INSPIRATIE

3 directii de explorat in...

Sansele de a ne schimba la 180 de grade stilul de…

HOT TREND

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa…

INSPIRATIE

Cum prinde viata designul interior

Plantele in ghiveci dau viata designului interior, la propriu si la…

EDITOR'S CHOICE

Poezie vizuala de purtat

In urma cu ceva timp, am vazut in social media un…

INSPIRATIE

Les levres rouges

Les levres rouges este un proiect semnat de Anamaria Sut, prin…

EDITOR'S CHOICE

Plaje celebre devin diorame in...

Campania Gucci Resort 2022 prezinta o serie de diorame cu destinatii…

BEAUTY

Chanel Paris Paris, the hotel...

VISUAL POSTCARDS BY ANDREEA MACRI / When talking to Vicki about…

Hot Trend

BOTTEGA GREEN

A fost culoarea culturala a anului 2021. Dar, pentru mine, "Bottega green” s-a fixat pentru prima data pe retina drept un trend, dincolo de brand, in momentul in care am vazut proiectul lor supradimensionat de outdoor. Magnific! Care este cea mai mare locatie de outdoor? Cea care se vede de pe Luna! Astfel ca, in luna februarie, au plasat un ad impresionant in verdele specific Bottega, intr-o locatie iconica precum Marele Zid Chinezesc. La fel, “Bottega green” a fost culoarea care a dominat canalele din Marina Bay Sands din Singapore intr-o miscare, cum altfel, daca nu vizibila, pentru a marca celebrarea Noului An Chinezesc. sursa foto / Hepta.ro  Si de atunci, am privit constant prin acest filtru de “Bottega green”, datorita caruia am remarcat instant orice piesa vestimentara in nuanta cu pricina. In 2021 clasica geanta “padded casette” sau discutatele ghete de cauciuc “puddle” au introdus aceasta nuanta vivace in colectia Bottega Veneta. Anul acesta “Bottega green” s-a viralizat, asa ca este prezent in orice propunere de colectie, fie ea semnata de un designer, fie din portofoliul unui brand mass market. Mie mi-a atras atentia clutch- ul YSL “Loulou puffer” in “emerald green”, o bijuterie pentru orice tinuta mai ales de vara si un accent...

Inapoi Inainte
Ileana Sebe. ZWEI.

Ileana Sebe. ZWEI.

{zwei} se contureaza din povesti culinare, pastrate in fotografii inedite, ce continua sa-ti starneasca imaginatia si sa-ti tenteze papilele gustative. Dincolo de retete reinterpretate intr-o maniera personala, Ileana Sebe exploreaza si taramul designului de obiect. Uneori alaturi de oameni dragi si intotdeauna pentru oameni dragi, ea realizeaza bijuterii, decoratiuni, carti postale si alte lucruri frumoase, numai bune de daruit. Despre cum a inceput totul, despre surse de inspiratie, provocari si planuri de viitor, ne povesteste mai multe Ileana Sebe in interviul ce urmeaza.

Cum s-a conturat povestea {zwei}?
Am stat un timp acasa incercand sa gasesc ceva de facut, care sa ma bucure mai mult decat ce faceam in acel moment (comunicare). Imi cautam un talent bine ascuns, o forma de manifestare artistica. Imi doream sa fac ceva mai concret decat facusem pana atunci, ceva „cu mainile”, ceva la care sa am un raspuns imediat daca e frumos/folositor/bun. Nu stiam incotro.
Si atunci mi-am facut un blog pe care puneam lucruri care imi placeau, se numea „inlovewithbeauty”.Adunam acolo tot felul de lucruri care ma inspirau si, stranse la un loc, am inceput sa-mi dau seama incotro. Am realizat ca nu e un singur lucru care imi place, ca ma atrag mai multe, ca nu trebuie sa ma limitez, ca vreau sa interactionez cu diferiti oameni care imi plac, ca ma pot exprima in diverse domenii.

Printre atatea lucruri frumoase adunate, incet-incet, am inceput sa pun si lucruri pe care le faceam eu: o prajitura, o poza cu un element care ma inspira sa creez un obiect, un moodboard cu mai multe obiecte… Apoi, au urmat primele proiecte si evenimente cu oamenii apropiati. Si asa s-a nascut {zwei}.

Cu ce te-a convins cuvantul {zwei} ca este varianta cea mai potrivita pentru denumirea brandului?
E scurt, in germana si spune pentru mine direct ce vreau sa fac… proiecte culinare/artistice/de design alaturi sau impreuna cu tot felul de oameni care ma inspira si care imi plac. Imi place ca spune esenta a ceea ce mi-am propus, ca nu ma limiteaza doar la partea culinara si ca se poate dezvolta in orice domeniu. In continuare, mi se pare potrivit si ma bucur ca nu am ales un nume mai aproape de „activitatea de baza”, cea culinara. Pare simplu si clar acum, dar am trecut pe langa multe nume pana l-am ales pe acesta. Initial voiam sa fie „zusammen” (= impreuna), dar apoi mi-am dat seama ca era mult prea lung si greu de memorat.

Pentru {zwei}, mancarea reprezinta pretextul potrivit pentru
a ma exprima artistic, pentru a ma intalni si a interactiona cu diversi oameni.

