AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Fashion Utopias @ London Fashion Week
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Fashion Utopias @ London Fashion Week

“Intr-o perioada in care, deseori, pare ca am plonjat intr-o era a distopiei, sa te gandesti la opusul ei devine un act eliberator: daca am putea crea o Utopie, cum am vrea sa fie aceasta?” Intrebarea lui Sarah Mower, ambasadoarea British Fashion Council si critic de moda la Voguerunway.com, si-a gasit raspunsul in cadrul editiei din acest an a International Fashion Showcase, dezvoltata in jurul temei “Fashion Utopias”. Desfasurat, intre 19-23 februarie, la Saptamana Modei de la Londra, evenimentul a reunit expozitiile a 24 de tari, printre care s-a aflat si Romania.

Aceasta a reprezentat cea de-a sasea prezenta consecutiva la Saptamana Modei de la Londra si prima in care proiectul Romaniei a fost dedicat in exclusivitate bijuteriei contemporane. Conform Institutului Cultural Roman, instalatia conceputa de designerii Otilia Mihalcea, Ioana Ardelean, Andreia Popescu si Adelina Petcan a impresionat atat de tare juriul, incat acesta a acordat in cadrul Emerging Talent Awards primul trofeu pentru designul de accesorii. Otilia Mihalcea, creatoarea brandului Oval, a fost castigatoarea acestuia. In cadrul competitiei, Hala Kaiksow din Bahrain a fost desemnata cel mai bun designer, Tala Hajjar din Liban – cel mai bun curator, iar Cehia a primit trofeul Showcase Winner.

Intitulata “Found.Lost.Found”, expozitia Romaniei a prelucrat notiunea tezaurului dacic printr-o abordare conceptuala. Aceeasi idee a fost dezvoltata in directii creative diferite, exprimand viziunea fiecarei artiste. Prin colectia Neotectonics, Otilia Mihalcea a explorat dimensiunile materiale ale notiunii de istorie, ca o constructie eliberata de sub straturile de idealism, asezate inevitabil de-a lungul timpului. Rezultatul a fost o serie de bijuterii din alama placata cu aur, in care structurile organice sunt reinterpretate si prelucrate in forme abstracte. Cuts to the Pith of Matter, colectia arhitectei si creatoarei de bijuterii Ioana Ardelean, a pornit de la ideea ca, atata timp cat nu este ascuns, tezaurul ramane valoros chiar daca partile lui sunt deteriorate sau impartite. Formele si texturile bijuteriilor sunt inspirate de spatiile ramase goale in interiorul pieselor sparte, precum si de urmele lasate pe suprafata obiectelor de diferite evenimente violente. Piesele colectiei Wall of Civilization, realizata de Andreia Popescu, transpun ruinele Cetatii Sarmizegetusa in universul bijuteriei contemporane. Formele zidurilor, aflate astazi partial la suprafata, au inspirat piese cu volumetrii accentuate, devenite emblematice pentru designerul roman. Lot 26 este colectia Adelinei Petcan. Pornind de la dovezile care atesta ca unele piese ale tezaurului dacic aveau un rol strict ritualic, colectia ei isi propune sa evidentieze legatura intima care se contureaza intre o bijuterie si cel care o poarta. Incarcat de semnificatii personale, valoarea obiectului devine adesea de nepretuit.

Prezentata in una dintre cele 13 incaperi ale Somerset House, instalatia curatoriata de David Sandu a fost completata de proiectiile multimedia ale Black Horse Mansion. Asezate pe discuri suspendate in aer, bijuteriile se reflectau pe suprafata transparenta a acestora. Imaginile create astfel au devenit o continuare a obiectelor si mi-au purtat gandul la raportul descoperit – ascuns, explorat in cadrul colectiilor. Obiectul in sine reprezenta evidenta tezaurului scos la suprafata, iar reflexia lui sublinia posibilitatea ca parti din tezaur sa fie inca ascunse. Mai multe imagini cu instalatia Romaniei ce a fost realizata cu sprijinul Asociatiei Nationale pentru Bijuterie Contemporana Assamblage si al Institutului Cultural Roman la Londra, gasesti aici!

In celelalte incaperi, am descoperit instalatiile propuse de Austria, Republica Ceha, Egipt, Guatemala, Indonezia, Liban, Coreea, Portugalia, Filipine, Nigeria, Slovacia si Ucraina, precum si expozitia Next in Line, care a adus impreuna creatii realizate de designeri din tari, precum Argentina, Bahrain, Georgia, India, Kazahstan, Olanda sau Senegal. Designerii din Guatemala, de exemplu, au recreat in miniatura piesele lor vestimentare care au fost purtate de papusi traditionale (Worry Dolls). Creatiile participantilor din Indonezia au reprezentat fiecare cate un element primordial – pamant, foc, apa si vant – si au transformat instalatia intr-o cautare al celui de-al cincelea element unificator. Conturate in albastru, propunerile designerilor din Liban au transpus in vestimentatie diferite elemente arhitecturale libaneze. Chiar daca utopia a reprezentat o sursa de inspiratie, viziunile estetice ale celor 80 de designeri participanti au proiectat repere realiste pentru viitorul modei.

Foto: Agnese Sanvito via British Council, Ioana Lovin (arhiva personala)

PUBLISHED ON 25.02.2016

more in Fashion Etc