Romanian Design Week 2017
An de an, Romanian Design Week aduce impreuna proiecte autohtone relevante de arhitectura, urbanism, design de obiect, design hibrid, design grafic si ilustratie, design vestimentar si design de produs. Este unul dintre evenimentele dragi din Bucuresti si am reusit sa ma regasesc printre vizitatorii fiecarei editii.
Expozitia centrala din 2017 a prezentat, intre 20 si 28 mai, 200 de proiecte inedite, intr-un spatiu diferit de cele care au gazduit editiile ei anterioare. Este, de altfel, un detaliu care a devenit traditie pentru organizatorii The Institute. Dupa Palatul Stirbei, Palatul Camerei de Comert, Hanul Gabroveni si Piata Amzei, epicentrul designului romanesc a fost stabilit pe strada Grigore Cobalescu 45 din Bucuresti.
Standpoint / ICR London, The Institute & Romanian Design Week
Cladirea a functionat in trecut ca service al companiei auto Cobalescu, iar asta se reflecta in aspectul nefinisat al interiorului, in incaperile spatioase, in rampele care fac trecerea de la un etaj la altul. Lucrarile au fost asezate pe o suprafata de 4000 m2 dupa un concept gandit de Attila Kim, arhitectul care a realizat designul si pentru expozitiile precedente.
Standpoint a fost primul proiect asupra caruia mi-am oprit privirea. Prezentat in februarie in cadrul London Fashion Week, acesta reuneste creatiile designerilor Andreea Castrase, Ancuta Sarca, Emese Bako, Sabina Pop si Smaranda Almasan. Am continuat cu o serie proiecte care exploreaza relatia dintre mestesuguri traditionale si design contemporan. Patzaikin, Mesteshukar Butiq, Deltacraft sau soxen 2.0 by KraftMade sunt cateva dintre ele.
Mesteshukar Butiq
Detaliu din instalatia Hilariopolis – ADNBA
La primul etaj, cel dedicat urbanismului si arhitecturii, mi-am petrecut mare parte din timp in jurul instalatiei Hilariopolis, o macheta a unui Bucuresti eclectic, cu detalii lucrate minutios. Am urcat, apoi, la etajul dedicat cu precadere modei, unde am descoperit mai intai rezultatul dialogului interdisciplinar purtat de artista Ioana Olahut si de designerul Lucian Broscatean in proiectul Dislocated/ Folded/ Displaced.
Dislocated/ Folded/ Displaced – Ioana Olahut si Lucian BroscateanĀ
Designul vestimentar a fost reprezentat si de o selectie de tinute recente, semnate de 20 de designeri romani: Adelina Ivan, Alexandru Floarea, Alexandru Simedru, Ana Alexe, Andra Handaric, Andreea Ciungan, Andreea Tincu, ARGO by Andreea Buga, Borbala Ferencz, Cactus the Brand, Carmen Secareanu, Emese Bako, Ioana Ciolacu, Ioana Grama, LANA, Lena Criveanu, Sabina Pop, Smaranda Almasan, SPOFF si TRASKIN. Modul lor de prezentare mi-a amintit de finalul fashion show-urilor, cand toate topmodelele revin pe podium pentru o ultima defilare.
Alaturi, am vazut proiectul Transformers, curatoriat de Lenn Cox si Sergiu Chihaia. Cele 30 de tinute semnate de 10 tineri designeri din Romania si Olanda au fost expuse pe manechine din hartie, asezate de-o parte si de cealalta a unui catwalk pe care paseai tu ca vizitator. O inversare de roluri interesanta.
Transformers – ArtEZĀ si UNARTE
In aceeasi incapere a fost prezentata si expozitia de bijuterie contemporana Escape Room 40. Room 40 a fost un birou dedicat descifrarii mesajelor secrete in timpul Primului Razboi Mondial. Pornind de la ideea de a revela detalii ascunse, curatorul David Sandu a gandit proiectul ca modalitate de a dezvalui publicului procesul din spatele designului de bijuterie contemporana.
Color
Am incheiat incursiunea in universul designului romanesc cu proiectele de grafica, ilustratie si cu obiectele expuse la cel de-al treilea etaj. Vesela din ceramica pictata manual de Madalina Andronic, ghivecele de flori Woodish, paharele din portelan Studio Mud., piesele din zona dedicata tehnologiei de printare 3D sunt cateva dintre detaliile care mi-au ramas in minte.
Daca nu ai reusit sa ajungi la expozitia centrala sau doresti sa revezi cateva dintre proiectele prezentate aici, te invit sa rasfoiesti galeria noastra de imagini.
Foto: Ioana Lovin – arhiva personala