WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Sculpturile din sare ale artistei Sigalit Landau
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Sculpturile din sare ale artistei Sigalit Landau

Sigalit Landau transforma Marea Moarta in propriul atelier si, odata cu asta, diferite obiecte din viata de zi cu zi in sculpturi din cristale de sare. I-am descoperit lucrarile prin intermediul unei rochii ilustrate in doua fotografii, un “before & after” care m-a impresionat si mi-a divulgat, totodata, procesul creativ din spate. Piesa vestimentara a fost scufundata in apa marii si lasata acolo pana cand particulele de sare au acoperit, in intregime, suprafata materialului textil si i-au imortalizat formele fluide.


Sigalit Landau in colaborare cu Yotam. Salt Crystal Bridal Gown III, 2014 Color Print, 163 x 106 cm, prin amabilitatea artistei

Pentru artista nascuta in 1969, Marea Moarta a fost parte din viata ei inca de la inceput. Este locul in care, in trecut, isi petrecea sambetele cu familia si locul in care, in prezent, se simte aproape de mama ei, care s-a stins din viata. De 15 ani, marea a devenit si parte din arta care ii poarta semnatura. “Cunosc marea si aceasta zona de cand ma stiu. In copilarie, obisnuiam sa le vad de la fereastra casei mele din Ierusalim. Anii in care am lucrat cu solutii lichide dense din Marea Moarta sunt conectati cu amintirile si, totodata, cu un proces de doliu; o incercare de a vindeca si de a repara ceva prin acest dialog cu natura. Atat de simple si, totodata, atat de <glamourous>, sculpturile sunt ca niste testimoniale arheologice personale, cristalizate si imortalizate,” povesteste ea pe platforma indiegogo.com, in cadrul campaniei de crowdfounding pentru proiectul Salt Years, o carte care descrie in detaliu fascinatia ei pentru Marea Moarta.

“Lucrarile pe care le creez in Marea Moarta se relationeaza cu istoria, cu obiecte obisnuite gasite, cu corpul. Luand in considerare scopul experientelor si al realizarilor, o carte este cea mai buna modalitate de a impartasi acest proiect, de a <cristaliza> o parte din povestea mea prin texte si imagini noi, printr-o documentatie recenta si de arhiva,” adauga ea. Landau este o artista interdisciplinara. Pe langa sculptura, ea exploreaza si alte medii de expresie, precum instalatia, video-ul si fotografia.


Strand, 2017. Foto: Yotam From

Landau cu o noua sculptura din sare, Iulie 2016.  Foto: Shaxaf Haber

When I go, 2017, Foto: Yotam From

ARTA CA FORMA DE VINDECARE

Obiectele lui Landau nu sunt alese intamplator. Fiecare are o poveste personala sau o poveste in care ea se regaseste. Conform declaratiilor ei dintr-un material video despre Salt Years, rochia de balerina, de exemplu, are legatura cu experienta ei ca dansatoare de balet. La varsta de 16 ani, ea a fost acceptata la Royal Ballet, lucru care a generat tensiuni in familie: mama sustinea plecarea ei la Londra, tatal nu. Landau a pus atunci capat conflictului dintre parinti, precum si carierei de dansatoare profesionista. A facut intentionat o miscare brusca a corpului, care i-a afectat ligamentele. Ani mai tarziu, acest eveniment trist a conturat conceptul unei instalatii de arta.


Rochie de balerina cu tutu 2016. Foto: Shaxaf Haber

MAREA CA SCULPTOR

Daca nu as fi stiut de la bun inceput cum sunt realizate lucrarile ei, as fi crezut ca am in fata ochilor imagini cu obiecte sculptate in marmura. Chiar si cunoscand intregul proces, unele dintre ele m-au dus cu gandul la statuile urbane, peste care s-a asternut un strat de zapada inghetata. De altfel, artista a exploatat aceasta asemanare in unul dintre proiectele ei video. A asezat o pereche de ghete cristalizate pe un strat gros de zapada, pe care sarea l-a topit treptat. La final, incaltamintea s-a scufundat complet in interior.

Salted Lake, 2011  Video, 11:05 min

Arta lui Landau devine un joc al iluziilor, pe care atunci cand le deslusesti, nu ramai in fata unei realitati dezamagitoare, ba dimpotriva. Mi se pare interesant faptul ca, desi ideea lucrarilor apartine omului, de executia lor, se ocupa natura, iar aceasta nu e intotdeauna previzibila. Tocmai din acest motiv, stadiul in care se afla o lucrare este verificat de cateva ori pe saptamana, iar atunci cand lucrurile iau o turnura nedorita, artista intervine. Timpul necesar ca transformarea sa aiba loc este diferit de la caz la caz. Unele lucrari cu dimensiuni mai mari pot sta sub apa chiar si trei luni, altele mult mai putin.


Pagini din cartea Salt Years, prin amabilitatea artistei

Pagini din cartea Salt Years, prin amabilitatea artistei

DeadSee, 2005,
 Video, 11:39 min

Poti descoperi mai multe despre Sigalit Landau pe site-ul ei personal sigalitlandau.com.

Foto via Sigalit Landau
Video: Youtube.com / Sigalit Landau

PUBLISHED ON 22.03.2018

more in Mood Board