EDITOR'S CHOICE

Acasa. “Work in progress”.

Acasa ramane “work in progress”, indiferent cat timp a trecut de…

PARTENERIAT MEDIA

Castigatorii Digital Divas Awards 2024

Cea de-a 12-a editie Digital Divas Awards a avut loc, pe…

INSPIRATIE

I am: Celine Dion. O...

Celine Dion e printre putinii artisti care se regasesc pe coloana…

STREET STYLE

The playful side of fashion

Moda strazii de la evenimentele #fashionweek difera usor de la un…

EDITOR'S CHOICE

O coafura, un machiaj &...

Anumite coafuri si machiaje devin embleme ale unor momente, ritualuri, stari sau…

HOT TREND

Denim cu denim

Combinatia denim cu denim face parte din propunerile designerilor pentru sezonul…

EDITOR'S CHOICE

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite…

Inspiratie

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc sa ma gandesc la aceasta piesa muzicala, ce a fost lansata in anul 2000, atunci cand ma inspira diverse piese de design, in nuante intense sau pale de galben. E ca si cum cineva apasa pe butonul play al unui aparat imaginar si: "Look at the stars / Look how they shine for you / And everything you do / Yeah, they were all yellow…" Am constientizat aceasta legatura de ceva timp, cu toate ca s-ar putea sa fie prima oara cand scriu despre asta. Versurile melodiei imi rasuna cel mai des in minte in contextul modei. S-a intamplat asta chiar si ieri, in timp ce ma uitam la fotografiile cu colectiile designerilor pentru primavara-vara 2024. Bottega Veneta SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Daca nu gresesc, rochia Bottega Veneta, cu broderie englezeasca, a dat startul muzicii. Atmosfera a fost intretinuta apoi de rochia intr-o nuanta intensa, semnata Fendi, de bluza JW Anderson, de geanta Missoni si tot asa. Cand am schimbat activitatea, coloana sonora s-a oprit. Fendi SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro JW Anderson SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Missoni SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Doar ca, de dimineata, fotografiile de la show-ul prin care Jacquemus a celebrat, ieri, 10 iunie, aniv...

Inapoi Inainte

Interviu: The Wedding Styler, un altfel de organizator de nunti

Cand Andrada Sas a spus 'da' iubitului ei, si-a dorit ca evenimentul prin care vor celebra dragostea alaturi de familie si prieteni sa-i reprezinte intru totul. Copywriter de meserie, nu e de mirare ca Andradei ii place sa exploreze lumea dincolo de limite prestabilite. Asa se face ca a pasit curajoasa in afara tiparelor pana la nunta ei de vis si a continuat, apoi, calatoria alaturi de alte cupluri. Despre cum se contureaza conceptele evenimentelor organizate de ea, despre provocari depasite, bucurii, lectii invatate si vise implinite, am rugat-o pe Andrada sa ne dezvaluie mai multe in randurile ce urmeaza.

Cum a inceput totul?

In momentul in care mi-am organizat nunta, mi-am dat seama ca pentru a putea face totul sub umbrela unui concept ales de mine, si nu a unuia “de-a gata”, e nevoie sa ma ocup singura, sa adun singura toate piesele puzzle-ului. Nu exista in acel moment nimeni dispus s-o ia de la zero cu mine. Cand ai un depozit, un catalog, o oferta prefabricata, e greu sa te abati si sa faci un efort suplimentar pentru clientii “pretentiosi” –  sau o poti face, dar cu costuri semnificative.

Acela a fost momentul in care am realizat ca pe piata exista un gol. Poate exista un exces de organizatori de evenimente private, insa toti sunt intermediari ai unor servicii de-a gata, (aproape) nimic nu e custom-made. Ca intr-un magazin de haine. Daca vrei custom-made, trebuie sa alergi si sa ai timp sau sa angajezi pe cineva care sa faca asta pentru tine. Sa lucreze in interesul tau ca un avocat, ca un consultant, si nu ca un agent imobiliar. Si aici era golul despre care discutam.

Fiecare nunta ce-ti poarta semnatura are un concept inedit. Cum se contureaza acesta?

Intotdeauna conceptul are legatura cu cei doi care se casatoresc. Lucrurile nu sunt intamplatoare. Nu propun o idee doar pentru ca suna bine. Se intampla ca ei, clientii, sa vina cu conceptul si sa cautam impreuna solutiile potrivite pentru implementarea lui. Sau se intampla sa le propun eu ceva, insa intotdeauna acel ceva are legatura cu ei, cu cine sunt, cu ce pasiuni au. Ideea e ca atunci cand invitatii ajung la petrecere, sa zambeasca si sa simta ca tot ce-i inconjoara e expresia vie a personalitatii cuplului.

Ai o idee anume pentru o nunta, dar inca nu ai intalnit mirii potriviti pentru ea? Daca da, ne poti dezvalui mai multe?

Da, scriam chiar saptamanile trecute pe Facebook ca mi-as dori foarte mult sa pun in practica o nunta November Rain. Imi doresc sa redam in cel mai mic detaliu posibil (adica cel care nu forteaza nota, transformand nunta in carnaval) imaginile din videoclip. Rochia, tortul, inelul, decoratiunile florale… Sigur, pentru asta avem nevoie de un cuplu cat mai rock’n’roll, fara superstitii si fara fixuri de tipul ,,videoclipul se termina prost” (altfel spus e nevoie de cineva care sa vada potentialul inspirational si nu neaparat cursul evenimentelor din videoclip – sigur ca viata lor nu este si nu o sa fie un hit rock). Altfel, tema nu este exagerat de excentrica – ba e chiar putin old fashioned – daca ne uitam cum arata tortul, de exemplu. Am cateva “voluntare” – din pacate va trebui sa astept pana in momentul in care una dintre ele va face planuri de casatorie. 🙂

Un alt concept pe care mi-as dori sa-l pun in practica ar fi… Eminescu. Despre asta nu zic mai multe, dar e o tematica foarte generoasa, nationalista si foarte… romantica.

