Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

Review: The Cranberries @ Romexpo

Review: The Cranberries @ Romexpo

Vocea lui Dolores O’Riordan are puterea de a infrunta cele mai provocatoare combinatii de note muzicale, dar si sensibilitatea necesara pentru a schimba stari de spirit si a trezi nostalgii. Aseara, am avut ocazia sa o ascult live pentru a doua oara. Aflata in plin turneu de promovare a celui mai recent album „Roses’”, trupa The Cranberries a concertat sub cupola Pavilionului Central Romexpo din Bucuresti.

Pentru ca show-ul s-a desfasurat indoor si am stat, de aceasta data, foarte aproape de scena, atmosfera mi-a parut mai calda si mai intima. Pe langa hituri care au stabilit ritmul adolescentei mele, artistii au interpretat si piese de pe noul album. Intr-o recenzie pentru revista americana Rolling Stone, Jon Dolan spune ca “Roses” straluceste. „Melanjul  muzical The Cranberries, un fusion intre The Smiths si Sinead O’Connor,  a fost privit ciudat la inceputul anilor ’90, atunci cand a depasit granitele Irlandei, dar trupa a crescut fulgerator, si vanzarile discurilor lor de asemenea. E deci o usurare ca LP-ul ce marcheaza revenirea The Cranberries straluceste cu reverii popceltice…” Si adauga ca: „Exista momente lirice (‘Schizophrenic Playboy’), dar Roses ne aduce aminte tuturor ca vocile puternice britanice, de la Adele si pana la Florence, ii datoreaza o mica parte din succesul lor lui Dolly”.

In deschidere, au urcat pe scena The Mono Jacks. Cei patru artisti au incalzit atmosfera cu un mix seducator de ritmuri post-rock si alternative. Concertul lor a avut un singur defect: a fost prea scurt.  Nu au lipsit insa din playlist piese precum „Maria”, „Woman” si cel mai recent single, „Gandurile”.

Cu cateva minute inainte de ora 21, Dolores O’Riordan, Noel Hogan, Mike Hogan si Fergal Lawler au dat startul concertului cu piesa „Just my imagination”. “Sunt foarte bucuroasa sa fiu azi, aici, in Romania”, a spus Dolores. „Ma bucur ca in tara voastra lucrurile se schimba in bine”, a adaugat ea. Timp de o ora jumatate, publicul a calatorit inapoi in timp pe piese precum „When You’re Gone”, „Losing My Mind”, „Linger” – prima compozitie a trupei . Irlandezii au interpretat si „Ordinary day”, o piesa de pe albumul solo al solistei  „Are you Listening?”, pe care Dolores a compus-o pentru cele doua fiice ale sale. Modulatiile vocii ei au acordat versiunii live a piesei „Twenty One”, mai multa profunzime si expresivitate. „Conduct” si  „Show Me The Way” ne-au readus din nou in prezent, dar nu pentru mult timp pentru ca au urmat „Ridiculous Thought”, „Salvation” si „Zombie” care au fost acompaniate nu doar de vocile celor prezenti ci si de melancolia lor.

Pe parcursul show-ului, Dolores O’Riordan a purtat trei tinute. A inceput cu un look rock compus dintr-o rochie scurta cu aplicatii metalice, argintii, colanti negri si ghete cu tinte. Ne-a surprins apoi cu o rochie stralucitoare in nuante de bronz, cu spatele decupat, accesorizata cu un colier masiv si o bentita, pentru ca la bis sa paseasca pe scena intr-o rochie lunga rosie, cu un colier din pietre albe si manusi intr-o nuanta de rosu diferita de cea a rochiei. Nu au lipsit nici trandafirii din show, pentru ca artista a primit inca de la inceput un buchet de flori.

Spre final, am ascultat „Schizophrenic Playboy” si „ The Journey”, iar „Dreams” a pus punct serii. Inainte sa plece de pe scena, The Cranberries au promis ca se vor intoarce.

PUBLISHED ON 12.10.2012