INSPIRATIE

Pulover sau cardigan?

Pulover sau cardigan? Este intrebarea care mi-a venit in minte zilele…

EDITOR'S CHOICE

Acasa. “Work in progress”.

Acasa ramane “work in progress”, indiferent cat timp a trecut de…

PARTENERIAT MEDIA

Castigatorii Digital Divas Awards 2024

Cea de-a 12-a editie Digital Divas Awards a avut loc, pe…

INSPIRATIE

I am: Celine Dion. O...

Celine Dion e printre putinii artisti care se regasesc pe coloana…

STREET STYLE

The playful side of fashion

Moda strazii de la evenimentele #fashionweek difera usor de la un…

EDITOR'S CHOICE

O coafura, un machiaj &...

Anumite coafuri si machiaje devin embleme ale unor momente, ritualuri, stari sau…

HOT TREND

Denim cu denim

Combinatia denim cu denim face parte din propunerile designerilor pentru sezonul…

Inspiratie

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc sa ma gandesc la aceasta piesa muzicala, ce a fost lansata in anul 2000, atunci cand ma inspira diverse piese de design, in nuante intense sau pale de galben. E ca si cum cineva apasa pe butonul play al unui aparat imaginar si: "Look at the stars / Look how they shine for you / And everything you do / Yeah, they were all yellow…" Am constientizat aceasta legatura de ceva timp, cu toate ca s-ar putea sa fie prima oara cand scriu despre asta. Versurile melodiei imi rasuna cel mai des in minte in contextul modei. S-a intamplat asta chiar si ieri, in timp ce ma uitam la fotografiile cu colectiile designerilor pentru primavara-vara 2024. Bottega Veneta SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Daca nu gresesc, rochia Bottega Veneta, cu broderie englezeasca, a dat startul muzicii. Atmosfera a fost intretinuta apoi de rochia intr-o nuanta intensa, semnata Fendi, de bluza JW Anderson, de geanta Missoni si tot asa. Cand am schimbat activitatea, coloana sonora s-a oprit. Fendi SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro JW Anderson SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Missoni SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Doar ca, de dimineata, fotografiile de la show-ul prin care Jacquemus a celebrat, ieri, 10 iunie, aniv...

Inapoi Inainte
Ileana Sebe. ZWEI.

Ileana Sebe. ZWEI.

{zwei} se contureaza din povesti culinare, pastrate in fotografii inedite, ce continua sa-ti starneasca imaginatia si sa-ti tenteze papilele gustative. Dincolo de retete reinterpretate intr-o maniera personala, Ileana Sebe exploreaza si taramul designului de obiect. Uneori alaturi de oameni dragi si intotdeauna pentru oameni dragi, ea realizeaza bijuterii, decoratiuni, carti postale si alte lucruri frumoase, numai bune de daruit. Despre cum a inceput totul, despre surse de inspiratie, provocari si planuri de viitor, ne povesteste mai multe Ileana Sebe in interviul ce urmeaza.

Cum s-a conturat povestea {zwei}?
Am stat un timp acasa incercand sa gasesc ceva de facut, care sa ma bucure mai mult decat ce faceam in acel moment (comunicare). Imi cautam un talent bine ascuns, o forma de manifestare artistica. Imi doream sa fac ceva mai concret decat facusem pana atunci, ceva „cu mainile”, ceva la care sa am un raspuns imediat daca e frumos/folositor/bun. Nu stiam incotro.
Si atunci mi-am facut un blog pe care puneam lucruri care imi placeau, se numea „inlovewithbeauty”.Adunam acolo tot felul de lucruri care ma inspirau si, stranse la un loc, am inceput sa-mi dau seama incotro. Am realizat ca nu e un singur lucru care imi place, ca ma atrag mai multe, ca nu trebuie sa ma limitez, ca vreau sa interactionez cu diferiti oameni care imi plac, ca ma pot exprima in diverse domenii.

Printre atatea lucruri frumoase adunate, incet-incet, am inceput sa pun si lucruri pe care le faceam eu: o prajitura, o poza cu un element care ma inspira sa creez un obiect, un moodboard cu mai multe obiecte… Apoi, au urmat primele proiecte si evenimente cu oamenii apropiati. Si asa s-a nascut {zwei}.

Cu ce te-a convins cuvantul {zwei} ca este varianta cea mai potrivita pentru denumirea brandului?
E scurt, in germana si spune pentru mine direct ce vreau sa fac… proiecte culinare/artistice/de design alaturi sau impreuna cu tot felul de oameni care ma inspira si care imi plac. Imi place ca spune esenta a ceea ce mi-am propus, ca nu ma limiteaza doar la partea culinara si ca se poate dezvolta in orice domeniu. In continuare, mi se pare potrivit si ma bucur ca nu am ales un nume mai aproape de „activitatea de baza”, cea culinara. Pare simplu si clar acum, dar am trecut pe langa multe nume pana l-am ales pe acesta. Initial voiam sa fie „zusammen” (= impreuna), dar apoi mi-am dat seama ca era mult prea lung si greu de memorat.

Pentru {zwei}, mancarea reprezinta pretextul potrivit pentru
a ma exprima artistic, pentru a ma intalni si a interactiona cu diversi oameni.

