WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Dinu Bodiciu, designerul care a imbracat-o pe Lady Gaga

Dinu Bodiciu, designerul care a imbracat-o pe Lady Gaga

Despre Dinu Bodiciu am auzit prima oara acum cativa ani. Avea un blog intesat de agende, jurnale si caiete imbracate in cele mai nastrusnice coperti. Dinu a mai tinut ateliere de bookbinding si a scos si o colectie de genti intitulata 3RROR, dupa care n-am mai stiut nimic despre el. Am aflat, cu mare surprindere si entuziasm, anul acesta, cum a absolvit scoala de moda de la Londra, si, mai ales, cum o tinuta de-a lui a ajuns la Lady Gaga. Asa ca i-am scris...

PeTocuri: Te stiam de la atelierele de bookbinding, de pe blogul cu agende si caiete fashionable si de la gentile pe care le-am tot vazut prin oras si pe net. Apoi am aflat ca ai plecat la Londra pentru un master in design. Cum ai luat aceasta decizie?

Dinu Bodiciu: Deoarece intodeauna mi-a placut sa realizez obiecte, iar aceste obiecte sa isi aiba utilitatea. Am incercat de fiecare data sa ma apropii cat mai mult de corpul uman, astfel dupa genti am ales hainele deoarece ele sunt o “extensie” a corpului avand rolul de a il proteja dar si de a il infrumuseta. Am ales Londra deoarece este renumita pentru traditia in croitorie, pentru scolile de design si pentru strazile pline de “victime” ale modei.

PT: Vorbeste-mi despre prima ta colectie. Unde va fi ea promovata, comercializata? Intentionezi sa continui aceasta directie?

DB: Colectia lansata in Februarie este “examenul” meu de absolvire al masteratului si a fost prezentata alaturi de colectiile intregului an la Victoria & Albert Museum. In urma acestui eveniment diferite agentii de presa, reviste de moda sau fotografi independenti m-au contactat pentru sesiuni foto unde doreau sa includa si elemente din colectia mea. In momentul de fata discut cu cateva concept-store-uri on-site si on-line despre a oferi spre vanzare parti din colectie.

PT: Cum ai descrie per total experienta studiului intr-o alta tara? Insights, parti rele, parti bune?

DB: Pentru mine acest program de master a avut un rol foarte important in descoperirea identitatii ca si designer si conturarea sistemului individual de lucru. Am fost surprins de cat de multa libertate i se acorda studentului din punct de vedere al orarului iar modul idividual de lucru te face sa iti modelezi propriile mecanisme astfel incat sa evoluezi independent.

“Am ramas putin blocat cand am vazut fotografiile cu hainele mele pe Lady Gaga, dar coplesit de bucurie in acelasi timp.”

PT: Una dintre tinutele tale a fost purtata de Lady Gaga – iata o stire care a facut inconjurul Romaniei. Cum s-a intamplat aceasta “aliniere” fericita de astre si cat de mult are de beneficiat un designer roman la debut de pe urma unei astfel de propagande?

DB: La cateva zile dupa lansarea colectiei am fost contactat prin biroul de PR al Universitatii de catre stilistul lui Lady Gaga cu rugamintea de a le trimite 5 tinute din colectie. Dintre aceste tinute era probabil ca ea sa poarte una la evenimentele la care urma sa ia parte in saptamanile urmatoare. Am ramas putin blocat cand am vazut fotografiile cu hainele mele pe ea, dar coplesit de bucurie in acelasi timp.



PT: Cum crezi ca este privit exportul de design romanesc pe piata internationala si de ce crezi ca tinerii designeri de la noi se bucura de recunoastere mai mult in afara tarii?

DB: Eu cred ca piata designului romanesc nu a fost inca explorata atat de mult de catre atentia media internationala. In utimul timp, dupa cum ai amintit si tu, aceasta atentie incepe sa se indrepte din ce in ce mai mult spre noi si datorita faptului ca tinerii designeri produc colectii cu un aer „fresh” dar si calitative.

PT: Multi critica invatamantul romanesc din zona de arta pentru inchistarea in teoretic si in canoane ce nu mai evoca cerintele si directiile pietei mondiale. Putem spera ca scoala de moda din Romania se va alinia la standardele internationale?

DB: Deoarece specializarea urmata de mine in tara a fost pe Graphic Design si primul meu contact cu un curs de Moda s-a intamplat la Londra nu pot sa compar aceste doua lumi.



PT: Ce sfat i-ai da unui tanar designer care intentioneaza sa studieze intr-o alta tara? Cum poate fi sustinuta o astfel de experienta didactica si care sunt avantajele pe termen lung?

DB: Cred ca in primul rand trebuie sa gaseasca scoala cea mai potrivita pentru ceeace doreste sa faca, fiecare scoala purtand propria ei amprenta care poate fi vazuta in colectiile de absolvire. Apoi cred ca e important de aflat care sunt sursele de finantare care pot fi abordate legate de cursul respectiv. Despre avantaje pe termen lung insa cred ca am putea vorbi peste cativa ani…

PUBLISHED ON 07.03.2011

more in Newsroom