HOT TREND

Parul prins cu funda neagra

Funda neagra, simpla sau decorata cu elemente diverse, reprezinta un accesoriu…

HOT TREND

Cocurile in stilul anilor ’90

Stilul anilor ’90 reprezinta o sursa puternica de inspiratie nu doar…

INTERVIU

Bijuteriile Lito

Nu as fi crezut ca estetica unui artist este asa de…

EDITOR'S CHOICE

Camasa alba de vacanta. Made...

Camasa alba de vacanta, un proiect realizat de Noemi Meilman, Alina…

RED CARPET

In onoarea lui Karl. Povestile...

Met Gala 2023 a avut loc la New York, asa cum…

EDITOR'S CHOICE

Un cuvant cheie in moda:...

Moda inseamna colaborare. Cu toate astea, mult timp, ea nu s-ar…

WE LIKE

Baletul din perspectiva fotografului Brad...

Brad Walls a realizat, in colaborare cu English National Ballet, o…

FASHION BRIEF

Gucci Garden

Intr-o lume in care suntem sedusi constant de imaginile colorate de pe Instagram, cum se mai intampla o cumparatura eficienta in magazin, in sunetul mult prea prozaic al POS-ului? Cumparaturile online sunt hit, e un lucru de necontestat. Ai in minte sneakersii Gucci, iar in fata un motor de cautare si apoi… voila: browsingul e noul catwalk. Si totusi, cand vine vorba de moda, e nevoie si de un joc al seductiei care nu are cum sa se intample la butonul de "adauga in cos". E adevarat, tot hype-ul vizual din feed-ul de pe Instagram poate sa aduca stare in jurul acestui joc al seductiei. Dar intalnirea cu produsul, care se intampla in magazin, ramane magia originala. Asa ca m-am bucurat sa descopar Gucci Garden, un spatiu creativ, care iti ofera o experienta senzoriala a brandului. Pentru ca, aici, expozitia "Arhetipuri" repune in scena campaniile de comunicare pe care Alessandro Michele le-a imaginat in primii lui sase ani la Gucci. Descopera atmosfera expozitiei in cel mai nou video pe canalul meu de YouTube. Enjoy! Fotografii: Vicki Nicola / arhiva personala

Inapoi Inainte

Madalina Radulea. Madeleine Artisan Jeweler.

“Am o pasiune pentru tot ce inseamna design, de la scaune pana la cesti de cafea, as putea spune ca-mi plac lucrurile facute smart. Designul de bijuterie mi s-a potrivit cel mai bine,” considera Madalina Radulea, fondatoarea brandului Madeleine Artisan Jeweler.

In 2010, ea a absolvit Facultatea de Arhitectura “Ion Mincu” din Bucuresti, la sectia Design de Produs, iar, trei ani mai tarziu, a pasit pe calea profesionala pe care continua si astazi. “In primul an, am facut cursuri de bijuterie contemporana si am desfacut, turnat, topit tot ce mi-a iesit in cale. Al doilea pas a fost sa gasesc o metoda sa-mi pot reproduce cu exactitate bijuteriile, ceea ce pentru modelele mele e destul de complicat. Cand am fost gata, am continuat din inelul simplu Karma sa construiesc prima colectie.”

I-am intalnit creatiile pentru prima oara, prin intermediul lookbook-ului pentru colectia vestimentara semnata de Irina Marinescu pentru primavara-vara 2016. Tinutele ei erau accesorizate cu bijuteriile unei colectii-capsula Madeleine. Estetica lor mi-a captat atentia si am cautat atunci designerul din spatele lor.

De curand, am avut ocazia de a-i adresa cateva intrebari despre povestea Madeleine, iar printre curiozitati s-a regasit si aceea daca exista o amintire anume legata de bijuterii, care a contribuit la pasiunea ei. “Verigheta bunicii mele, de acolo si dragostea pentru argint probabil. Tin minte ca era destul de simpla, dar avea niste stelute gravate,” a raspuns ea. De altfel, inelele sunt bijuteriile ei preferate, asta si pentru ca mainile reprezinta primul lucru la care se uita atunci cand cunoaste pe cineva.

Dincolo de design, bijuteriile reprezinta povesti. Uneori, acestea marcheaza un moment anume din viata noastra sau ne poarta gandul spre amintiri care ne aduc zambetul pe buze, alteori, vin de la cineva drag sau, pur si simplu, ne-au insotit indeaproape zi de zi, pentru mult timp.

Colectia Karma, prima colectie semnata Madeleine, mi-a amintit de copilarie, cand eu si prietenele de la bloc obisnuiam sa ne facem inele infasurand in jurul degetelor staniolul de la ciocolata. M-a surprins sa vad forma aceea neregulata, de care am uitat in timp, transpusa atat de fidel in bijuterii de aur si de argint, printr-o tehnica ce aveam sa aflu mai tarziu ca se numeste “Lost Wax”. Chiar daca inelul reprezinta una dintre piesele cheie, colectia cuprinde de asemenea coliere si bratari.

Bijuteriile Madalinei Radulea sunt definite de forme organice si finisaje raw si sunt modelate de cele mai multe ori din argint, respectiv argint reciclat. “Am stiut de la inceput ca vreau sa fac bijuterii raw. Nu poti fi creativ fara tehnica, asta am invatat primul lucru,” mi-a raspuns ea cand am intrebat-o daca a avut de la inceput o imagine clara a bijuteriilor pe care dorea sa le creeze sau estetica lor s-a cristalizat mai degraba pe masura ce a invatat limbajul tehnic al bijuteriei.

“Ma inspira mult oamenii cu care interactionez. Uneori imi ramane gandul la o bucatica dintr-o poza si de acolo pornesc,” povesteste ea si, chiar daca tendintele joaca un rol destul de important in procesul de creatie, acestea sunt adaptate astfel incat sa intre in armonie cu stilul ei, nu invers.

Madeleine Artisan Jeweler este unul dintre designerii pe care ii poti intalni la targul V for Vintage #18, gazduit, pe 8 si pe 9 aprilie, la Grand Hotel du Boulevard din Bucuresti. Madalina Radulea va participa cu piesele colectiilor Karma si Taboo. Nu ezita sa pasesti in universul Madeleine pe www.madeleine.com.ro, pe Facebook sau pe Instagram.

Fotografii: Nicoleta Grigore (imaginea cu Madalina Radulea in studio-ul ei) si Andrei Nemirschi (imagini de produs)

PUBLISHED ON 06.04.2017

more in Conversation Marks