AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Marius Bercea. Time Can Space.

Marius Bercea. Time Can Space.

Marius Bercea prezinta o serie de noi lucrari in cadrul expozitiei “Time Can Space”, gazduita, in aceasta primavara, de Galeria Blain|Southern. Daca ajungi la Berlin, intre 2 martie si 14 aprilie, iti recomandam sa incluzi in itinerariul tau si spatiul expozitional din Potsdamer Straße 77–87, (Mercator Hofe).


Marius Bercea, The Citizen of Cactus Republic

Spre deosebire de exercitiul narativ din seria “Transylfornia”, noile lucrari ale artistului nascut in Cluj, in 1979, contureaza o experienta senzoriala. Natura si arhitectura specifice Californiei, a doua lui casa, ii inspira in continuare compozitiile, insa locurile reale se impletesc, de aceasta data, cu cele imaginare.

Nuantele de verde domina si acum paleta cromatica. Fie ca ilustreaza spatii exterioare, fie ca surprind interiorul unor cladiri, compozitiile sunt invadate de plante, iar prezenta oamenilor ramane minimala.

Artistul pastreaza si obiceiul de a ilustra cadre ce par a fi observate pe ascuns. Asumandu-si perspectiva din culise, pictorul surprinde si reda momente aparent intime, privite prin fereastra sau plasate in spatele unei gradini, unghiul din care sunt privite amintind de scenele lui Hitchcock. Dar acesta este un voaierism inselator, temperat de distanta. Realizand toate lucrarile in atelierul sau din Cluj, Bercea se joaca cu distanta dintre cele doua patrii, cu subiectele si cu fragilitatea memoriei. Astfel, el prezinta o stare liminala, plasata intre doua realitati si doua dispozitii mentale; foloseste piscinele ca motiv recurent, dar nu atat ca pe niste clisee californiene, cat ca pe ipostaze ale unor situatii: sub, intre si deasupra apei,” – este mentionat in descrierea expozitiei al carei design a fost realizat in colaborare cu arhitectul Attila Kim.


Marius Bercea, Earth Gender, 2017, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Lucrarilor de mari dimensiuni li se alatura picturi realizate pe bucati patrate de lemn, cu latura de pana in 15 cm. Acestea din urma reprezinta elemente de design si de arhitectura, intalnite de artist, de-a lungul timpului, in albumele, revistele si jurnalele de arhitectura, pe care le colectioneaza.

Vazute impreuna, compozitiile cu dimensiuni generoase devin interpretari mai ample ale micilor fragmente. De exemplu, o compozitie monumentala, realizata ca un poliptic din patru panouri, include, printre diferite obiecte codificate, si o reprezentare a unei picturi de mici dimensiuni. Acea pictura face, la randul ei, parte din expozitie si este asezata pe un alt perete al galeriei berlineze.

Poti afla mai multe despre expozitia #TimeCanSpace pe blainsouthern.com.


Marius Bercea, Time to escape, 2016, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Marius Bercea, Appearance’s hourly change (1), 2016, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Marius Bercea, Pluralizing Rhythm, 2016, Prin amabilitatea artistului si galeriei BlainSouthern, Foto: Peter Mallet

Fotografie principala: Peter Mallet, detaliu din imaginea lui cu lucrarea Pluralizing Rhythm, 2016

PUBLISHED ON 26.02.2018

more in Newsroom