HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Emotion in Motion

Digitalul a schimbat mult felul in care interactionam cu fotografia. Pe de-o parte, ne-a adus-o mai aproape, iar multi am integrat-o in rutina de zi cu zi. Un smartphone si, daca vrem, putem imortaliza orice si oricat. Pe de alta parte, a stabilit o granita intre noi si imaginile realizate. Ecranul impune un fel de relatie la distanta.

In acest context, un proiect fotografic ce reduce la zero distanta dintre privitor si imagine devine un generator de emotii… instant. Gazduita de Kube Musette, pana 22 iulie, expozitia Emotion in Motion reuneste perspectivele a 12 artisti romani si internationali asupra uneia dintre cele mai oneste, dinamice si imprevizibile formate de fotografie: polaroidul. El limiteaza incercarile pe care le ai la dispozitie pentru a surprinde un anumit cadru si nu ofera posibilitatea de a retusa detalii in Photoshop si nici de a multiplica momentul.

Emotion in Motion este prima expozitie Romanian Polaroid Photographers (RPP) din Bucuresti, dupa ce proiectul fondat Ioana Cristina Casapu si Dragos Malaescu a debutat anul trecut la Barcelona. “Multi dintre romanii care fotografiaza Polaroid nu mai locuiesc in tara, asa ca a fost destul de dificil sa ii vanam si sa inchegam acest proiect cu alti fotografi decat in editiile precedente. Show-ul din Bucuresti este la prima editie de sine statatoare si respecta formula din Barcelona: un produs complex, la intalnirea dintre arta fotografica, design si instalatie in spațiul expozitional, aducand impreuna oameni din jurnalism, fotografie, design, arhitectura si prelucrare lemn,” povesteste Ioana.

Cele aproximativ 100 de fotografii instant semnate de Matei Branea, Anton Roland Laub, Ioana Cristina Casapu, Cosmin Bumbut, Ina Ionescu, Barna Nemethi, Andrei Nico, Horia Brebeneanu, Irina Magurean, Sven Van Driessche, Andres Aguilar Caro si Rachel Frank sunt prezentate sub forma unei instalatii concepute de Ana Teodorescu si Irina Constantin de la MOFT. “Cand RPP au luat legatura cu studioul de design MOFT, au agreat ca aceasta emotie in miscare este sintagma care descrie cel mai fidel nasterea unei imagini pe Polaroid, si de aici MOFT a propus ideea cu instalatia interactiva care sustine contextul show-ului.”

Am vazut imagini care documenteaza Mineriada din luna iunie a lui 1990, cateva lucrari obtinute prin dubla expunere, portrete, fotografii care exploreaza relatia cu trupul si ilustratii realizate peste polaroid. Instalatia permite vizitatorilor sa interationeze cu o parte dintre fotografii. Prinse cu fire transparente de tavanul incaperii, ele par a fi suspendate in aer. Publicul poate nu doar sa le priveasca, ci si sa le atinga, sa le intoarca pe toate partile, sa le fotografieze. “Proiectul MOFT pentru expozitia RPP in spatiul KUBE Musette transpune in concret trasaturile principale ale unui polaroid: miscarea, efemeritatea si dinamismul, caracterisitici pe care le urmareste pana in detaliile compozitiei. Privitorul este implicat activ in spatiu. Invitat central la contemplare in lumea Emotion in Motion a celor 12 autori, acesta este mai apoi ghidat catre fiecare dintre ei, prin traseul circular al instalatiei,” completeaza Ioana Casapu.

Vernisajul a avut loc pe 17 august, iar expozitia ramane pe Calea Victoriei si zilele urmatoare. Poate fi vizitata vineri, 19 august, intre orele 19.00 – 22.00, iar in weekend, 20-21 august, intre orele 15.00 – 22.00. Pentru mai multe detalii si fotografii, intra pe pagina evenimentului Emotion in Motion.

Imagini cu instalatia: Ioana Casapu si Ana Teodorescu
Imagini de la vernisaj: Arhiva personala

PUBLISHED ON 19.08.2016

more in Mood Board