INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

EDITOR'S CHOICE

Jean Paul Gaultier Haute Couture...

Sunt momente in care simt, pur si simplu, ce sa aleg…

RED CARPET

Rosamund Pike & florile

Nominalizarile pentru rolul din filmul Saltburn o transforma pe Rosamund Pike…

INSPIRATIE

Umor si activism pe scena...

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat…

Inspiratie

De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024

Institutul Pantone a desemnat recent PANTONE 13-1023 Peach Fuzz culoarea anului 2024. In vremurile dificile pe care le traim ca societate, aceasta nuanta delicata si catifelata de piersica devine un simbol pentru bunatatea sincera si un raspuns cromatic la nevoia de empatie si compasiune a oamenilor, de a fi impreuna pentru a se simti in siguranta. Leatrice Eiseman, directoare executiva la Pantone Color Institute, e de parere ca aceasta nuanta intre roz si portocaliu inspira sentimentul de apartenenta, invita la recalibrare si, totodata, confera o stare de calm si creeaza un spatiu in care sa fim, sa simtim, sa ne vindecam si sa prosperam, prin timpul petrecut impreuna sau prin momentele de conectare cu noi insine. "In egala masura, o idee si un sentiment, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz ne trezeste simturile prin tactilitatea reconfortanta si caldura cu care ne invaluie," concluzioneaza ea. Culorile ne pot influenta starea de spirit, iar trendurile nu fac altceva decat sa reflecte dorintele noastre intr-o perioada anume. Peach Fuzz mi-a amintit de culoarea lui 2019, intr-o varianta mai temperata ca impact vizual si cu un accent mai mare pe textura. Atunci, asa-numitul Living Coral a reprezentat nevoia de optimism, de obiective spre care oamenii sa priveasca cu bucurie. E o ...

Inapoi Inainte
Roos Kalff aduce la lumina obiecte vechi din sticla
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Roos Kalff aduce la lumina obiecte vechi din sticla

Roos Kalff realizeaza corpuri de iluminat si obiecte decorative din farfurioare, boluri sau pahare vechi de sticla, pe care le combina cu elemente noi. Rezultatul, ca un puzzle complet, face cat se poate de surprinzatoare vestea ca unele dintre componente au avut inainte o cu totul alta viata.

Am aflat de designerul olandez de pe Instagram, abia apoi m-am mutat pe site-ul ei. Daca imi amintesc bine, intalnirea a fost mediata de trei dintre lustrele ce poarta semnatura Studio Kalff. Chiar si fara sa stiu povestea din spate, am rezonat imediat cu cromatica temperata de transparenta materialelor si cu armonia dintre forme si texturi.

Alegerea de a folosi sticlarie veche este emblematica pentru designer, insa nu are doar valoare estetica. Ea devine si un manifest pentru sustenabilitate deoarece, prin upcycling, Kalff reduce impactul produselor ei asupra mediului inconjurator.

Prin demersul creativ, ea remodeleaza semnificatia expresiei a porni de la zero. Intr-adevar, porneste de la obiecte care exista deja si care au fost gandite de altcineva, insa intervine asupra lor. Le schimba functionalitatea si forma. Din obiecte de sine statatoare, utilizate pentru bauturi sau mancaruri, ele devin parti componente dintr-un obiect cu totul diferit, o lustra, o veioza sau un suport de lumanare. Chiar daca nu intervine neaparat asupra designului, prin simpla lor suprapunere, obiectele se transforma si nu mai sunt asa usor de recunoscut.

In aprilie 2019, noua ei colectie de corpuri de iluminat – printre care se regasesc si cele trei mentionate de mine mai devreme – a fost prezentata la Salone Del Mobile, in cadrul Masterly, The Dutch in Milano. Aceasta este inspirata de paleta de culori a lui Rembrandt si aduce la un loc piese de sticla atat vintage, cat si contemporane, suflate manual.

Roos Kalff a studiat Architectural Design la Rietveld Academy din Amsterdam si a absolvit in 2009. De atunci, lucreaza in domeniu pe cont propriu, dar, in portofoliul ei, se regasesc si proiecte dezvoltate sub umbrela DeJongeKalff, alaturi de Jennifer de Jonge. O piesa memorabila creata impreuna este Table Skin, o fata de masa din silicon, cu un model inspirat de broderii traditionale. Aceasta se curata usor si nu se sifoneaza, iar motivele vechi transpuse pe un material neconventional capata un aer modern. In 2013, Droog Design si Rijksmuseum au invitat duo-ul sa recreeze piesa avand ca model o gravura din secolul al XV-lea, semnata de artistul Albrecht Durer. In 2018, aceasta a fost inclusa in colectia permanenta a Centraal Museum din Utrecht.

Indiferent de materialele cu care lucreaza, Roos Kalff pare sa demonstreze ca nu exista lucruri inutile sau demodate daca gasesti unghiurile potrivite din care sa le privesti.

Sursa foto si info: Studio Kalff

PUBLISHED ON 11.07.2019

more in Mood Board