RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Roos Kalff aduce la lumina obiecte vechi din sticla
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Roos Kalff aduce la lumina obiecte vechi din sticla

Roos Kalff realizeaza corpuri de iluminat si obiecte decorative din farfurioare, boluri sau pahare vechi de sticla, pe care le combina cu elemente noi. Rezultatul, ca un puzzle complet, face cat se poate de surprinzatoare vestea ca unele dintre componente au avut inainte o cu totul alta viata.

Am aflat de designerul olandez de pe Instagram, abia apoi m-am mutat pe site-ul ei. Daca imi amintesc bine, intalnirea a fost mediata de trei dintre lustrele ce poarta semnatura Studio Kalff. Chiar si fara sa stiu povestea din spate, am rezonat imediat cu cromatica temperata de transparenta materialelor si cu armonia dintre forme si texturi.

Alegerea de a folosi sticlarie veche este emblematica pentru designer, insa nu are doar valoare estetica. Ea devine si un manifest pentru sustenabilitate deoarece, prin upcycling, Kalff reduce impactul produselor ei asupra mediului inconjurator.

Prin demersul creativ, ea remodeleaza semnificatia expresiei a porni de la zero. Intr-adevar, porneste de la obiecte care exista deja si care au fost gandite de altcineva, insa intervine asupra lor. Le schimba functionalitatea si forma. Din obiecte de sine statatoare, utilizate pentru bauturi sau mancaruri, ele devin parti componente dintr-un obiect cu totul diferit, o lustra, o veioza sau un suport de lumanare. Chiar daca nu intervine neaparat asupra designului, prin simpla lor suprapunere, obiectele se transforma si nu mai sunt asa usor de recunoscut.

In aprilie 2019, noua ei colectie de corpuri de iluminat – printre care se regasesc si cele trei mentionate de mine mai devreme – a fost prezentata la Salone Del Mobile, in cadrul Masterly, The Dutch in Milano. Aceasta este inspirata de paleta de culori a lui Rembrandt si aduce la un loc piese de sticla atat vintage, cat si contemporane, suflate manual.

Roos Kalff a studiat Architectural Design la Rietveld Academy din Amsterdam si a absolvit in 2009. De atunci, lucreaza in domeniu pe cont propriu, dar, in portofoliul ei, se regasesc si proiecte dezvoltate sub umbrela DeJongeKalff, alaturi de Jennifer de Jonge. O piesa memorabila creata impreuna este Table Skin, o fata de masa din silicon, cu un model inspirat de broderii traditionale. Aceasta se curata usor si nu se sifoneaza, iar motivele vechi transpuse pe un material neconventional capata un aer modern. In 2013, Droog Design si Rijksmuseum au invitat duo-ul sa recreeze piesa avand ca model o gravura din secolul al XV-lea, semnata de artistul Albrecht Durer. In 2018, aceasta a fost inclusa in colectia permanenta a Centraal Museum din Utrecht.

Indiferent de materialele cu care lucreaza, Roos Kalff pare sa demonstreze ca nu exista lucruri inutile sau demodate daca gasesti unghiurile potrivite din care sa le privesti.

Sursa foto si info: Studio Kalff

PUBLISHED ON 11.07.2019

more in Mood Board