ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Fashion Utopias @ London Fashion Week
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Fashion Utopias @ London Fashion Week

“Intr-o perioada in care, deseori, pare ca am plonjat intr-o era a distopiei, sa te gandesti la opusul ei devine un act eliberator: daca am putea crea o Utopie, cum am vrea sa fie aceasta?” Intrebarea lui Sarah Mower, ambasadoarea British Fashion Council si critic de moda la Voguerunway.com, si-a gasit raspunsul in cadrul editiei din acest an a International Fashion Showcase, dezvoltata in jurul temei “Fashion Utopias”. Desfasurat, intre 19-23 februarie, la Saptamana Modei de la Londra, evenimentul a reunit expozitiile a 24 de tari, printre care s-a aflat si Romania.

Aceasta a reprezentat cea de-a sasea prezenta consecutiva la Saptamana Modei de la Londra si prima in care proiectul Romaniei a fost dedicat in exclusivitate bijuteriei contemporane. Conform Institutului Cultural Roman, instalatia conceputa de designerii Otilia Mihalcea, Ioana Ardelean, Andreia Popescu si Adelina Petcan a impresionat atat de tare juriul, incat acesta a acordat in cadrul Emerging Talent Awards primul trofeu pentru designul de accesorii. Otilia Mihalcea, creatoarea brandului Oval, a fost castigatoarea acestuia. In cadrul competitiei, Hala Kaiksow din Bahrain a fost desemnata cel mai bun designer, Tala Hajjar din Liban – cel mai bun curator, iar Cehia a primit trofeul Showcase Winner.

Intitulata “Found.Lost.Found”, expozitia Romaniei a prelucrat notiunea tezaurului dacic printr-o abordare conceptuala. Aceeasi idee a fost dezvoltata in directii creative diferite, exprimand viziunea fiecarei artiste. Prin colectia Neotectonics, Otilia Mihalcea a explorat dimensiunile materiale ale notiunii de istorie, ca o constructie eliberata de sub straturile de idealism, asezate inevitabil de-a lungul timpului. Rezultatul a fost o serie de bijuterii din alama placata cu aur, in care structurile organice sunt reinterpretate si prelucrate in forme abstracte. Cuts to the Pith of Matter, colectia arhitectei si creatoarei de bijuterii Ioana Ardelean, a pornit de la ideea ca, atata timp cat nu este ascuns, tezaurul ramane valoros chiar daca partile lui sunt deteriorate sau impartite. Formele si texturile bijuteriilor sunt inspirate de spatiile ramase goale in interiorul pieselor sparte, precum si de urmele lasate pe suprafata obiectelor de diferite evenimente violente. Piesele colectiei Wall of Civilization, realizata de Andreia Popescu, transpun ruinele Cetatii Sarmizegetusa in universul bijuteriei contemporane. Formele zidurilor, aflate astazi partial la suprafata, au inspirat piese cu volumetrii accentuate, devenite emblematice pentru designerul roman. Lot 26 este colectia Adelinei Petcan. Pornind de la dovezile care atesta ca unele piese ale tezaurului dacic aveau un rol strict ritualic, colectia ei isi propune sa evidentieze legatura intima care se contureaza intre o bijuterie si cel care o poarta. Incarcat de semnificatii personale, valoarea obiectului devine adesea de nepretuit.

Prezentata in una dintre cele 13 incaperi ale Somerset House, instalatia curatoriata de David Sandu a fost completata de proiectiile multimedia ale Black Horse Mansion. Asezate pe discuri suspendate in aer, bijuteriile se reflectau pe suprafata transparenta a acestora. Imaginile create astfel au devenit o continuare a obiectelor si mi-au purtat gandul la raportul descoperit – ascuns, explorat in cadrul colectiilor. Obiectul in sine reprezenta evidenta tezaurului scos la suprafata, iar reflexia lui sublinia posibilitatea ca parti din tezaur sa fie inca ascunse. Mai multe imagini cu instalatia Romaniei ce a fost realizata cu sprijinul Asociatiei Nationale pentru Bijuterie Contemporana Assamblage si al Institutului Cultural Roman la Londra, gasesti aici!

In celelalte incaperi, am descoperit instalatiile propuse de Austria, Republica Ceha, Egipt, Guatemala, Indonezia, Liban, Coreea, Portugalia, Filipine, Nigeria, Slovacia si Ucraina, precum si expozitia Next in Line, care a adus impreuna creatii realizate de designeri din tari, precum Argentina, Bahrain, Georgia, India, Kazahstan, Olanda sau Senegal. Designerii din Guatemala, de exemplu, au recreat in miniatura piesele lor vestimentare care au fost purtate de papusi traditionale (Worry Dolls). Creatiile participantilor din Indonezia au reprezentat fiecare cate un element primordial – pamant, foc, apa si vant – si au transformat instalatia intr-o cautare al celui de-al cincelea element unificator. Conturate in albastru, propunerile designerilor din Liban au transpus in vestimentatie diferite elemente arhitecturale libaneze. Chiar daca utopia a reprezentat o sursa de inspiratie, viziunile estetice ale celor 80 de designeri participanti au proiectat repere realiste pentru viitorul modei.

Foto: Agnese Sanvito via British Council, Ioana Lovin (arhiva personala)

PUBLISHED ON 25.02.2016

more in Fashion Etc