WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Marius Bercea. (on) relatively calm dispute.

Artistul clujean Marius Bercea prezinta (on) relatively calm dispute, cea de-a treia expozitie solo gazduita de Galeria Francois Ghebaly din Los Angeles. Aceasta poate fi vizitata pana pe 14 mai 2016, iar pentru cei care nu avem ocazia sa o vedem live, online-ul ne aduce o parte din ea mai aproape. Picturile recente reprezinta o continuare a seriei Transylfornia, initiata in 2014, in perioada de aproape un an pe care artistul a petrecut-o pe Coasta de Vest a Statelor Unite, alaturi de sotia lui, Smaranda Almasan. De aceasta data, insa, artistul vine cu o perspectiva noua asupra experientelor care l-au impresionat.

personified wildness 80 x 116 cm, oil on canvas, 2015, Marius Berceapersonified wildness 80 x 116 cm, ulei pe panza, 2015, Marius Bercea

Daca Transylfornia sugereaza mai degraba ideea de contopire a doua lumi ce au impartit la un moment dat rolul de “acasa” – Transilvania si California, (on) relatively calm dispute scoate la iveala contradictiile remarcate de artist.

Tablourile aduc impreuna elemente alese parca din decoruri ce apartin mai multor scenografii. Considerata emblematica pentru viziunea artistului, utilizarea transanta a culorilor defineste si noua serie de picturi. Pastelat, crud, stralucitor sau intunecat, verdele domina de aceasta data paleta cromatica. Pe aceeasi panza, isi gasesc locul atat constructii cu o arhitectura moderna, cat si zone cu vegetatie exuberanta, astfel incat devine imposibila identificarea unui anumit spatiu geografic sau a unui anumit moment. Aceasta ambiguitate a cadrelor defineste si personajele din interiorul lor. „Identitatile sunt mai mereu fie fragmentare, fie imprecise, fie contradictorii. Intr-un decor incoerent ca spatiu si care are structura unui vast studio de productie cinematografica, in care fragmente din lumi diferite și straine unele de altele se juxtapun implauzibil, un cowboy – surfer se distinge ca <erou principal>. Care e adevarata identitate si care e masca? E un cowboy care face surf sau un surfer costumat in cowboy? Si, mai ales, mai are sens intrebarea intr-o civilizatie contemporana occidentala supusa atat de masiv proceselor de <californication> si <hollywood-izare>?”  mentioneaza criticul Bogdan Iacob despre expozitie. In lucrarile din (on) relatively calm dispute, Marius Bercea ilustreaza ceea ce ramane odata ce experientele si observatiile care le insotesc se decanteaza. Rezultatul acestui proces ofera, deopotriva, raspunsuri si intrebari.

Marius Bercea s-a nascut in 1979, la Cluj-Napoca, oras in care locuieste in prezent. Pe parcursul anilor, lucrarile lui au fost prezentate in diferite expozitii internationale, atat solo cat si de grup. Printre cele mai recente proiecte, se regasesc Young Collectors 2 – Elgiz Museum of Contemporary Art, Istanbul (2015), Hypernova – Blain|Southern, London (2014), Concrete Gardens – Francois Ghebaly Gallery, Los Angeles (2012), Remains of Tomorrow – Blain|Southern, London (2011) si Time will Tell – Chungking Project, Los Angeles (2009).

Marius Bercea, 40 x 50 cm, ulei pe panza, 2015,
40 x 50 cm, oil on canvas, 2015, Marius Bercea
Sheppards , sulfuric Moonflowers, 160 x 190 cm, oil and spray on canvas 2016, Marius Bercea
Sheppards, sulfuric Moonflowers, 160 x 190 cm, ulei si spray pe panza 2016, Marius Bercea
PUBLISHED ON 13.04.2016

more in Mood Board