Cand incepi sa conturezi un nou proiect culinar, la ce surse de inspiratie apelezi?
De cele mai multe ori, inspiratia vine lucrand, ca si pofta mancand. Ma inspir din ce ma inconjoara, adica gatesc cu legume si fructe de sezon. Ma inspira mult si mersul la piata.

Apoi, e plin de inspiratie de jur imprejur, vine spre noi din toate partile, din natura, de pe internet, de la oamenii cu care ne intalnim. Mi-e greu sa definesc ceva foarte clar, deoarece proiectele se contureaza in desfasurare si cel mai frumos e ca nu stiu, decat dupa ce am terminat de aranjat o masa, cum o sa arate cu adevarat. La fata locului apar cele mai frumoase idei si solutii.

Exista anumite ingrediente preferate carora le gasesti interpretari in cele mai diferite retete? Care sunt acestea?
Imi plac legumele, fructele si florile… poti crea la nesfarsit cu ele. Retetele pe care le folosesc nu sunt nemaiauzite, modul in care combin elementele e mai personal. Pana la urma nu e vorba despre a inventa ceva, ci despre a-ti pune amprenta pe ceea ce faci si, bineinteles, sa faci cu placere.

{zwei} inseamna mai mult decat proiecte culinare. Designul de obiect reprezinta inca un capitol al acestei povesti. Cum ti-ai descoperit pasiunea pentru designul de obiect si cum s-a concretizat ea?
Imi plac obiectele vechi, cu poveste, bine lucrate, in care se simte ca cel care le-a creat a pus putin „din el” in acele lucruri. Cu adevarat, pe vremuri, lucrurile se faceau altfel.

Obiectele sunt doar o alta forma de a ma exprima si de a interactiona cu alti oameni care imi plac si ma atrag.

Cu food styling-ul si cu proiectele culinare exista o frustrare, pentru ca muncesti foarte mult in foarte scurt timp si, apoi, in jumatate de ora s-a mancat totul si ramai doar cu niste poze frumoase. De aceea, obiectele, uneori, ma atrag mai mult. Ai timp sa te gandesti la ele, sa le pregatesti pe indelete si, apoi, ai mult timp in fata dovada lucrului bine facut.

Descrie-ne in cateva cuvinte personalitatea {zwei}!
{zwei} este sensibil si simplu fara a fi simplist, este delicat si ordonat, atras de extreme pentru a reveni in final la un echilibru estetic.

In prezentarea de pe site-ul tau, spui ca: „Pana la urma, {zwei} va fi despre lucruri, experiente si proiecte frumoase.”  Vorbeste-ne despre cea mai recenta experienta frumoasa traita alaturi de {zwei}!
{zwei} a mers de curand la „Tanztag”. Terasa UNAgaleria a fost redeschisa pentru o sambata. Au fost expuse cateva sute de Schallplatten/discuri, descoperite intr-o arhiva bine pastrata. Eclectico Studio a amenajat o sufragerie DDR-ista cu obiecte de design foarte frumoase. Iar {zwei} a venit cu prajituri pentru a completa menu-ul de muzica, Wurst, Bier si distractie maxima.
A fost o Superseara, exact cum imi inchipui eu ca ar trebui sa fie orice petrecere reusita.

Lucrezi in domeniul comunicarii si al publicitatii si te dedici, totodata, acestui proiect personal. Cum reusesti sa imbini responsabilitatile pe care le implica fiecare activitate?
Cu greu, dar exista o motivatie foarte buna pentru a continua ambele lucruri pentru o vreme. Ele se si intrepatrund pe alocuri, nu sunt deloc atat de separate si diferite. Toata experienta de comunicare m-a ajutat in conturarea unei idei, in gandirea unui eveniment, in partea de organizare, iar acum ma ajuta sa ma bucur ba de una, ba de alta. Sunt perioade in care una devine mai solicitanta decat alta si alternez cu focusul. Iar proiectele de branding si comunicare in care pot aduce ceva din „spiritul” {zwei} sunt din ce in ce mai dese in ultima vreme.

Ce planuri de viitor ai pentru {zwei}?
Si aici alternez. Uneori, am planuri mari, alteori, imi place ca este doar un hobby si ca pun atata pasiune in el. Mi-e teama ca daca ar deveni un business si-ar pierde din farmec.
Zwei a crescut organic si natural, iar in ultima vreme „se cere” sa se dezvolte mai mult.
Ma gandesc astfel sa gasesc curand o formula sa fac mai multe proiecte culinare. O varianta pe care o explorez acum este sa fac partea de idee si food design, iar de gatit sa se ocupe o firma de catering… Astfel, as putea accepta si proiecte mai mari. Acum, cand gatesc singura, nu pot pregati evenimente pentru mai mult de 50 de persoane.
Si partea de design si-ar dori sa gaseasca timp sa creasca.
Nu stiu sigur, nu am un plan clar, dar sunt convinsa, ca asa cum am ajuns in punctul asta, care imi place foarte mult, asa vor veni spre mine exact proiectele si ideile pe care {zwei} si le doreste.

Descopera aici mai multe proiecte ce poarta semnatura {zwei}!

Foto: zwei

PUBLISHED ON 06.08.2013

more in Conversation Marks