ARTA & DESIGN

VEGETAL. Natura intr-o expozitie de...

Expozitia VEGETAL e o invitatie de a explora frumusetea naturii in…

INSPIRATIE

Cool shades & sunny memories

Primii mei ochelari de soare aveau rame negre si lentile albastre,…

INSPIRATIE

Bijuterii cu majuscule

Un timp, am simtit ca pandantivele cu initiala numelui nu sunt…

EDITOR'S CHOICE

CROCHET sau cum se impleteste...

“The crochet” este un trend care se impleteste perfect vara aceasta….

EDITOR'S CHOICE

Cum traduce Dries Van Noten...

Pe la inceputul primaverii, Dries Van Noten anunta colectiile de debut…

HOT TREND

Casele de moda deschid larg...

Formularea moda si frumusete e intalnita atat de des, incat ar…

INSPIRATIE

Anya Hindmarch, Sister Jane &...

Hainele se citesc cel mai bine atunci cand sunt imbracate, cand…

We like

“Subscribe and share” sau, mai bine, aplauze

"Subscribe and share" este o piesa de teatru care vorbeste despre comedia din vietile noastre virtuale, dar si despre tristetea pe care o aduce ea in cele reale. Replicile actuale au puterea de a decupa propria noastra realitate in scene foarte clare. Ele sunt o oglinda perfecta pentru imaginea de clovn in care care ne imbraca egoul desfranat si, pe alocuri, patologic din social media. Si redau perfect preocuparea noastra oarba si complet inutila pentru admiratia celorlalti, in orice s-ar masura ea: like-uri, fani, audienta, votanti. Sursa comicului este, de fapt, un comportament caricatura in care nu mai exista reflexiv, ci doar reflex, si pe care il adoptam fiecare in diverse doze, atunci cand cumparam iluzia unei echivalente intre expunere si succes. Iar aceasta iluzie incurajeaza si capitalizeaza tendintele exhibitioniste in care documentam orice moment, orice interactiune si publicam "gandul imediat" si "convingerea noastra". Astfel ajungem sa valorizam banalitatea existentiei de zi cu zi sau, mai rau, sa "editam" si sa "reformulam" realitatea in functie de convingeri sau interese. Cronologia actelor este exact ca in realitate. Un circ al compromisurilor si al ipocriziei, o goana nebuna dupa aparenta, care la inceput iti vinde iluzia unui joc nevinovat si deloc per...

Inapoi Inainte
Filme de la Cannes 2021, pe lista scurta de vazut
Editor's Choice
Autor: Ioana Lovin

Filme de la Cannes 2021, pe lista scurta de vazut

Filmele de la festivaluri isi asigura adesea un loc pe listele de vazut ale iubitorilor de cinematografie de pretutindeni. Chiar daca nu sunt o cinefila, adesea alcatuiesc si eu liste cu ce imi doresc sa vad, dupa criterii de tot felul, mai mult sau mai putin subiective. Lista recenta este inspirata de titlurile de la cea de-a 74-a editie a Festivalului de la Cannes, incheiata de curand. Unele dintre ele au fost premiate, altele nu.

De obicei, nu imi place sa stiu foarte multe detalii despre filmele pe care urmeaza sa le vad. Numele celor implicati in realizarea lor, trofeele sau nominalizarile, trailerul si/sau o descriere minimala sunt suficiente. Uneori, e de ajuns sa stiu doar cine semneaza regia sau cine interpreteaza rolurile principale. Alteori, subiectul ales e cel care ma determina sa adaug imediat titlul pe lista de vazut. Daca e recomandat de o prietena, isi asigura usor locul pe lista.

Si filmele alese acum au in spate un mix de motive. De data asta insa, am facut un lucru pe care obisnuiesc sa-l evit inainte de a vedea productiile. Am citit mai multe recenzii, iar acum unele asteptari imi sunt influentate de informatiile aflate si de experientele celor care semneaza articolele respective.

Iata titlurile lungmetrajelor in ordine alfabetica! Descrierile se bazeaza in mare parte pe informatiile de prezentare ale filmelor,  ce sunt mentionate pe site-ul Festivalului de la Cannes.

*

ANNETTE

ANNETTE de Leos Carax. Foto: Cu amabilitatea UGC Distribution / © CG Cinema International

Annette, in regia lui Leos Carax, a deschis editia de anul acesta a festivalului si a fost distins, in cadrul competitiei, cu premiul pentru cel mai bun regizor. Am pus filmul pe lista de vazut inca dinainte de asta, chiar si fara a sti prea multe despre el.

Vestea ca ii are ca protagonisti pe Marion Cotillard si pe Adam Driver a ajuns la mine aproape ca o promisiune ca voi vedea un film cu care voi rezona. Faptul ca e un musical suprarealist mi-a accentuat curiozitatea.

Actiunea se petrece in Los Angeles-ul zilelor noastre si se concentreaza pe cuplul format din Ann, o cantareata celebra de opera, si comediantul Henry. Cand se naste primul lor copil, o fetita pe care cei doi o numesc Annette, viata lor se schimba intr-un mod neobisnuit.

Dupa premiera de la Cannes, filmul a starnit reactii impartite. Asa ca ramane de vazut de ce parte a baricadei ma voi afla eu.

