INSPIRATIE

3 directii de explorat in...

Sansele de a ne schimba la 180 de grade stilul de…

HOT TREND

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa…

INSPIRATIE

Cum prinde viata designul interior

Plantele in ghiveci dau viata designului interior, la propriu si la…

EDITOR'S CHOICE

Poezie vizuala de purtat

In urma cu ceva timp, am vazut in social media un…

INSPIRATIE

Les levres rouges

Les levres rouges este un proiect semnat de Anamaria Sut, prin…

EDITOR'S CHOICE

Plaje celebre devin diorame in...

Campania Gucci Resort 2022 prezinta o serie de diorame cu destinatii…

BEAUTY

Chanel Paris Paris, the hotel...

VISUAL POSTCARDS BY ANDREEA MACRI / When talking to Vicki about…

Hot Trend

BOTTEGA GREEN

A fost culoarea culturala a anului 2021. Dar, pentru mine, "Bottega green” s-a fixat pentru prima data pe retina drept un trend, dincolo de brand, in momentul in care am vazut proiectul lor supradimensionat de outdoor. Magnific! Care este cea mai mare locatie de outdoor? Cea care se vede de pe Luna! Astfel ca, in luna februarie, au plasat un ad impresionant in verdele specific Bottega, intr-o locatie iconica precum Marele Zid Chinezesc. La fel, “Bottega green” a fost culoarea care a dominat canalele din Marina Bay Sands din Singapore intr-o miscare, cum altfel, daca nu vizibila, pentru a marca celebrarea Noului An Chinezesc. sursa foto / Hepta.ro  Si de atunci, am privit constant prin acest filtru de “Bottega green”, datorita caruia am remarcat instant orice piesa vestimentara in nuanta cu pricina. In 2021 clasica geanta “padded casette” sau discutatele ghete de cauciuc “puddle” au introdus aceasta nuanta vivace in colectia Bottega Veneta. Anul acesta “Bottega green” s-a viralizat, asa ca este prezent in orice propunere de colectie, fie ea semnata de un designer, fie din portofoliul unui brand mass market. Mie mi-a atras atentia clutch- ul YSL “Loulou puffer” in “emerald green”, o bijuterie pentru orice tinuta mai ales de vara si un accent...

Inapoi Inainte

Madalina Radulea. Madeleine Artisan Jeweler.

“Am o pasiune pentru tot ce inseamna design, de la scaune pana la cesti de cafea, as putea spune ca-mi plac lucrurile facute smart. Designul de bijuterie mi s-a potrivit cel mai bine,” considera Madalina Radulea, fondatoarea brandului Madeleine Artisan Jeweler.

In 2010, ea a absolvit Facultatea de Arhitectura “Ion Mincu” din Bucuresti, la sectia Design de Produs, iar, trei ani mai tarziu, a pasit pe calea profesionala pe care continua si astazi. “In primul an, am facut cursuri de bijuterie contemporana si am desfacut, turnat, topit tot ce mi-a iesit in cale. Al doilea pas a fost sa gasesc o metoda sa-mi pot reproduce cu exactitate bijuteriile, ceea ce pentru modelele mele e destul de complicat. Cand am fost gata, am continuat din inelul simplu Karma sa construiesc prima colectie.”

I-am intalnit creatiile pentru prima oara, prin intermediul lookbook-ului pentru colectia vestimentara semnata de Irina Marinescu pentru primavara-vara 2016. Tinutele ei erau accesorizate cu bijuteriile unei colectii-capsula Madeleine. Estetica lor mi-a captat atentia si am cautat atunci designerul din spatele lor.

De curand, am avut ocazia de a-i adresa cateva intrebari despre povestea Madeleine, iar printre curiozitati s-a regasit si aceea daca exista o amintire anume legata de bijuterii, care a contribuit la pasiunea ei. “Verigheta bunicii mele, de acolo si dragostea pentru argint probabil. Tin minte ca era destul de simpla, dar avea niste stelute gravate,” a raspuns ea. De altfel, inelele sunt bijuteriile ei preferate, asta si pentru ca mainile reprezinta primul lucru la care se uita atunci cand cunoaste pe cineva.

Dincolo de design, bijuteriile reprezinta povesti. Uneori, acestea marcheaza un moment anume din viata noastra sau ne poarta gandul spre amintiri care ne aduc zambetul pe buze, alteori, vin de la cineva drag sau, pur si simplu, ne-au insotit indeaproape zi de zi, pentru mult timp.

Colectia Karma, prima colectie semnata Madeleine, mi-a amintit de copilarie, cand eu si prietenele de la bloc obisnuiam sa ne facem inele infasurand in jurul degetelor staniolul de la ciocolata. M-a surprins sa vad forma aceea neregulata, de care am uitat in timp, transpusa atat de fidel in bijuterii de aur si de argint, printr-o tehnica ce aveam sa aflu mai tarziu ca se numeste “Lost Wax”. Chiar daca inelul reprezinta una dintre piesele cheie, colectia cuprinde de asemenea coliere si bratari.

Bijuteriile Madalinei Radulea sunt definite de forme organice si finisaje raw si sunt modelate de cele mai multe ori din argint, respectiv argint reciclat. “Am stiut de la inceput ca vreau sa fac bijuterii raw. Nu poti fi creativ fara tehnica, asta am invatat primul lucru,” mi-a raspuns ea cand am intrebat-o daca a avut de la inceput o imagine clara a bijuteriilor pe care dorea sa le creeze sau estetica lor s-a cristalizat mai degraba pe masura ce a invatat limbajul tehnic al bijuteriei.

“Ma inspira mult oamenii cu care interactionez. Uneori imi ramane gandul la o bucatica dintr-o poza si de acolo pornesc,” povesteste ea si, chiar daca tendintele joaca un rol destul de important in procesul de creatie, acestea sunt adaptate astfel incat sa intre in armonie cu stilul ei, nu invers.

Madeleine Artisan Jeweler este unul dintre designerii pe care ii poti intalni la targul V for Vintage #18, gazduit, pe 8 si pe 9 aprilie, la Grand Hotel du Boulevard din Bucuresti. Madalina Radulea va participa cu piesele colectiilor Karma si Taboo. Nu ezita sa pasesti in universul Madeleine pe www.madeleine.com.ro, pe Facebook sau pe Instagram.

Fotografii: Nicoleta Grigore (imaginea cu Madalina Radulea in studio-ul ei) si Andrei Nemirschi (imagini de produs)

PUBLISHED ON 06.04.2017

more in Conversation Marks