TINUTA SAPTAMANII

Saoirse Ronan, intr-o rochie Gucci

Saoirse Ronan a participat marti, pe 4 decembrie, la premiera de…

NEWS

De ce este “Living Coral”...

Institutul Pantone a desemnat culoarea anului 2019. Este vorba despre Living…

ART & DESIGN

AlbAlb, un loc pe care...

AlbAlb este un magazin cu obiecte de arta si design, create…

WE LIKE

Denimul reciclat, in prim-plan in...

Dupa realizarea unei colectii vestimentare, raman inevitabil resturi de materiale textile….

INSPIRATIE

Sapunuri naturale care sustin cauze...

Sapunurile Spheric sunt manufacturate la rece, din ingrediente vegetale, obtinute din…

ART & DESIGN

10 proiecte. Bienala de Arhitectura...

Cea de-a 16-a editie a Bienalei de Arhitectura de la Venetia…

FASHION ICON

Iris Apfel. Un icon (nu...

Ochelari de vedere, cu rame mari, rotunde, cel mai adesea, negre,…

Editor's Choice

Degradeurile

Imi plac degradeurile de culoare in vestimentatie si, pentru ca am observat usurinta cu care imi capteaza atentia, m-am intrebat care sunt atuurile cu care ma conving. Primul gand s-a oprit asupra modului in care tonalitatile diferite imi schimba perceptia asupra materialului textil. Fara sa existe nicio alta diferenta in afara de cea cromatica, el pare din ce in ce mai greu pe masura ce culoarea se inchide. Un joc al iluziilor, de efect. Totodata, in cazul degradeurilor, limitele intre culori se estompeaza, lucru care creeaza sau accentueaza aspectul fluid al unui design. Mai mult decat atat, daca transpun efectele lor vizuale in simboluri, ele exploreaza ideea de depasire a tiparelor prestabilite si de continua miscare si transformare. Aceasta cautare interioara a fost declansata de rochia Off White, purtata de topmodelul Ruth Bell, si accentuata imediat de tinuta Lanvin, apoi de tinuta din straturi suprapuse de tul de la Oscar de la Renta si tot asa. Sunt mai multi designeri care au inclus degradeurile in colectiile lor pentru toamna-iarna 2018/2019. Off White Lanvin Jasper Conran Teatum Jones Oscar de la Renta Temperley London Foto: Hepta.ro    

Inapoi Inainte
Marius Bercea. Time Can Space.

Marius Bercea. Time Can Space.

Marius Bercea prezinta o serie de noi lucrari in cadrul expozitiei “Time Can Space”, gazduita, in aceasta primavara, de Galeria Blain|Southern. Daca ajungi la Berlin, intre 2 martie si 14 aprilie, iti recomandam sa incluzi in itinerariul tau si spatiul expozitional din Potsdamer Straße 77–87, (Mercator Hofe).


Marius Bercea, The Citizen of Cactus Republic

Spre deosebire de exercitiul narativ din seria “Transylfornia”, noile lucrari ale artistului nascut in Cluj, in 1979, contureaza o experienta senzoriala. Natura si arhitectura specifice Californiei, a doua lui casa, ii inspira in continuare compozitiile, insa locurile reale se impletesc, de aceasta data, cu cele imaginare.

Nuantele de verde domina si acum paleta cromatica. Fie ca ilustreaza spatii exterioare, fie ca surprind interiorul unor cladiri, compozitiile sunt invadate de plante, iar prezenta oamenilor ramane minimala.

Artistul pastreaza si obiceiul de a ilustra cadre ce par a fi observate pe ascuns. Asumandu-si perspectiva din culise, pictorul surprinde si reda momente aparent intime, privite prin fereastra sau plasate in spatele unei gradini, unghiul din care sunt privite amintind de scenele lui Hitchcock. Dar acesta este un voaierism inselator, temperat de distanta. Realizand toate lucrarile in atelierul sau din Cluj, Bercea se joaca cu distanta dintre cele doua patrii, cu subiectele si cu fragilitatea memoriei. Astfel, el prezinta o stare liminala, plasata intre doua realitati si doua dispozitii mentale; foloseste piscinele ca motiv recurent, dar nu atat ca pe niste clisee californiene, cat ca pe ipostaze ale unor situatii: sub, intre si deasupra apei,” – este mentionat in descrierea expozitiei al carei design a fost realizat in colaborare cu arhitectul Attila Kim.


Marius Bercea, Earth Gender, 2017, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Lucrarilor de mari dimensiuni li se alatura picturi realizate pe bucati patrate de lemn, cu latura de pana in 15 cm. Acestea din urma reprezinta elemente de design si de arhitectura, intalnite de artist, de-a lungul timpului, in albumele, revistele si jurnalele de arhitectura, pe care le colectioneaza.

Vazute impreuna, compozitiile cu dimensiuni generoase devin interpretari mai ample ale micilor fragmente. De exemplu, o compozitie monumentala, realizata ca un poliptic din patru panouri, include, printre diferite obiecte codificate, si o reprezentare a unei picturi de mici dimensiuni. Acea pictura face, la randul ei, parte din expozitie si este asezata pe un alt perete al galeriei berlineze.

Poti afla mai multe despre expozitia #TimeCanSpace pe blainsouthern.com.


Marius Bercea, Time to escape, 2016, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Marius Bercea, Appearance’s hourly change (1), 2016, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Marius Bercea, Pluralizing Rhythm, 2016, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Fotografie principala: Peter Mallet, detaliu din imaginea lui cu lucrarea Pluralizing Rhythm, 2016

PUBLISHED ON 26.02.2018 TAGS: expozitie la berlin marius bercea

more in Newsroom