*

BERGMAN ISLAND

BERGMAN ISLAND. Foto: Cu amabilitatea Les Films du Losange

Sunt mai multe lucruri care, impreuna, m-au convins sa adaug pe lista filmul Bergman Island. Faptul ca poarta semnatura unei regizoare e unul dintre ele. Este vorba despre regizoarea si scenarista Mia Hansen-Love, care nu este la prima prezenta la Cannes. De altfel, in 2009, ea a castigat Premiul Special al Juriului la sectiunea Un Certain Regard, pentru pelicula Father of My Children.

A contat si subiectul ales, doi oameni care scriu, aflati in cautarea inspiratiei, si apoi cinematografia, atat cat am putut surprinde din trailer. Si mai sunt cele cateva detalii din sinopsisul peliculei. In vara petrecuta de cuplul de cineasti pe insula Faro, locul unde a trait si creat Bergman, limitele dintre realitate si fictiune ajung sa se estompeze pentru cei doi.

Din distributie fac parte actorii Vicky Krieps, Mia Wasikowska, Tim Roth si Anders Danielsen Lie.

*

LA CIVIL

Cu o poveste inspirata din viata reala, filmul La civil, in regia Teodorei Ana Mihai, a castigat Prix de l’Audace, in competitia Un Certain Regard. Despre el, am aflat deja ca va avea premiera in Romania in cadrul editiei din acest an a evenimentului Les Films de Cannes a Bucarest.

Pelicula prezinta provocarile cu care se confrunta Cielo in incercarea de a-si gasi fiica rapita de un cartel din nordul Mexicului. Fara sprijinul de care era nevoie din partea autoritatilor, ea ajunge sa fie ajutata de un locotenent pe nume Lamarque. Acesta este motivat de avantajele pe care i le-ar putea aduce informatiile adunate de Cielo in demersul ei, din care nu va lipsi violenta.

O productie Belgia, Romania, Mexic, filmul ii are in distributie pe Arcelia Ramirez, Daniel Garcia, Alvaro Guerrero, Jorge A. Jimenez, Ayelen Muzo sau Eligio Melendez.

*

LINGUI: THE SACRED BONDS

LINGUI. Foto: Cu amabilitatea Ad Vitam Distribution / © Pili Films, Mathieu Giombini

Inclus in selectia oficiala, Lingui: The Sacred Bonds, in regia lui Mahamat-Saleh Haroun, spune povestea unei femei pe nume Amina, care locuieste, impreuna cu fiica ei de 15 ani, la periferia capitalei Ciadului, N’Djamena. Vestea ca fiica ei e insarcinata si nu isi doreste aceasta sarcina le pune intr-o situatie cel putin dificila, ele traind intr-o tara in care avortul reprezinta o alegere condamnata, deopotriva, de religie si de lege.

Filmul a avut parte de o serie de aprecieri. In articolul scris pentru ScreenDaily.com, Wendy Ide considera Lingui: The Sacred Bonds un film care sprijina feminismul din Africa Centrala.

*

THE FRENCH DISPATCH

THE FRENCH DISPATCH. Foto: Cu amabilitatea Searchlight Pictures / © 2021 20th Century Studios All Rights Reserved

The French Dispatch, in regia lui Wes Anderson, are o distributie cat se poate de generoasa in nume celebre. Tilda Swinton, Frances McDormand, Lea Seydoux, Saoirse Ronan, Elisabeth Moss, Timothee Chalamet, Bill Murray, Edward Norton, Benicio Del Toro, Jeffrey Wright, Christoph Waltz, Adrien Brody, Owen Wilson… si lista nu e completa.

Toti au acceptat sa aduca pe marile ecrane o serie de povesti gazduite in paginile unei reviste. Este vorba despre ultima editie a unei publicatii americane, care a fost tiparita intr-un oras francez imaginar, din secolul al XX-lea.

Chiar daca nu a castigat la Cannes, pelicula a primit una dintre cele mai lungi ovatii. Este un moment des mentionat in media – asta daca pot numi moment cele 9 minute de aplauze si manifestari ale entuziasmului. Cu aceasta ocazie, m-am amuzat sa aflu cum Kyle Buchanan a disecat ovatia pana la secunda pentru The New York Times, in articolul Cannes: Anatomy of a Standing Ovation for ‘The French Dispatch.

*

TITANE

Titane este marele castigator al editiei de anul acesta, iar Julia Ducournau a devenit, cu aceasta ocazie, cea de-a doua regizoare, din istoria festivalului, recompensata cu trofeul Palme d’Or.

Dupa ce am aflat mai multe lucruri decat mi-as fi dorit despre ce se intampla in Annette, am incercat sa nu se mai intample la fel si cu Titane. Desi e unul dintre titlurile care ma intriga, m-am rezumat la fragmentele de recenzii cu impresiile lasate de el, evitand (cat am putut) paragrafele care pareau ca transmit detalii concrete din actiune. Ce stiu acum nu face altceva decat sa imi starneasca si mai mult curiozitatea.

Sinopsisul e unul destul de enigmatic la randul sau: “Dupa o serie de crime inexplicabile, un tata se reuneste cu fiul sau care a fost disparut timp de 10 ani.”

*

Aceste titluri nu reprezinta toate filmele de la Cannes pe care mi-as dori sa le vad, dar ele sunt, in acest moment, cele cu care as incepe daca as avea de ales. Daca vrei sa iti alcatuiesti propria lista, o poti face navigand printre titluri, descrieri, trailere si conferinte de presa pe festival-cannes.com.

Imagine principala: ANNETTE de Leos Carax. Foto: Cu amabilitatea UGC Distribution / © CG Cinema International

PUBLISHED ON 23.07.2021

more in Mood Board