HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Fashion PR. Cu Vicki Nicola si Noemi Meilman
Interviu
Autor: Ioana Lovin

Fashion PR. Cu Vicki Nicola si Noemi Meilman

Vicki Nicola si Noemi Meilman stabilesc impreuna coordonatele unei calatorii in universul Fashion PR-ului pentru cursantii avansati ai scolii Naked PR. Colaborarea lor a devenit pretextul perfect pentru un interviu in echipa. Ne-au dezvaluit din itinerariul noului curs, ne-au povestit despre ce inseamna un PR reusit, ne-au vorbit despre moda, despre intalnirile lor cu inspiratia si despre importanta insight-ului personal in comunicare.

Cu o experienta de 13 ani in publicitate si reviste glossy, Vicki Nicola este astazi ownerul enciclopediei online de moda si lifestyle Vickipedia.ro, managing partner la MyMedia Branded Content si colaborator la revistele The One si Harper’s Bazaar Romania. Noemi Meilman imbina pr-ul cu marketingul din 2003. In prezent, ea colaboreaza cu Harper’s Bazaar Romania, se ocupa de partea de PR pentru concept-store-ul The Place si pentru tineri designeri romani, iar pe PlacerileluiNoe.ro isi noteaza visele si visurile.

vicki_noemi_main

In aceasta toamna, veti sustine impreuna modulul pentru avansati al cursului de Fashion PR din cadrul Naked PR. Povestiti-mi despre el in cateva cuvinte.

Vicki Nicola: De foarte multe ori, PR-ul (Fashion PR cu atat mai mult) este reprezentat in imagini prefabricate legate de evenimente sofisticate, conversatii si interviuri cu celebritati. Aceasta este haina glamour a profesiei. Cea de fotografie. Noi ne propunem sa o prezentam in tinutele ei de zi cu zi, sa parasim sala de bal pentru cea de brainstorming. Locul magic in care se nasc concepte si se modeleaza campanii bune de PR. Cred ca un PR are informatie, iar un PR bun are si inspiratie. As vrea ca la finalul acestui modul, cursantii sa se simta inspirati sa faca aceasta profesie in registrul excelentei.
Noemi Meilman
: Naked PR Advanced a pornit mai intai de la cerinta fostelor studente de la Naked PR beginners – curs pe care il tin alaturi de Ana Bucur si care se afla deja la cea de a treia editie. Naked PR advanced este un fel de tort (ca sa ma exprim intr-o maniera culinara), la care se va munci mult, dar care sper sa aiba cea mai buna glazura la finalul celor 7 saptamani. Vor fi multe studii de caz. Vom avea invitati din PR-ul de moda, retaileri de nisa si multibranduri, vom avea de pregatit o lansare de colectie a unui designer roman si vor fi multe povesti frumoase.

“O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte.” Este o expresie pe care o auzim adesea in diferite contexte. Cat valoreaza cuvantul in PR?

Vicki Nicola: Cuvintele au sens! Un om bun de PR stie si valorifica acest lucru mereu. In plus, cuvintele au o relativitate care iti lasa mereu loc de negociere. Niciun cuvant nu poate fi catalogat la modul absolut: bun sau rau, corect sau incorect, urat sau frumos. El devine intr-un fel sau altul in functie de context. Cuvintele sunt precum hainele. Toti le folosim, dar numai unii stiu sa le aleaga si sa le ordoneze astfel incat sa exprime ceva. Din acest punct de vedere, oamenii de PR sunt un fel de stilisti pentru cuvinte. Si, ca sa iti raspund tot printr-o expresie, “Iti dau cuvantul meu!”. Pentru ca da, in aceasta profesie cuvantul este o garantie.
Noemi Meilman: Din experienta mea de pana acum (PR si marketing in the twilight zone of fashion), cu cat mai putine cuvinte, dar corect scrise si transmise, cu atat mai bine. Si asa ne intoarcem la imagine. Cred ca PR-ul de moda inseamna 80% imagine si 20% cuvinte.

Cand se vorbeste despre Fashion PR reusit, spre ce campanii vi se indreapta gandul?

Vicki Nicola
: Intotdeauna urmaresc campaniile brandurilor mari de moda pentru ca reusesc sa imbine perfect inovatia si protocolul traditional de comunicare. Cred ca astazi, o campanie foarte buna de PR inseamna un mix echilibrat intre reguli de manual si idei freestyle. Imi place de exemplu cum un brand global precum Nike mizeaza pe componenta micro-sociala si creeaza evenimente la nivel hiperlocal; cum Burberry, un brand high-end fashion cu traditie continua sa isi consolideze pozitia prin canalele traditionale, dar are si continut dedicat pentru online; cum H&M, printr-o decizie strategica de a legitima un trend al pietei – flirtul dintre designul de calitate si produsele mass market – a inventat, de fapt, o fomula magica de a castiga “free publicity”.
Noemi Meilman
:
Cateva exemple au fost date si la cursul Naked PR intermediari – Gucci, Louis Vuitton, Diesel, Benetton, H&M, Net-A-Porter (pentru revista Mr. Porter mai ales), Lancel (cu B.B. si Gala & Dali), Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Brunello Cucinelli. In general, memorabilitatea campaniilor consta in a spune povesti. Daca omul de PR nu spune o poveste, atunci este putin probabil sa atraga atentia ceea ce vrea sa transmita, sau daca o va face, memoria destinatarilor va fi de scurta durata. Cred ca timpul are un rol vital atunci cand vorbim despre PR. Un brand se construieste in timp. Iar omul de PR are nevoie de timp pentru „a convinge” publicul ca produsul pe care il endorseaza isi respecta promisiunea. Timp, sa te tii de cuvant, iata niste termeni care nu suna prea „fashion”, dar sunt foarte importanti.

