AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
CULTURE CHANEL – Arta si moda

CULTURE CHANEL – Arta si moda

Arta a jucat un rol important in conturarea fiecarui capitol din povestea Chanel, iar cea mai recenta editie a expozitiei Culture Chanel isi propune sa ilustreze aceasta relatie de lunga durata. Prezentat mai intai la Muzeul de Arta Contemporana din Shanghai, apoi la Muzeul National de Arta al Chinei din Beijing, proiectul curatorului Jean-Louis Froment este in desfasurare la Guangzhou Opera House din China, pana pe 3 martie 2013.

Conceptul expozitiei a pornit de la baletul „Le Train Bleu” (Trenul Albastru), produs de Serge Diaghilev la inceputul anilor 20, iar piesa centrala este cortina de fundal realizata de Pablo Picasso. De altfel, pentru realizarea spectacolului, Diaghilev a reunit artisti importanti ai vremii, alegandu-i pe Darius Milhaud drept compozitor, pe Jean Cocteau ca libretist, pe Henri Laurens ca scenograf, pe Pablo Picasso pentru program si fundal si pe Mademoiselle Chanel ca designer de costume. Aceasta colaborare i-a oferit lui Coco Chanel oportunitatea de a lega prietenii cu oameni a caror viziune artistica si-a lasat amprenta asupra ei.

Cortina de fundal realizata de Pablo Picasso: © Victoria and Albert Museum, London, © Succession Picasso 2013

A respira, a misca, a iubi, a visa si a inventa sunt cele cinci teme ale expozitiei si totodata cuvintele care descriu perfect universul creativ Chanel. Culture Chanel reuneste 400 de lucrari ce includ fotografii, desene, picturi, manuscrise, carti, filme, piese vestimentare – create de la Mademoiselle Chanel si pana la Karl Lagerfeld, ceasornicarie, bijuterii si parfumuri. In plus, aproximativ 30 de desene dintr-o colectie privata de-a lui Picasso sunt expuse aici pentru prima oara. Pe langa acestea, sunt prezentate si cateva desene realizate de Amedeo Modigliani cu portretele protagonistilor baletului „Le Train Bleu”. Compusa in „5 acte si o pictura”, Culture Chanel dezvaluie la final capodopera proiectului: cortina lui Picasso. Realizata in 1924 de catre artistul spaniol, aceasta este pastrata la Muzeul Victoria & Albert din Londra si a fost imprumutata in mod exceptional pentru acest eveniment.

Gabrielle Chanel si Serge Lifar, 1937 Foto: Jean Moral © Brigitte Moral

Iata in continuare cateva imagini din cadrul expozitiei, dar si fotografii cu impresionanta Guangzhou Opera House, realizata de arhitecta Zaha Hadid.

Foto GuangZhou OperaHouse: Jonathan Leijonhufvud

Descopera mai multa pe site-ul oficial Culture Chanel!

PUBLISHED ON 29.01.2013

more in Newsroom