EDITOR'S CHOICE

Bretonul scurt. De la Audrey...

Bretonul reprezinta una dintre cele mai simple variante de a obtine…

EDITOR'S CHOICE

Culorile. Mic glosar de interpretari...

O culoare poate lua forma unui obiect sau numele unui designer,…

EDITOR'S CHOICE

Wrapped Around Your Finger

Inelele sunt cele mai fotografiate bijuterii din telefonul meu. Am observat…

INSPIRATIE

Pulover sau cardigan?

Pulover sau cardigan? Este intrebarea care mi-a venit in minte zilele…

EDITOR'S CHOICE

Acasa. “Work in progress”.

Acasa ramane “work in progress”, indiferent cat timp a trecut de…

PARTENERIAT MEDIA

Castigatorii Digital Divas Awards 2024

Cea de-a 12-a editie Digital Divas Awards a avut loc, pe…

INSPIRATIE

I am: Celine Dion. O...

Celine Dion e printre putinii artisti care se regasesc pe coloana…

Editor's Choice

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite si primite deopotriva. Cele clasice ma conecteaza instant la momente dragi din copilarie, iar asta le garanteaza un loc special pe viata. Printre cele din amintirile recente, unele au primit inca o dimensiune, chiar si lumini led, si au devenit fragmente in miniatura din lumea inconjuratoare. Doua imagini compuse din sute de piese din carton stau si azi agatate de un perete in apartamentul in care am crescut. Au fost munca in echipa daca punem la socoteala sprijinul moral oferit. Altfel, contributia mea n-a fost una semnificativa - eram prea mica si nerabdatoare, dar mi s-a intiparit in minte perioada in care au fost facute si bucuria starnita de lungile cautari incheiate cu cate o reusita. De curand, am construit un puzzle 3D, primit cadou de ziua mea. O sera cu o atmosfera calda, la care visez, de mult timp, in viata reala si pe care o am, deocamdata, la o dimensiune care sa-i permita sa stea printre cartile din biblioteca. Mi-a luat cateva ore bune sa asez fiecare piesa la locul ei, intr-o ordine urmata cu atentie si rabdare. Pe masura ce dadeam paginile manualului de instructiuni, sera mea capata o forma din ce in ce mai clara. O scara serpuita, un dulapior, o ladita cu flori, o carte, dou...

Inapoi Inainte
Fashion Utopias @ London Fashion Week
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Fashion Utopias @ London Fashion Week

“Intr-o perioada in care, deseori, pare ca am plonjat intr-o era a distopiei, sa te gandesti la opusul ei devine un act eliberator: daca am putea crea o Utopie, cum am vrea sa fie aceasta?” Intrebarea lui Sarah Mower, ambasadoarea British Fashion Council si critic de moda la Voguerunway.com, si-a gasit raspunsul in cadrul editiei din acest an a International Fashion Showcase, dezvoltata in jurul temei “Fashion Utopias”. Desfasurat, intre 19-23 februarie, la Saptamana Modei de la Londra, evenimentul a reunit expozitiile a 24 de tari, printre care s-a aflat si Romania.

Aceasta a reprezentat cea de-a sasea prezenta consecutiva la Saptamana Modei de la Londra si prima in care proiectul Romaniei a fost dedicat in exclusivitate bijuteriei contemporane. Conform Institutului Cultural Roman, instalatia conceputa de designerii Otilia Mihalcea, Ioana Ardelean, Andreia Popescu si Adelina Petcan a impresionat atat de tare juriul, incat acesta a acordat in cadrul Emerging Talent Awards primul trofeu pentru designul de accesorii. Otilia Mihalcea, creatoarea brandului Oval, a fost castigatoarea acestuia. In cadrul competitiei, Hala Kaiksow din Bahrain a fost desemnata cel mai bun designer, Tala Hajjar din Liban – cel mai bun curator, iar Cehia a primit trofeul Showcase Winner.

Intitulata “Found.Lost.Found”, expozitia Romaniei a prelucrat notiunea tezaurului dacic printr-o abordare conceptuala. Aceeasi idee a fost dezvoltata in directii creative diferite, exprimand viziunea fiecarei artiste. Prin colectia Neotectonics, Otilia Mihalcea a explorat dimensiunile materiale ale notiunii de istorie, ca o constructie eliberata de sub straturile de idealism, asezate inevitabil de-a lungul timpului. Rezultatul a fost o serie de bijuterii din alama placata cu aur, in care structurile organice sunt reinterpretate si prelucrate in forme abstracte. Cuts to the Pith of Matter, colectia arhitectei si creatoarei de bijuterii Ioana Ardelean, a pornit de la ideea ca, atata timp cat nu este ascuns, tezaurul ramane valoros chiar daca partile lui sunt deteriorate sau impartite. Formele si texturile bijuteriilor sunt inspirate de spatiile ramase goale in interiorul pieselor sparte, precum si de urmele lasate pe suprafata obiectelor de diferite evenimente violente. Piesele colectiei Wall of Civilization, realizata de Andreia Popescu, transpun ruinele Cetatii Sarmizegetusa in universul bijuteriei contemporane. Formele zidurilor, aflate astazi partial la suprafata, au inspirat piese cu volumetrii accentuate, devenite emblematice pentru designerul roman. Lot 26 este colectia Adelinei Petcan. Pornind de la dovezile care atesta ca unele piese ale tezaurului dacic aveau un rol strict ritualic, colectia ei isi propune sa evidentieze legatura intima care se contureaza intre o bijuterie si cel care o poarta. Incarcat de semnificatii personale, valoarea obiectului devine adesea de nepretuit.

Prezentata in una dintre cele 13 incaperi ale Somerset House, instalatia curatoriata de David Sandu a fost completata de proiectiile multimedia ale Black Horse Mansion. Asezate pe discuri suspendate in aer, bijuteriile se reflectau pe suprafata transparenta a acestora. Imaginile create astfel au devenit o continuare a obiectelor si mi-au purtat gandul la raportul descoperit – ascuns, explorat in cadrul colectiilor. Obiectul in sine reprezenta evidenta tezaurului scos la suprafata, iar reflexia lui sublinia posibilitatea ca parti din tezaur sa fie inca ascunse. Mai multe imagini cu instalatia Romaniei ce a fost realizata cu sprijinul Asociatiei Nationale pentru Bijuterie Contemporana Assamblage si al Institutului Cultural Roman la Londra, gasesti aici!

In celelalte incaperi, am descoperit instalatiile propuse de Austria, Republica Ceha, Egipt, Guatemala, Indonezia, Liban, Coreea, Portugalia, Filipine, Nigeria, Slovacia si Ucraina, precum si expozitia Next in Line, care a adus impreuna creatii realizate de designeri din tari, precum Argentina, Bahrain, Georgia, India, Kazahstan, Olanda sau Senegal. Designerii din Guatemala, de exemplu, au recreat in miniatura piesele lor vestimentare care au fost purtate de papusi traditionale (Worry Dolls). Creatiile participantilor din Indonezia au reprezentat fiecare cate un element primordial – pamant, foc, apa si vant – si au transformat instalatia intr-o cautare al celui de-al cincelea element unificator. Conturate in albastru, propunerile designerilor din Liban au transpus in vestimentatie diferite elemente arhitecturale libaneze. Chiar daca utopia a reprezentat o sursa de inspiratie, viziunile estetice ale celor 80 de designeri participanti au proiectat repere realiste pentru viitorul modei.

Foto: Agnese Sanvito via British Council, Ioana Lovin (arhiva personala)

PUBLISHED ON 25.02.2016

more in Fashion Etc