HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Hands of Korea: Hanbok, Bojaghi, Joomchi & Beyond

Hands of Korea: Hanbok, Bojaghi, Joomchi & Beyond

Galeria Galateca gazduieste, intre 1 si 6 septembrie, expozitia “Hands of Korea”. Conturata in jurul a trei mestesuguri specifice culturii coreene – Hanbok, Bojaghi si Joomchi, aceasta reuneste atat piese de patrimoniu cat si interpretarile contemporane semnate de artisti si designeri coreeni:

Young Im Na (designer hanbok), Soon Hee Kim (Korea Masterhand, director la muzeul Chojun Textile Quilt Art Museum), Kyung Hee Kim, Young Soon Kim, Im Sun Noh, Young Sim Baek, Jung Sook Lee, Young Min Lee, Cheong Sil Lee, Jiseon Lee, Hyun Ju Lee, Mik Young Jang, Yun Suk Jeong, Mi Sun Chang, Yea-Geum Jung, Hwa-Ja Jeon, Ji Sun Cha, Eun Je Choi, In Sook Choi, Ji Yeon Hwang, Chyu Ree, Hee Soon Yoo (Korea Masterhand), Geum Hwa Ko, Soon Aea Park, Hae Hong Chang, Jihye Shin, So Ra Lee, Jung-Suk Ham, Chunghie Lee (preşedinte la Korea Bojaghi Forum) si Jiyoung Chung (joomchi artist).

Apreciat pentru jocurile de culori influentate atat de geografia, cat si de clima din peninsula coreeana, hanbok – tinuta traditionala a poporului coreean – si-a inceput povestea in urma cu peste 1.600 de ani. Pana acum un secol, costumul era purtat in fiecare zi. In prezent insa, coreenii il poarta doar la anumite evenimente speciale, precum zilele nationale sau la diferite festivitati si aniversari.

Bojaghi reprezinta o panza coreeana traditionala, folosita pentru a impacheta, a acoperi si a proteja documente de nunta, ornamente corporale sau produse alimentare. Pe langa scopul decorativ, aceasta panza indeplineste si un rol religios. Cu o istorie de 7 secole, aceasta traditie a fost folosita atat de aristocrati cat si de oamenii obisnuiti. Astazi, ea reprezinta o sursa importanta de inspiratie pentru artisti.

Joomchi reprezinta o tehnica coreeana de fabricare a hartiei, veche de 1000 de ani. Aceasta foloseste apa pentru a sigila manual mai multe straturi subtiri de hartie, care puse impreuna capata o textura foarte rezistenta. Desi nu foarte raspandita, aceasta tehnica s-a bucurat, in ultimii ani, de un real interes din partea artizanilor si a artistilor vizuali. Prin instalatiile si experimentele sale artistice, Jiyoung Chung – prezenta in cadrul expozitiei de la Galateca – a contribuit la extinderea acestei traditii pe teritoriul artei contemporane.

Vernisajul are loc marti, 1 septembrie, de la orele 17:00. Expozitia marcheaza 25 de ani de la infiintarea relatiilor diplomatice romano-coreene si a fost dezvoltata in cadrul primului “Festival al Ambasadelor 2015”.

Foto si info: Galateca

PUBLISHED ON 31.08.2015

more in Newsroom