WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Initiative care sprijina lupta impotriva cancerului
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Initiative care sprijina lupta impotriva cancerului

Nu am avut pana acum probleme de sanatate care sa-mi dea viata peste cap. In schimb, m-am confruntat cu diagnosticele unor oameni dragi care mi-au dat si mie viata peste cap. Boala le schimba celor implicati rutina pe care o cunosteau atat de bine pana atunci si ii pune in ipostaze noi: de pacient sau de apartinator. Devin, dintr-odata, personaje despre care nu stiu prea multe. Si acum ce urmeaza?

Se spune ca “informatia inseamna putere.” Cand vine vorba despre sanatate, informatia poate face diferenta dintre viata si moarte. Controalele regulate contribuie la depistarea in faza incipienta a unei boli, iar, in fata unui diagnostic care sperie, informatia legata despre tot ceea ce implica tratamentul poate oferi incredere si curaj.

In urma cu mai bine de o saptamana, am participat la cea de cincea conferinta CSR4Women by Avon, singurul eveniment de acest gen dedicat proiectelor sociale pentru imbunatatirea calitatii vietii femeilor. In cadrul evenimentului, am aflat despre doua initiative dezvoltate tocmai din dorinta de a oferi sprijin pacientilor care se confrunta cu boli grave, de a oferi raspunsuri la intrebarile care, in astfel de situatii, vin val-vartej in minte sau chiar si la acele intrebari pentru care lipsesc poate cunostintele necesare pentru a le formula.

Victoria Asanache, navigator de pacienti si presedinta Asociatiei Amazonia

Ambele isi concentreaza atentia spre una dintre cele mai raspandite maladii: cancerul. Prima dintre initiativele despre care vreau sa povestesc cateva cuvinte apartine Asociatiei Amazonia, o organizatie care gestioneaza singurul program de indrumare a pacientilor oncologici din Romania, desfasurat la Institutul Oncologic din Bucuresti. Presedinta a asociatiei si absolventa a Institutului de Navigatie pentru Pacienti a profesorului Harold P. Freeman din Statele Unite in 2008, Victoria Asanache este primul navigator practicant de la noi.

Pana la eveniment, recunosc ca nu am mai intalnit termenul de navigator in contextul medical. Este o profesie cu o vechime de 30 de ani in unele sisteme medicale din afara, dar care a intrat in nomenclatorul nostru de meserii abia anul trecut. Asa cum sugereaza numele, navigatorul medical ghideaza pacientii pe parcursul tratamentelor. Explica pe limba fiecaruia etapele care urmeaza dupa diagnosticare, astfel incat deciziile sa fie luate in cunostinta de cauza. Ii invata drepturile pe care le au, printre care si dreptul la o a doua opinie medicala, si, nu in ultimul rand, ii incurajeaza in lupta pe care acestia o poarta cu boala. Navigatorul nu este medic, el reprezinta un sprijin pentru pacient in relatia acestuia cu medicul si in interactiunea lui cu sistemul medical. Poti afla mai multe despre acest program pe prevenirecancer.ro. In cadrul conferintei, am aflat si despre planurile de implementare in viitorul apropiat a unor cursuri acreditate pentru cei care doresc sa profeseze ca navigatori medicali.

A doua initiativa despre care am aflat la eveniment este una editoriala, conceputa de Theo Pislaru si Anca Teodorescu, dezvoltata in colaborare cu Asociatia Amazonia si cu sprijinul Avon. Sante! este o revista de dat curaj atat femeilor diagnosticate cu cancer la san, cat si apropiatilor lor. Publicatia este distribuita gratuit in spitale, dar poate fi citita si online pe schimbalumeaprinfrumusete.avon.ro/curaj/revista-de-dat-curaj-sante.

Theo si Anca sunt doua dintre femeile care s-au confruntat cu aceasta boala, iar prin acest proiect si-au dorit sa ofere informatiile pe care ele la randul lor le-au cautat in momentul in care au primit diagnosticul. Publicatia gazduieste in paginile ei articole despre tratamente, cu sfaturi acordate de specialisti, precum si povestile altor femei care au trecut prin aceasta boala.

“Cancerul nu inseamna o condamnare la moarte”, este unul dintre mesajele pe care Anca si-a dorit sa le sublinieze in cadrul conferintei. Afirmatia ei este sustinuta nu doar de propria experienta, ci si de rezultatele studiilor. Acestea arata ca, depistat in faza incipienta, cancerul la san poate fi vindecat in proportie de 94%.

Corina Burcea (stanga), vice-presedinta a Asociatiei Amazonia, Theo Pislaru (mijloc) si Anca Teodorescu (dreapta), fondatoarele revistei Sante!

Am vorbit despre importanta de a sti si nu am amintit si despre teama de a sti. Reprezinta si ea o realitate cu care ne putem confrunta de-a lungul vietii, si nu doar in privinta sanatatii. S-a conturat chiar si o expresie pentru asta – “ce nu stii nu-ti poate face rau.” Nu stiu in ce context este ea valabila, dar cu siguranta nu este valabila in cazul sanatatii. Unele boli grave, care ne pun viata in pericol, pot debuta fara sa avem vreun simptom anume. Din acest motiv, este esential sa facem controalele medicale periodice si sa aflam ca suntem bine sau, daca nu suntem bine, sa depistam asta din timp si sa putem face pasii necesari spre vindecare.

Chiar daca am ales sa vorbesc despre aceste doua initiative, ele nu sunt nu singurele care mi-au ramas in minte. Profit de ocazie pentru a prezenta, in cazul in care nu ai aflat deja, si cele trei initiative premiate anul acesta la CSR4WOMEN by AVON:

Jurnalism: Ana Maria Ciobanu, pentru realizarea serialului audio Satul Madalinei, publicat de catre Decat o Revista (DOR). Este vorba despre un serial audio in sase episoade despre dragoste, despre saracie si despre costurile altruismului.

Advocacy: Corina Bacanu, pentru implicarea in schimbarea legii pensiilor pentru invaliditate, cu initiativa #SchimbaLegeade39Lei.

Crowdfunding: Melania Medeleanu, pentru campania MagicHOME – Refugiul Parintilor. Campania de strangere de fonduri si-a atins in weekend targetul de 100.000 de sms-uri a cate 2 euro. Suma de bani stransa va permite finalizarea noului centru Magic Home, care ofera cazare si suport copiilor cu afectiuni grave si familiilor acestora. Daca doresti sa sprijini cauza, o poti face  donand 2 euro/luna, printr-un sms la 8844 cu textul MAGIC. (numarul este valabil in retelele Digi, Orange, Vodafone, Telekom). Dupa ce va fi dat in folosinta, centrul va avea in continuare nevoie de sprijin finaciar pentru intretinerea lui.

Foto via Avon

PUBLISHED ON 28.11.2017

more in Beauty Lines