WE LIKE

Artown NOW 2025. Spiritul locului...

Anuala de arta urbana Artown NOW de la Ploiesti prezinta toamna…

FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Documentarul “McQueen” la Bucharest Fashion Film Festival 2019

Documentarul “McQueen” la Bucharest Fashion Film Festival 2019

Documentarul McQueen, un portret impresionant al creatorului de moda britanic Alexander McQueen, face parte din selectia celei de-a treia editii a Bucharest Fashion Film Festival, ce are loc, intre 11 si 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada si Fix | Botanical Bar. Alaturi de el, a mai fost anuntat ca parte din program si cine-concertul The Inferno Unseen, o imbinare de muzica electronica cu imagini pana acum nevazute din arhiva filmului neterminat de Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964).

“Documentarul despre regretatul designer Alexander McQueen este fermecator, bantuitor, un must-see.” – Rolling Stone

Proiectat in premiera in Romania, documentarul McQueen (2018) prezinta interviuri exclusive cu prietenii apropiati si cu familia designerului, imagini de arhiva si o coloana sonora semnata de Michael Nyman. Regizorii Ian Bonhote si Peter Ettedgui construiesc, astfel, un portret palpitant al designerului deopotriva genial si torturat de propriii demoni. “Show-urile mele vorbesc despre sex, droguri si rock’n’roll. Vreau sa provoace entuziasm si piele de gaina. Vreau atacuri de inima. Vreau ambulante”, spunea Alexander McQueen.

In scurta sa cariera, el a realizat zeci de prezentari avangardiste, a colaborat cu Tim Burton si Lady Gaga, a creat costume de scena pentru David Bowie si a regizat videoclipuri pentru Bjork. Documentarul este distribuit in Romania de Atelier de Film in parteneriat cu Argo Art Consulting.

Cine-concertul editiei, The Inferno Unseen (2017), porneste de la The Inferno (1964), filmul neterminat al lui Henri-Georges Clouzot. Cu Romy Schneider ca protagonista, filmul urma sa descrie o poveste despre o obsesie si o gelozie extreme care iau forma unor halucinatii. Marcel (Serge Reggiani) o vede pe tanara sa sotie, Odette (Schneider), in ipostaze seducatoare. Filmat cu 12 camere, alb-negru si color, The Inferno a constituit pe atunci un proces extravagant, ce reflecta dorinta regizorului de a ridica cinemaul acelei perioade la rang de arta avangardista si de a identifica si explora noi modalitati de exprimare. Materialul original contine diverse experimente vizuale, dar si experimente inspirate de arta kinetica si Op Art sau teste de garderoba.

The Inferno Unseen (2017) este reconstruit de Marketa Uhlirova, cercetatoare si fondatoare a Festivalului Fashion in Film din Londra, si de compozitorul de muzica electronica Rollo Smallcombe, alaturi de colaboratori de la British Film Institute si Monocle. Smallcombe performeaza live in cadrul show-ului Inferno Unseen, ce a fost prezentat pana acum la Barbican Center din Londra, Museum of the Moving Image din New York si Pallazzo Grassi din Venetia.

Cea de-a treia editie a Bucharest Fashion Film Festival continua sa organizeze si competitia internationala de filme de moda. Peste 200 de productii de pe piata locala si internationala s-au inscris in 2018, iar 50 dintre ele au intrat in competitie pentru cele doua premii: Cel mai Bun Film si Cea mai buna Productie Locala. Anul acesta, va exista si un premiu special pentru inovatie: Fresh Perspectives.

Pe langa filme cult, documentare in premiera si un cine-concert spectaculos, o competitie internationala, dezbateri si workshopuri, editia Bucharest Fashion Film Festival 2019 prezinta si un colt de Virtual Reality, gazduit de Promenada Mall, un pretext pentru discutii despre folosirea noilor media si tehnologii in film si in procesul creativ, dar si o expozitie multimedia, ce cuprinde o selectie a unora dintre cele mai interesante filme de moda ale momentului.

Pentru mai multe detalii, viziteaza:
bucharestfashionfilm.ro
Facebook: @BucharestFashionFilmFestival
Instagram: @bucharestfashionfilmfest

Foto via Bucharest Fashion Film Festival

PUBLISHED ON 13.03.2019

more in Newsroom