HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Roos Kalff aduce la lumina obiecte vechi din sticla
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Roos Kalff aduce la lumina obiecte vechi din sticla

Roos Kalff realizeaza corpuri de iluminat si obiecte decorative din farfurioare, boluri sau pahare vechi de sticla, pe care le combina cu elemente noi. Rezultatul, ca un puzzle complet, face cat se poate de surprinzatoare vestea ca unele dintre componente au avut inainte o cu totul alta viata.

Am aflat de designerul olandez de pe Instagram, abia apoi m-am mutat pe site-ul ei. Daca imi amintesc bine, intalnirea a fost mediata de trei dintre lustrele ce poarta semnatura Studio Kalff. Chiar si fara sa stiu povestea din spate, am rezonat imediat cu cromatica temperata de transparenta materialelor si cu armonia dintre forme si texturi.

Alegerea de a folosi sticlarie veche este emblematica pentru designer, insa nu are doar valoare estetica. Ea devine si un manifest pentru sustenabilitate deoarece, prin upcycling, Kalff reduce impactul produselor ei asupra mediului inconjurator.

Prin demersul creativ, ea remodeleaza semnificatia expresiei a porni de la zero. Intr-adevar, porneste de la obiecte care exista deja si care au fost gandite de altcineva, insa intervine asupra lor. Le schimba functionalitatea si forma. Din obiecte de sine statatoare, utilizate pentru bauturi sau mancaruri, ele devin parti componente dintr-un obiect cu totul diferit, o lustra, o veioza sau un suport de lumanare. Chiar daca nu intervine neaparat asupra designului, prin simpla lor suprapunere, obiectele se transforma si nu mai sunt asa usor de recunoscut.

In aprilie 2019, noua ei colectie de corpuri de iluminat – printre care se regasesc si cele trei mentionate de mine mai devreme – a fost prezentata la Salone Del Mobile, in cadrul Masterly, The Dutch in Milano. Aceasta este inspirata de paleta de culori a lui Rembrandt si aduce la un loc piese de sticla atat vintage, cat si contemporane, suflate manual.

Roos Kalff a studiat Architectural Design la Rietveld Academy din Amsterdam si a absolvit in 2009. De atunci, lucreaza in domeniu pe cont propriu, dar, in portofoliul ei, se regasesc si proiecte dezvoltate sub umbrela DeJongeKalff, alaturi de Jennifer de Jonge. O piesa memorabila creata impreuna este Table Skin, o fata de masa din silicon, cu un model inspirat de broderii traditionale. Aceasta se curata usor si nu se sifoneaza, iar motivele vechi transpuse pe un material neconventional capata un aer modern. In 2013, Droog Design si Rijksmuseum au invitat duo-ul sa recreeze piesa avand ca model o gravura din secolul al XV-lea, semnata de artistul Albrecht Durer. In 2018, aceasta a fost inclusa in colectia permanenta a Centraal Museum din Utrecht.

Indiferent de materialele cu care lucreaza, Roos Kalff pare sa demonstreze ca nu exista lucruri inutile sau demodate daca gasesti unghiurile potrivite din care sa le privesti.

Sursa foto si info: Studio Kalff

PUBLISHED ON 11.07.2019

more in Mood Board