Ce reprezinta pentru voi moda?

Vicki Nicola
: Este o carte de vizita cu potential creativ, mereu vizibila si, deci, un instrument de PR foarte ofertant.
Noemi Meilman: Moda este pentru mine ceva comod, usor socialist si etic. Ma uit la un obiect vestimentar si ma gandesc ca daca l-as imbraca si peste 20 de ani, atunci acel obiect trebuie sa fie in garderoba mea. Designeri romani + designeri internationali – epatare = Moda ideala pentru Noemi.

Fiecare dintre voi este autoarea unui blog personal. Ce v-a ghidat spre decizia de a dezvolta aceste proiecte si care este conceptul din spatele lor?

Vicki Nicola: Am inceput sa scriu pe blog din 2009. La inceput era mai degraba un loc de intalnire pentru exercitiul de scris si pasiunea pentru moda. In timp a devenit o preocupare mai sofisticata cu documentare si formule mai creative de ambalare a informatiei, precum interviul si filmul de moda. Vickipedia.ro este un loc de joaca profesionist, unde incerc sa aduc mereu la aceeasi masa, moda si creativitatea.
Noemi Meilman: Cristina Bazavan mi-a spus prin 2008 sa imi fac blog. Apoi mi-au mai spus si alti prieteni din presa scrisa si din moda (Mirela Bucovicean, Ioana Ulmeanu, Robert Ratiu). La finele lui 2011, Cristina Pop si Lili Misaila de la Antz Communication/Eroii Romaniei Chic / 1000 de sfaturi au venit si cu numele: „Fetita, blogul tau trebuie sa se numeasca Placerile lui Noe”. Si asa i-a ramas numele. Este un loc in care scriu despre ce imi place, un proiect care mi-a inspirat alte proiecte dragi in derulare – Book Cover Tee si Magic Cities – si care vor urma: KIMONOE, Carnetul de vise si visuri. Placerile lui Noe a adunat cumva, prin toate proiectele realizate pana acum, o multime de oameni dragi mie, multi dintre ei prieteni vechi sau care mi-au devenit prieteni in ultimii doi ani.

Cand vine vorba de inspiratie, mai degraba va gaseste ea sau sunteti voi cele care o cauta?
Vicki Nicola: La mine inspiratia nu are program cu publicul. Nu ma cauta si nici nu se arata cand o caut eu. Cu inspiratia ma intalnesc intamplator, e adevarat foarte des. Tot ce pot sa fac este sa “fotografiez” aceste momente magice in idei listate in agenda sau in “notes”. Si, cand am nevoie, ma uit peste “fotografii”.
Noemi Meilman: Uneori inspiratia ma gaseste (si destul de repede, cred ca are un GPS bun), alteori o gasesc eu pe ea (mai ales in calatoriile mele).

Un moment din cariera de care va amintiti intotdeauna cu placere este…

Vicki Nicola: Prima mea prezentare de proiect, pe care am sustinut-o in fata colegilor din agentie. Era un test pentru noii veniti in advertising si PR. A fost prima data cand mi-am confirmat plenar ca intre formula conventionala si insight-ul personal trebuie sa il aleg intotdeauna pe cel de-al doilea. Este un ingredient autentic care ii atinge pe oameni si, deci, iti face mesajul auzit.
Noemi Meilman
: 2006-2008, perioada de glorie a revistei Tabu. Am fost atunci o echipa senzationala. Si ce bine ca am ramas cu totii in legatura.

Dar una dintre cele mai mari provocari pe care le-ati depasit?

Vicki Nicola: Ma tot gandesc la un exemplu concret. Dar fiind momente deja rezolvate, nu mi se mai par provocari demne de mentionat acum. Ce pot sa spun este ca fiecare zi poate sa vina cu o noua provocare. Adaptabilitatea si bunul simt raman chei universale.
Noemi Meilman: Nu cred ca am intalnit inca acea mare provocare, dar nu se stie niciodata. Cred ca toate momentele mai dificile intalnite pana acum au fost urmate de momente atat de bune, incat uitandu-ma in urma, acestea s-au transformat doar in niste trambuline chic.

Descrie-ne-o pe Noemi Meilman in cateva cuvinte.

Vicki Nicola: Merg la orice eveniment organizat de Noemi, stiind ca va fi o intamplare cu aura buna. Noemi are aceasta mare calitate de a regla mereu in nota pozitiva relatiile dintre oameni. Este un talent pe care il intalnesc din ce in ce mai rar si il apreciez din ce in ce mai mult. Si cred ca este unul dintre motivele pentru care proiectele ei de PR au succes. Pentru ca, fundamental, ele sunt un demers pozitiv. Rezonanta de PR este o consecinta fireasca si nu cautata.

Descri-o pe Vicki Nicola in cateva cuvinte.

Noemi Meilman: Vicki este #vickipedia #thegentlewoman #thehost & #thequeenofthewords. Ar mai fi niste hashtag-uri, dar le pastrez pentru alta data.

Fotografie principala: Andreea Macri
Fotografie interior: arhiva personala Vicki Nicola

PUBLISHED ON 06.10.2014

more in Conversation Marks