RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Recenzie: Concert Jane Birkin la Sala Palatului

„Ballade de Johnny-Jane”, „Fuir le bonheur”, „Mon amour baiser”, „L'Aquoiboniste”... sunt cateva dintre piesele interpretate, aseara, de Jane Birkin si 4 instrumentisti japonezi, invitati sa-i fie alaturi pe scena Salii Palatului din Bucuresti. Pianistul Nobuyuki Nakajima, tobosarul Ichiro Onoe, violonista Hoshiko Yamane si trompetistul Takuma Sakamoto au acordat prin talentul lor un sound diferit muzicii lui Gainsbourg si au contribuit la un spectacol inedit.

Jane Birkin a reusit sa creeze o atmosfera calda inca de la inceput. Ea a comunicat cu publicul nu doar prin muzica ci si prin povestile dezvaluite – cand in engleza cand in franceza – despre cantecele interpretate, dar si despre oamenii implicati in proiectul muzical „Serge Gainsbourg & Jane via Japan”. Am aflat astfel cum s-a conturat conceptul turneului mondial ce comemoreaza 20 de ani de la disparitia artistului francez. Birkin a povestit cum, dupa cutremurul ce a avut loc in martie in Japonia, artista a sustinut in Tokyo un concert caritabil, acompaniata de instrumentisti japonezi. Pentru ca in aceasta formula, melodiile pe care ea le interpreteaza de atatia ani au capatat un suflu nou, i-a contactat pe instrumentisti si le-a propus sa i se alature in turneu, iar ei au acceptat.

Concertul de aseara a inceput cu piesa „Requiem pour un con”, scrisa si compusa de Serge Gainsbourg pentru filmul „Le Pacha” – film in care artistul si-a jucat propriul rol. Au urmat piese celebre, dar si unele mai putin cunoscute. Pe parcursul celor doua ore de spectacol, ritmurile lente au alternat cu cele pline de energie, acompaniate de zambete si multe aplauze.

Piesa „Comic Strip” a starnit cu siguranta cele mai multe zambete si buna dispozitie. Ea a fost interpretata intr-un duet vocal inedit cu violonista care a coborat de pe scena si s-a strecurat printre randurile de spectatori.  Pe piesa „Mon amour baiser” a fost randul lui Jane Birkin sa vina mai aproape de public si sa fie primita cu aplauze. Ceva mai tarziu, tot aplauzele aveau sa-i readuca pe cei cinci artisti pe scena pentru un bis. Au urmat „La Chanson de Prevert”, „L’aquoiboniste”, iar piesa „La gadoue” a incheiat spectacolul. Jane Birkin a multumit spectatorilor pentru ca au fost curiosi sa descopere muzica lui Gainsbourg si in aceasta interpretare, iar publicul a multumit la randul sau prin aplauze.

PUBLISHED ON 14.11.2011