AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Documentarul “McQueen” la Bucharest Fashion Film Festival 2019

Documentarul “McQueen” la Bucharest Fashion Film Festival 2019

Documentarul McQueen, un portret impresionant al creatorului de moda britanic Alexander McQueen, face parte din selectia celei de-a treia editii a Bucharest Fashion Film Festival, ce are loc, intre 11 si 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada si Fix | Botanical Bar. Alaturi de el, a mai fost anuntat ca parte din program si cine-concertul The Inferno Unseen, o imbinare de muzica electronica cu imagini pana acum nevazute din arhiva filmului neterminat de Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964).

“Documentarul despre regretatul designer Alexander McQueen este fermecator, bantuitor, un must-see.” – Rolling Stone

Proiectat in premiera in Romania, documentarul McQueen (2018) prezinta interviuri exclusive cu prietenii apropiati si cu familia designerului, imagini de arhiva si o coloana sonora semnata de Michael Nyman. Regizorii Ian Bonhote si Peter Ettedgui construiesc, astfel, un portret palpitant al designerului deopotriva genial si torturat de propriii demoni. “Show-urile mele vorbesc despre sex, droguri si rock’n’roll. Vreau sa provoace entuziasm si piele de gaina. Vreau atacuri de inima. Vreau ambulanteā€, spunea Alexander McQueen.

In scurta sa cariera, el a realizat zeci de prezentari avangardiste, a colaborat cu Tim Burton si Lady Gaga, a creat costume de scena pentru David Bowie si a regizat videoclipuri pentru Bjork. Documentarul este distribuit in Romania de Atelier de Film in parteneriat cu Argo Art Consulting.

Cine-concertul editiei, The Inferno Unseen (2017), porneste de la The Inferno (1964), filmul neterminat al lui Henri-Georges Clouzot. Cu Romy Schneider ca protagonista, filmul urma sa descrie o poveste despre o obsesie si o gelozie extreme care iau forma unor halucinatii. Marcel (Serge Reggiani) o vede pe tanara sa sotie, Odette (Schneider), in ipostaze seducatoare. Filmat cu 12 camere, alb-negru si color, The Inferno a constituit pe atunci un proces extravagant, ce reflecta dorinta regizorului de a ridica cinemaul acelei perioade la rang de arta avangardista si de a identifica si explora noi modalitati de exprimare. Materialul original contine diverse experimente vizuale, dar si experimente inspirate de arta kinetica si Op Art sau teste de garderoba.

The Inferno Unseen (2017) este reconstruit de Marketa Uhlirova, cercetatoare si fondatoare a Festivalului Fashion in Film din Londra, si de compozitorul de muzica electronica Rollo Smallcombe, alaturi de colaboratori de la British Film Institute si Monocle. Smallcombe performeaza live in cadrul show-ului Inferno Unseen, ce a fost prezentat pana acum la Barbican Center din Londra, Museum of the Moving Image din New York si Pallazzo Grassi din Venetia.

Cea de-a treia editie a Bucharest Fashion Film Festival continua sa organizeze si competitia internationala de filme de moda. Peste 200 de productii de pe piata locala si internationala s-au inscris in 2018, iar 50 dintre ele au intrat in competitie pentru cele doua premii: Cel mai Bun Film si Cea mai buna Productie Locala. Anul acesta, va exista si un premiu special pentru inovatie: Fresh Perspectives.

Pe langa filme cult, documentare in premiera si un cine-concert spectaculos, o competitie internationala, dezbateri si workshopuri, editia Bucharest Fashion Film Festival 2019 prezinta si un colt de Virtual Reality, gazduit de Promenada Mall, un pretext pentru discutii despre folosirea noilor media si tehnologii in film si in procesul creativ, dar si o expozitie multimedia, ce cuprinde o selectie a unora dintre cele mai interesante filme de moda ale momentului.

Pentru mai multe detalii, viziteaza:
bucharestfashionfilm.ro
Facebook: @BucharestFashionFilmFestival
Instagram: @bucharestfashionfilmfest

Foto via Bucharest Fashion Film Festival

PUBLISHED ON 13.03.2019

more in Newsroom