HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Marius Bercea. (on) relatively calm dispute.

Artistul clujean Marius Bercea prezinta (on) relatively calm dispute, cea de-a treia expozitie solo gazduita de Galeria Francois Ghebaly din Los Angeles. Aceasta poate fi vizitata pana pe 14 mai 2016, iar pentru cei care nu avem ocazia sa o vedem live, online-ul ne aduce o parte din ea mai aproape. Picturile recente reprezinta o continuare a seriei Transylfornia, initiata in 2014, in perioada de aproape un an pe care artistul a petrecut-o pe Coasta de Vest a Statelor Unite, alaturi de sotia lui, Smaranda Almasan. De aceasta data, insa, artistul vine cu o perspectiva noua asupra experientelor care l-au impresionat.

personified wildness 80 x 116 cm, oil on canvas, 2015, Marius Berceapersonified wildness 80 x 116 cm, ulei pe panza, 2015, Marius Bercea

Daca Transylfornia sugereaza mai degraba ideea de contopire a doua lumi ce au impartit la un moment dat rolul de “acasa” – Transilvania si California, (on) relatively calm dispute scoate la iveala contradictiile remarcate de artist.

Tablourile aduc impreuna elemente alese parca din decoruri ce apartin mai multor scenografii. Considerata emblematica pentru viziunea artistului, utilizarea transanta a culorilor defineste si noua serie de picturi. Pastelat, crud, stralucitor sau intunecat, verdele domina de aceasta data paleta cromatica. Pe aceeasi panza, isi gasesc locul atat constructii cu o arhitectura moderna, cat si zone cu vegetatie exuberanta, astfel incat devine imposibila identificarea unui anumit spatiu geografic sau a unui anumit moment. Aceasta ambiguitate a cadrelor defineste si personajele din interiorul lor. „Identitatile sunt mai mereu fie fragmentare, fie imprecise, fie contradictorii. Intr-un decor incoerent ca spatiu si care are structura unui vast studio de productie cinematografica, in care fragmente din lumi diferite și straine unele de altele se juxtapun implauzibil, un cowboy – surfer se distinge ca <erou principal>. Care e adevarata identitate si care e masca? E un cowboy care face surf sau un surfer costumat in cowboy? Si, mai ales, mai are sens intrebarea intr-o civilizatie contemporana occidentala supusa atat de masiv proceselor de <californication> si <hollywood-izare>?”  mentioneaza criticul Bogdan Iacob despre expozitie. In lucrarile din (on) relatively calm dispute, Marius Bercea ilustreaza ceea ce ramane odata ce experientele si observatiile care le insotesc se decanteaza. Rezultatul acestui proces ofera, deopotriva, raspunsuri si intrebari.

Marius Bercea s-a nascut in 1979, la Cluj-Napoca, oras in care locuieste in prezent. Pe parcursul anilor, lucrarile lui au fost prezentate in diferite expozitii internationale, atat solo cat si de grup. Printre cele mai recente proiecte, se regasesc Young Collectors 2 – Elgiz Museum of Contemporary Art, Istanbul (2015), Hypernova – Blain|Southern, London (2014), Concrete Gardens – Francois Ghebaly Gallery, Los Angeles (2012), Remains of Tomorrow – Blain|Southern, London (2011) si Time will Tell – Chungking Project, Los Angeles (2009).

Marius Bercea, 40 x 50 cm, ulei pe panza, 2015,
40 x 50 cm, oil on canvas, 2015, Marius Bercea
Sheppards , sulfuric Moonflowers, 160 x 190 cm, oil and spray on canvas 2016, Marius Bercea
Sheppards, sulfuric Moonflowers, 160 x 190 cm, ulei si spray pe panza 2016, Marius Bercea
PUBLISHED ON 13.04.2016

more in Mood Board