Cand incepi sa conturezi un nou proiect culinar, la ce surse de inspiratie apelezi?
De cele mai multe ori, inspiratia vine lucrand, ca si pofta mancand. Ma inspir din ce ma inconjoara, adica gatesc cu legume si fructe de sezon. Ma inspira mult si mersul la piata.

Apoi, e plin de inspiratie de jur imprejur, vine spre noi din toate partile, din natura, de pe internet, de la oamenii cu care ne intalnim. Mi-e greu sa definesc ceva foarte clar, deoarece proiectele se contureaza in desfasurare si cel mai frumos e ca nu stiu, decat dupa ce am terminat de aranjat o masa, cum o sa arate cu adevarat. La fata locului apar cele mai frumoase idei si solutii.

Exista anumite ingrediente preferate carora le gasesti interpretari in cele mai diferite retete? Care sunt acestea?
Imi plac legumele, fructele si florile… poti crea la nesfarsit cu ele. Retetele pe care le folosesc nu sunt nemaiauzite, modul in care combin elementele e mai personal. Pana la urma nu e vorba despre a inventa ceva, ci despre a-ti pune amprenta pe ceea ce faci si, bineinteles, sa faci cu placere.

{zwei} inseamna mai mult decat proiecte culinare. Designul de obiect reprezinta inca un capitol al acestei povesti. Cum ti-ai descoperit pasiunea pentru designul de obiect si cum s-a concretizat ea?
Imi plac obiectele vechi, cu poveste, bine lucrate, in care se simte ca cel care le-a creat a pus putin „din el” in acele lucruri. Cu adevarat, pe vremuri, lucrurile se faceau altfel.

Obiectele sunt doar o alta forma de a ma exprima si de a interactiona cu alti oameni care imi plac si ma atrag.

Cu food styling-ul si cu proiectele culinare exista o frustrare, pentru ca muncesti foarte mult in foarte scurt timp si, apoi, in jumatate de ora s-a mancat totul si ramai doar cu niste poze frumoase. De aceea, obiectele, uneori, ma atrag mai mult. Ai timp sa te gandesti la ele, sa le pregatesti pe indelete si, apoi, ai mult timp in fata dovada lucrului bine facut.

Descrie-ne in cateva cuvinte personalitatea {zwei}!
{zwei} este sensibil si simplu fara a fi simplist, este delicat si ordonat, atras de extreme pentru a reveni in final la un echilibru estetic.

In prezentarea de pe site-ul tau, spui ca: „Pana la urma, {zwei} va fi despre lucruri, experiente si proiecte frumoase.”  Vorbeste-ne despre cea mai recenta experienta frumoasa traita alaturi de {zwei}!
{zwei} a mers de curand la „Tanztag”. Terasa UNAgaleria a fost redeschisa pentru o sambata. Au fost expuse cateva sute de Schallplatten/discuri, descoperite intr-o arhiva bine pastrata. Eclectico Studio a amenajat o sufragerie DDR-ista cu obiecte de design foarte frumoase. Iar {zwei} a venit cu prajituri pentru a completa menu-ul de muzica, Wurst, Bier si distractie maxima.
A fost o Superseara, exact cum imi inchipui eu ca ar trebui sa fie orice petrecere reusita.

Lucrezi in domeniul comunicarii si al publicitatii si te dedici, totodata, acestui proiect personal. Cum reusesti sa imbini responsabilitatile pe care le implica fiecare activitate?
Cu greu, dar exista o motivatie foarte buna pentru a continua ambele lucruri pentru o vreme. Ele se si intrepatrund pe alocuri, nu sunt deloc atat de separate si diferite. Toata experienta de comunicare m-a ajutat in conturarea unei idei, in gandirea unui eveniment, in partea de organizare, iar acum ma ajuta sa ma bucur ba de una, ba de alta. Sunt perioade in care una devine mai solicitanta decat alta si alternez cu focusul. Iar proiectele de branding si comunicare in care pot aduce ceva din „spiritul” {zwei} sunt din ce in ce mai dese in ultima vreme.

Ce planuri de viitor ai pentru {zwei}?
Si aici alternez. Uneori, am planuri mari, alteori, imi place ca este doar un hobby si ca pun atata pasiune in el. Mi-e teama ca daca ar deveni un business si-ar pierde din farmec.
Zwei a crescut organic si natural, iar in ultima vreme „se cere” sa se dezvolte mai mult.
Ma gandesc astfel sa gasesc curand o formula sa fac mai multe proiecte culinare. O varianta pe care o explorez acum este sa fac partea de idee si food design, iar de gatit sa se ocupe o firma de catering… Astfel, as putea accepta si proiecte mai mari. Acum, cand gatesc singura, nu pot pregati evenimente pentru mai mult de 50 de persoane.
Si partea de design si-ar dori sa gaseasca timp sa creasca.
Nu stiu sigur, nu am un plan clar, dar sunt convinsa, ca asa cum am ajuns in punctul asta, care imi place foarte mult, asa vor veni spre mine exact proiectele si ideile pe care {zwei} si le doreste.

Descopera aici mai multe proiecte ce poarta semnatura {zwei}!

Foto: zwei

PUBLISHED ON 06.08.2013

more in Conversation Marks