Cu o lista de responsabilitati mai lunga decat cea a invitatilor, provocarile devin parte din intregul proces. Care au fost cele mai mari provocari pe care le-ai avut de intampinat si cum le-ai depasit?

O provocare serioasa este confruntarea mea si a mirilor cu alte generatii, mai ales atunci cand e vorba de cupluri foarte nonconformiste, care isi doresc cu tot dinadinsul sa iasa din tipare. Pentru ca reusesti sa pui la punct un schelet, o structura a evenimentului, si apoi se intampla inevitabilul: conflictul cu familia, cel care schimba totul. Orice ar spune oricine ar spune-o, familia conteaza mult, familia este unul dintre cele mai importante motive pentru care se fac nunti – nunti care la randul lor dau nastere unor noi familii. Nu poti sa treci asta cu vederea sub sloganul deja popular “e nunta ta, faci ce vrei cu ea”, emis mai ales de cei care stau pe margine, pe gard, si privesc spectacolul. De aceea este bine sa existe inca de la inceput un echilibru. Nunta este un eveniment care trebuie sa fie unul fericit pentru intreaga familie, nu un moment demonstrativ. In acelasi timp, sigur, el este despre cuplul in cauza, si nu despre parintii sau prietenii lor. Eh – daca toata lumea ar zambi mai mult si ar privi povestea in ansamblu, lucrurile ar functiona mult mai usor.

Spune-ne unul (sau mai multe) dintre momentele din timpul nuntilor de care iti amintesti cu drag?

Eram la Sinaia, pe terasa Hotelului Palace, si aprindeam niste lampioane decorative. M-am trezit deodata inconjurata de 3-4 copii fascinati de activitatea mea si a trebuit sa tin o intreaga lectie despre lampioane decorative, lumanarele, pietricele, la care ei au asistat cu gurile cascate, insotindu-ma hipnotizati catre fiecare oprire din dreptul unui lampion pe care il aprindeam. La final le-am facut cadou lampioanele care ramasesera nefolosite.

Si imi amintesc inca un moment amuzant, legat tot de un copil,  cand mirii isi faceau intrarea indelung studiata si dorita, pe coloana sonora visata, interpretata live la pian, iar fetita unuia dintre invitati s-a asezat in fund, pe jos, chiar in calea lor. Moment in care am aparut in fuga, am apucat pe sus copilul si am disparut cu tot cu el, ca in desene animate. Toata chestiunea a durat cam doua secunde.

Care sunt cele mai importate lucruri pe care le-ai invatat in primul tau an de The Wedding Styler?

Nu exista reguli. Exista solutii pentru orice. Panica nu ajuta niciodata. Intotdeauna trebuie sa ai la tine un patent, sarma, ace de siguranta si un marker. Pentru toate celelalte exista mastercard (am voie sa zic asta?).

Imaginile de la nuntile organizate de tine spun o multime de lucruri despre tine ca Wedding Planner Independent, tu cum te-ai descrie in cateva cuvinte?

Glumesc mult, sunt guraliva, iau poate prea personal anumite lucruri. Sunt inalta.

Ce ai sfatui sa faca dar si sa nu faca un cuplu in ceea ce priveste organizarea nuntii lor?

In primul rand – si foarte important – sa fie sinceri cu ei. Sa aleaga lucruri pe care si le doresc cu adevarat, nu lucruri pe care trebuie sa le aleaga. Sa faca lucrurile cu drag. Sa nu se incranceneze. Sa nu se certe intre ei. De asemenea, sa nu le fie frica de ceea ce isi doresc – si asta poate insemna inclusiv faptul ca poate-si doresc lucruri prea ,,obisnuite”. Devine din ce in ce mai complicat sa le explici altora ca nu vrei sa impresionezi pe nimeni, ci doar sa te simti bine.

Ce isi doreste The Wedding Styler pentru 2013?

Cred ca deja am pentru 2013 tot ceea ce mi-as putea dori. Dar, in general vorbind, mi-as dori clienti care inteleg ca actiunile mele sunt intreprinse in binele lor, nu urmaresc nimic ascuns. Obisnuinta asta de a avea tot timpul de-a face cu oameni de vanzari, cu intermediari care incearca sa-ti vanda cat mai mult, naste reflexe – e normal. In loc sa porti o discutie constructiva si frumoasa cu un colaborator, duci de fapt o lupta cu un inamic, o negociere in care incerci sa-l ,,faci” pe celalalt. Mi-as dori mult ca aceasta atitudine sa se schimbe si lumea sa inceapa sa faca lucrurile altfel – cu mai mult suflet, mai multa pasiune, si mai putina sete de castig/de economisire, in detrimentul lucrurilor care chiar conteaza.

Pentru mai multe imagini, viziteaza pagina de Facebook The Wedding Styler!

Foto main: Maria Hedengren

PUBLISHED ON 12.12.2012

more in Newsroom