INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Interviu cu CAMELIA SUCU. Despre afaceri si pasiuni

Interviu cu CAMELIA SUCU. Despre afaceri si pasiuni

Camelia Sucu a studiat medicina, meserie pe care a practicat-o pentru o perioada scurta de timp, pana cand o noua directie in cariera a inceput sa-si contureze traseul. Imediat dupa revolutie, a creat alaturi de sotul ei ceea ce a devenit una dintre cele mai de succes branduri de mobila din Romania: Mobexpert. Astazi, conduce singura afacerea Class Living, numarandu-se printre cele mai puternice femei din Romania. In interviul ce urmeaza, Camelia Sucu ne povesteste despre acest traseu, despre importanta integritatii in viata personala si profesionala deopotriva, dar si despre cat de important este sa faci lucrurile cu pasiune.

Care a fost momentul in care ti-ai dat seama ca pasiunea ta se transforma in afacere?
N-am inceput afacerea din pasiune, ci dintr-o oportunitate care mi s-a deschis relativ imediat dupa revolutie. Am intrat in business-ul cu mobilier, fara sa stiu in ce ma bag, dar cu curaj si cu dorinta de a-mi ajuta sotul. La vremea aceea, imi profesam meseria de medic. Treptat, business-ul cu mobilier m-a educat cumva, am invatat managementul afacerilor, am vizitat marile showroom-uri din lume, am luat legatura cu producatori si designeri de peste tot si am inceput sa descopar ca business-ul cu mobilier are de-a face cu crearea de frumos, de armonie, de echilibru. Domeniul in care am inceput sa lucrez a inceput sa ma defineasca. Asadar, pasiunea nu a existat inainte, ea a venit odata cu profesarea meseriei.

Este greu ca un om de afaceri sa-si pastreze integritatea? Ce compromisuri ar trebuie sa faca?
Integritatea este o chestiune de principii de viata si nu are legatura cu averea sau cu exercitatea afacerii in sine. Nu e greu sa te pastrezi integru in business, daca esti integru ca om. Tentatiile sau riscurile de derapaj nu sunt cu nimic mai mari intr-un business decat sunt in viata zilnica a oricarui om. Compromisurile pe care trebuie sa le faci sunt strict acelea care tin de toleranta, asa numitele compromisuri pozitive, care construiesc relatii si duc mai departe business-uri. Compromisurile pe care eu sunt dispusa, personal, sa le fac sunt acelea care nu trec dincolo de etica de business, ci se pastreaza in zona negocierii.

Aduc banii fericirea?
Contribuie si ei la asta, dar n-as pune niciodata semnul egalitatii intre bani si fericire. Daca vreti, cred ca mai degraba banii aduc un soi de liniste, incredere, relaxare – care, da, fac parte din fericire. Cu totii stim ca sunt multe alte ingrediente de care depinde marele cuvant fericire, printre care insasi atitudinea noastra fata de averea proprie, indiferent cata e ea.

Se spune ca in dragoste si in razboi totul e permis? Dar in dragostea pentru afacere?
Afacerea e si dragoste si razboi, deci totul ar trebui permis la dublu. (zambeste) In afaceri, nimic nu e permis din ce nu e permis in viata in general. Afacerile sunt parte din viata, iar a-ti iubi afacerea e firesc, insa nimic nu trebuie sa treaca dincolo de limitele bunului simt sau ale legii. Oricat de mult ai iubi ceea ce faci, ca om de afaceri, cred ca trebuie sa te gandesti in primul rand sa lasi ceva in urma ta: un bine cat de mic, bunuri mai de calitate sau cel putin cativa oameni mai fericiti.

Egalitatea dintre femei si barbati in afaceri exista si in business?
Nu ma simt discriminata in Romania, simt ca am acces la oportunitati egale cu barbatii. Simt undele misoginismului, insa niciodata n-au fost o problema pentru ca le-am intors intotdeauna in favoarea mea. A fi femeie in lumea barbatilor, in business, chiar cred ca are mai multe avantaje decat dezavantaje. Principalul avantaj este ca ai sansa sa intorci prejudecatile si sa le pui sa lucreze pozitiv. Ai de asemenea posibilitatea sa le ignori si sa-ti faci treaba. In materie de reputatie si credibilitate, cred ca o femeie care isi vede de treaba cu disciplina zilnica si viziune pe termen lung, va obtine toate validarile de care are nevoie.

Cum crezi ca a afectat criza raporturile dintre femei si barbati in mediul profesional?
Nu vad ca raporturile sa fi fost afectate in vreun fel anume. Femeile si barbatii lucreaza la fel – cred – unii cu altii, iar regulile jocului, daca s-au schimbat, s-au schimbat pentru toti: ceva mai multa munca pentru aceleasi rezultate, deci castig mai modest in urma unor eforturi mai mari.

Ce sfaturi ai da unui tanar antreprenor care isi lanseaza o afacere acum?
Aceleasi sfaturi pe care le-as da oricui isi lanseaza o afacere: sa fie dispus sa munceasca, sa aiba rabdare cu sine, sa-si respecte partenerii si clientii si mai presus de toate sa-si doreasca sa munceasca pentru un tel putin mai mare decat acela de a castiga bani. Sa aiba o viziune a ceea ce face si sa-i fie cat de cat clar unde vrea sa ajunga. Banii vor veni astfel mai usor, ei sunt oricum un rezultat si nu un scop in sine. Si – inca ceva – ideal ar fi sa-i placa ceea ce face, sa se bucure zilnic.

Cat de importanta este orientarea in mai multe directii in afaceri?
Sunt oameni care cred mai mult si practica specializarea – de-o viata – in domeniul care i-a consacrat. Firea mea antreprenoriala insa se hraneste cu diversitate. Consultanta si design-ul de mobilier, domeniul sanatatii, agricultura (piata de gros pe care am achizitionat-o si fermele de vaci pentru care pregatesc un proiect) sunt domenii care ma atrag, evident fara nicio legatura intre ele.  Daca ai virusul de antreprenor in tine, ideile nu vor inceta sa-ti vina si oportunitatile nu vor inceta sa apara. In cazul meu, nu este doar o chestiune de gust pentru diversitate, de idei care imi vin mereu, ci si o siguranta a investitiilor: se stie ca nu e bine niciodata sa-ti pui toate ouale intr-un singur cos.

Pe 11 octombrie, va avea loc “Afaceri din pasiuni”, un eveniment despre cum sa-ti transformi pasiunea in afaceri. Camelia Sucu este unul dintre invitatii care vor vorbi pe aceasta tema, incercand sa identifice  pasii prin care ne putem crea un viitor stralucit din pasiunile noastre, Mai multe detalii despre eveniment aici!

Interviu realizat de accendotraining.ro

Foto: arhiva personala Camelia Sucu

PUBLISHED ON 29.08.2013

more in Newsroom