansatoare de balet. La varsta de 16 ani, ea a fost acceptata la Royal Ballet, lucru care a generat tensiuni in familie: mama sustinea plecarea ei la Londra, tatal nu. Landau a pus atunci capat conflictului dintre parinti, precum si carierei de dansatoare profesionista. A facut intentionat o miscare brusca a corpului, care i-a afectat ligamentele. Ani mai tarziu, acest eveniment trist a conturat conceptul unei instalatii de arta.


Rochie de balerina cu tutu 2016. Foto: Shaxaf Haber

MAREA CA SCULPTOR

Daca nu as fi stiut de la bun inceput cum sunt realizate lucrarile ei, as fi crezut ca am in fata ochilor imagini cu obiecte sculptate in marmura. Chiar si cunoscand intregul proces, unele dintre ele m-au dus cu gandul la statuile urbane, peste care s-a asternut un strat de zapada inghetata. De altfel, artista a exploatat aceasta asemanare in unul dintre proiectele ei video. A asezat o pereche de ghete cristalizate pe un strat gros de zapada, pe care sarea l-a topit treptat. La final, incaltamintea s-a scufundat complet in interior.

Salted Lake, 2011  Video, 11:05 min

Arta lui Landau devine un joc al iluziilor, pe care atunci cand le deslusesti, nu ramai in fata unei realitati dezamagitoare, ba dimpotriva. Mi se pare interesant faptul ca, desi ideea lucrarilor apartine omului, de executia lor, se ocupa natura, iar aceasta nu e intotdeauna previzibila. Tocmai din acest motiv, stadiul in care se afla o lucrare este verificat de cateva ori pe saptamana, iar atunci cand lucrurile iau o turnura nedorita, artista intervine. Timpul necesar ca transformarea sa aiba loc este diferit de la caz la caz. Unele lucrari cu dimensiuni mai mari pot sta sub apa chiar si trei luni, altele mult mai putin.


Pagini din cartea Salt Years, prin amabilitatea artistei

Pagini din cartea Salt Years, prin amabilitatea artistei

DeadSee, 2005,
 Video, 11:39 min

Poti descoperi mai multe despre Sigalit Landau pe site-ul ei personal sigalitlandau.com.

Foto via Sigalit Landau
Video: Youtube.com / Sigalit Landau

PUBLISHED ON 22.03.2018

more in Mood Board